סגל: ערן לוי מיוחד ואין לו תחליף, הגענו לנקודת האל חזור

אייל סגל
אייל סגל | אודי ציטיאט

בעלי מכבי נתניה התראיין ב-90FM והתייחס לעזיבת הקפטן, לסבע ("קניקובסקי המחליף, החלום שישחקו ביחד עונה שלמה"), מינויו של זוארץ ("אדם ראוי, מינוי שנולד בחטא") ודראפיץ' ("גם אם ייקרא לנבחרת, לא יילך")

(גודל טקסט)

מכבי נתניה נמצאת בימים בהם ברקע מרחפת עזיבתו של הקפטן ואחד מסמלי המועדון בשנים האחרונות. אתמול, עלה לשידור הבעלים אייל סגל לראיון במסגרת תוכניתו של ניר אורגד "הדקה ה90" ברדיו אמצע הדרך 90fm והתייחס לשאלות האוהדים במספר נושאים בוערים ביניהם עזיבתו של הקפטן, דיא סבע והישארותו והמטרות לעתיד.

על ערן לוי: "אני מעריך שאף אחד מחמשת הנוכחים בפגישה לא הוציא דברים החוצה כי כולם שומרים על הכבוד. הפגישה נועדה לסגור דברים לכאן או לכאן כדי לוודא שאם זו ההחלטה היא האחרונה. אירוע מהסוג הזה זה לא אירוע שאנו חווים כל יום. הגענו לפגישה וניסינו להגיע להחלטה כשנכנסנו נקיים לחלוטין. התקבל החלטה שאין מה לחזור בה ולא בגלל אגו כי שום דבר לא נעשה בגלל זה. כולנו בני אדם ומקבלים החלטות-לפעמים טובות יותר ולפעמים פחות. ערן חמש שנים במכבי נתניה, היא נהנתה ממנו הרבה יותר מכל שחקן אחר בשלושה עשורים האחרונים. ערן קיבל את הבמה הנכונה ביותר שלו מאז תחילת הקריירה ולא רק במגרש. כמו חיי נישואין ועסקים הגענו כנראה לנקודת האל חזור. ערן ימשיך בדרכו ואנחנו בדרכנו ואני מאחל לו ולנו הצלחה".

הפן המקצועי והדעה של צוות המאמנים: "במכבי נתניה כל ההחלטות מתקבלות בשת"פ בין הצוות הניהולי והמקצועי וגם ההחלטה הזאת היא החלטת מועדון. לא היה פה ויכוח שצד אחד חשב משהו והשני אחרת והיה צריך לפשר החלטה. ההחלטה היא משותפת".

הישארותו של דיא סבע: "את דיא מפתה מאוד מאוד להוביל קבוצה בליגת העל ובשבוע הקרוב נדע אם הפיתוי להוביל את הקבוצה עד ינואר עולה על הרצון שלו לעבור לקבוצה בחו"ל. אני כאוהד אשמח מאוד ואעשה כל מה שאני יכול כדי שדיא ימשיך לפחות בתחילת העונה לשחק במכבי נתניה. הימור? אין פה עניין של ניחושים. יש פה עניין של פיתויים שגדולים מכל פיתויים של אוהד. בסופו של דבר שחקנים חייבים לנצל את זמנם בקריירה גם מקצועית וגם כלכלית. יהיה קשה לכל קבוצה בארץ להתחרות עם הצעות מחו"ל. מחליף? המחליף כבר נמצא כאן וזה גבי קניקובסקי. נלחמנו עליו ארבעה חודשים והחלום שלנו הוא שדיא והוא ישחקן עונה שלמה ביחד".

החיסרון בשיתוף הפעולה בין לוי וסבע: "עם כל הכבוד לשניהם, בסופו של דבר מכבי נתניה מבקיעה שערים. מי שהיה במשחקים ראה שהגענו למצבים ולא רק מהם. מכבי נתניה אני מקווה תדע להבקיע השנה לא פחות מבעונה שעברה והחלוקה תהיה מאוזנת".


לוי וסבע. "עם כל הכבוד לשניהם, נתניה מבקיעה שערים" (דני מרון)


הביקורות על ההחלטה וההתנהלות: "אני כאן כאוהד ונציג האוהדים, אני לא נאחז בקרנות המזבח. כל עוד אנחנו יכולים יחד לעשות דברים יפים, אני אשמח להוביל את המועדון ואני בטוח שהוא יכול להגיע למקומות מדהימים. לא בגלל פוסט או התלהמויות אשנה את דרכי. אם בסופו של תהליך לא תהיה שביעות רצון בקהל בדרך בה בחרתי, לא אתעקש".

הצוות המקצועי: "אני לא מתערב, כל עוד אני מאמין בדרך של המאמנים. ביום שנגיע לאי הסכמה בסיסית כנראה שנגיע להחלטות אחרות. כל עוד אני מאמין בהחלטות המאמנים, לא אתערב כי אני גם לא מבין בזה".

המטרות: "מכבי נתניה רוצה לשבור את הקוד של הכדורגל. ב-20 השנים האחרונות הכדורגל מובל על קבוצות שמשקיעות הרבה מאוד כסף. אנחנו במטרה שאפשר יהיה לעשות את הכל אחרת. להביא שחקנים מוכשרים ולא פחות טובים מאלה שמרוויחים הרבה יותר מהר. שחקנים שרוצים לשחק פתוח ואותם הבאנו ונביא. זה תהליך. זו לא חוכמה לבנות קבוצת חלומות שמתפוצצת בפנים. מכבי נתניה חייבת להיות קבוצה שמתמודדת על כל התארים אבל התהליך הוא ארוך. הכל נעשה בתהליך מסודר, וגם השנה לא סיימנו את המלאכה. היו לי בתוכנית החומש חלק כלכלי וחלק מקצועי: בחלק המקצועי אנחנו עומדים ובחלק הכלכלי הוצאתי בשנתיים מה שתיכננתי להוציא בחמש שנים אבל אני מקווה שאנחנו נדע לאזן את זה".


סגל. ישבור את הקוד של הכדורגל? (דני מרון)

המשך הרכש: "מכבי נתניה מחפשת חלוץ זר ואנחנו מקווים שבזמן הקרוב נמצא אחד כזה. ערן לוי שחקן חריג יחיד ומיוחד ואין לו תחליף. הקבוצה שיחקה בשיטה מסויימת עם ערן ובלעדיו תשחק בשיטה אחרת. השם היחידי שעלה בקבוצה וירד הוא של פיראס מוגרבי. הוא מתאים למכבי נתניה אבל שחקן תחת חוזה של בני סכנין ולכן זה פחות רלוונטי".

עזיבתו של חגי גולדנברג: "חגי שוחרר כי הוא לא היה יותר בתוכניות של הצוות המקצועי וכדי שלא נחזור על סיפור צעירי שיותר מחצי עונה התאמן ולא שיחק. המועדון החליט לחסוך את העלויות של חגי, שהן עלויות לא מבוטלות. בכל מקרה המועדון היה מביא מחליף לחגי. קיווינו לסגור את זה לפני חודשיים. מחליף היה מגיע בכל מקרה. הצוות המקצועי עדכן אותנו מלא מעט סיבות שהם מבקשים להיפרד ממנו. כולנו עובדים עם רגש וברגע שחגי חיפש קבוצה בתחילת העונה נוצר בינו לבין הצוות המקצועי נתק מסויים ולא ניתן היה לגשר עליו".

על דן גלזר: "הייתי נאיבי עם סיפור ההשאלה. שפנו אליי הסוכנים ומשפחתו של השחקן לפני תחילת העונה שעברה אמרתי להם שהוא מאוד מעניין אותנו אבל בתנאי שתהיה לנו אפשרות לרכוש אותו. הודיעו לנו שמכבי חזרה בהם והם לא מוכנים לחתום על הסכם עם אופציית רכישה אך נתנו את מילתם שגלזר יישאר אצלנו בכל אופן אם תהיה הצלחה מקצועית. האמנתי שכך יהיה אבל לצערי הסתיימה העונה ולמרות מאמצי סוכנו ואביו, הוא חתם בסופו של דבר על חוזה חדש".


גלזר. נתניה הייתה נאיבית (אודי ציטיאט)

על אלי טביב: "הייתה השבוע אמירה מאוד ברורה של יו"ר המנהלת והוא ביקש מכל ראשי הקבוצות להישאר במועדון שלהם ולא להתבטא על קבוצות אחרות. גם אם יש לי דעה כזו או אחרת, לא אעשה זאת. בית"ר ירושלים זה מועדון שבסוף אני משוכנע שלא אלמן ישראל. יגיע בעלים חדש".

על מינויו הצפוי של שינו זוארץ: "יש פה אדם ראוי בכל פרמטר. גם איש כדורגל, גם מנהל וגם אדם שעשה לביתו. לצערי הרב המינוי נולד בחטא אבל יש לי מספיק מלחמות שאני צריך לנהל ואני לא מחפש נוספות. ההחלטה התקבלה ברוב מוחלט ונכבד אותה במיוחד בגלל שמדובר באדם ראוי ביותר".


על עתיד המאמנים ופנייה אפשרית מנבחרת ישראל:
"דראפיץ' כרגע לא ייקרא לנבחרת ישראל וגם אם כן הוא יישאר בנתניה. שלוש שנים לפחות דראפיץ' יהיה במכבי נתניה. מכבי נתניה משקיעה את מיטב ומירב כספה בצוות המקצועי הכולל. כנ"ל במאמני מחלקת הנוער. אין הרבה קבוצות בליגת העל לנוער שהמאמן הראשי נמצא במשרה מלאה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי