"זה נראה מבטיח, אבל כשמדובר באלי טביב אי אפשר לדעת מה יקרה"

אלי טביב עם אלי אוחנה
אלי טביב עם אלי אוחנה | דני מרון

טביב, שישוב הלילה מחופשה ביוון, עשוי להיפגש עם משה חוגג בתחילת שבוע הבא. ומה מתכנן הרוכש הפוטנציאלי של בית"ר ירושלים לאלי אוחנה?

(גודל טקסט)

עסקת המכירה של בית"ר ירושלים מאלי טביב לאיש העסקים ויזם ההייטק משה חוגג צפויה לעלות שלב היום (חמישי), כשעורכי הדין של הצדדים ייפגשו וינסו להגיע לסיכום סופי על סכום המכירה ומתווה הרכישה. נכון להבוקר, העריכו גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן כי הסיכויים לסגירת העסקה טובים, אם כי עדיין לא סגורה.

אמש התקיימה פגישה ראשונית במשרדו של הרוכש, משה חוגג, בה לא נכחו עורכי דינו של טביב. אבי לוזון ושטרן חלובה ייצגו את הבעלים של בית"ר ירושלים בפגישה זו. על פי הידוע, הציע חוגג כ-18 מיליון שקל עבור רכישת הקבוצה וכ-5-6 מיליון נוספים עבור כיסוי גירעונות והתחייבויות עתידיות. טביב מצידו נקב בסכום של 20 מיליון עבור הרכישה עצמה ודרש עוד 8 מיליון עבור כיסוי גירעונות והתחייבויות עתידיות, כך שלמעשה הפער בין הצדדים עומד על כ-4 מיליון שקל.

"אי אפשר להגיד שהעסקה סגורה או אפילו קרובה לסיכום, אבל יש בהחלט כרגע נכונות משני הצדדים להביא אותה לכדי חתימה", סיפר הבוקר גורם המעורה בפרטים לספורט1. "עכשיו עוברים לשלב המכריע, שבו צריך להחליט על המספרים והסכומים. אם שני הצדדים אכן ירצו בקיום העסקה, היא תצא לפועל. הרוכש יצטרך לעבור על הדו"חות הכספיים של בית"ר ולערוך בדיקת נאותות של התחייבויות עתידיות. טביב ואנשי בית"ר יצטרכו לוודא שהרוכש אכן בעל יכולות כספיות להיות הבעלים של מועדון בסדר גודל של בית"ר ירושלים".

טביב עצמו, שעודכן כל הזמן על המתרחש בפגישה, צפוי לשוב הלילה מחופשה ביוון. ייתכן שבתחילת השבוע הבא הוא ייפגש עם חוגג. מבחינת טביב, אחד הסעיפים החשובים בעיסקת המכירה יהיה התחייבות של הרוכש לקחת על עצמו כל התחייבות עתידית או חוב אם וכאשר יצוצו. בבית"ר טענו היום, בהקשר זה: "המועדון מתנהל היום בצורה מאוד שקופה והכל מפורט וידוע. לא יהיו שום הפתעות ואין שדים או חובות סודיים שיצוצו ככה פתאום". 

גורמים מצד חוגג העבירו לאנשי טביב מסר כי הם אין להם שום רצון בסחבת במשא ומתן וכי הצעתם "רצינית מאוד". 

משה חוגג. יהיה הבעלים החדש של בית
משה חוגג. יהיה הבעלים החדש של בית"ר? (צילום: יח"צ)

בית"ר ירושלים קיימה הבוקר משחק אימון נגד הכח רמת גן שהסתיים בתוצאת תיקו 3:3. אנשי המועדון מקווים כמובן שהעסקה תצא אל הפועל, אחד מהם אמר היום: "הלוואי שהדברים ייסגרו ובית"ר תצא לדרך חדשה. זה נראה כרגע מבטיח מאוד, אבל צריך לזכור שמדובר באלי טביב ועד שדברים לא ייסגרו, אי אפשר לדעת מה יקרה. מה שקורה כאן בקיץ הזה הוא לא נורמלי. אם יגיע בעלים חדש, זה ייתן מכת אנרגיה אדירה למועדון, נוכל להעמיד תקציב ראוי, להתחזק בשחקנים נוספים וכמובן נשמור על הסגל הקיים. לא נצטרך למכור את עידן ורד ושחקנים בכירים נוספים".

על פי השיחות הראשוניות אמש ומסרים מכיוונו של חוגג, אלי אוחנה צפוי להישאר במועדון בעמדה בכירה, גם אם זכויות הניהול עצמן כבר לא יהיו אצלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי