מי כבר חוגג? דרכו החדשה של בעלי בית"ר ירושלים

משה חוגג
משה חוגג | יונתן זינדל

הבוס החדש של הקבוצה מהבירה הוא ההיפך הגמור מראשיה הקודמים. בכדי להצליח, הוא יצטרך לזנוח את האג'נדה שלו ולהתנהל כמו שהמועדון רגיל. צירוף בוזגלו, החזרת הקהל וגיוון אתני בסגל הם רק ההתחלה. עמיקם מנתח

(גודל טקסט)
אחרי נטילת חצי חפיסת פראמין, צריך להודות כי לשירות האינטרס הצר שלו, אלי טביב עשה בית ספר לכולם. הוא כל כך מתיש את קהל אוהדי הקבוצה התורנית בה הוא מחזיק, שהם מוכנים לממן לו גם כרטיס טיסה למיאמי, בלי להסתכל בכלל מי יורש אותו. כך היה בהפועל כפ"ס, כך בהפועל ת"א, ועכשיו גם בבית"ר ירושלים.


לפני שנדלג לפרק הבא רק נבהיר: לשלם 26.5 מיליון שקל על בית"ר ירושלים, קבוצה ללא נכסי דלא ניידי וללא שחקנים בעלי שווי גבוה זה מהלך הזוי. וזה עוד לפני שמישהו יבדוק איך הגיעה "קבוצה מסודרת" כדברי הבעלים שלה, היוצא והנכנס, לגרעון של 8 מיליון שקלים, אם הגיעה בכלל. או שצד אחד חי בלהלה לנד, או שהצד השני ממשיך להתעלל בכדורגל הישראלי שיותר מאשר הוא נחות, הוא לא ממש מוצף באנשים חכמים.



איני מכיר את מושיקו (ככה הוא מכונה ברשת) חוגג, אבל קצת קראתי עליו, והתמקדתי בתיאור המשרד שלו ב'דה מארקר' עם פסלי הענק של 'איירון מן' והדיוקן על הקיר של ולדימיר פוטין. הבחור מתמחה בהשקעות ביטקוין, ככל הנראה גאון הייטק, חנון עם ראש מיוחד, ההיפך הגמור מהשמרנות הקוטבית שמאפיינת חלק נכבד מאוהדי בית"ר ירושלים, שמרנות שמאפיינת את בית מדרשם הפוליטי. גם השמועות על כך שלשותפו הקזחי-מוסלמי יש יד ורגל ברכישת בית"ר ירושלים, יוסיפו לקדירת המסתורין תבלינים ריחניים במיוחד. לא לחינם צץ שמו של אמיר כבירי אתמול בכל מיני התבטאויות, לאמור כי חוגג הוא הכבירי של בית"ר ירושלים: מעיין סוג של היפסטר נובוריש, שיש לו מספיק כסף לקנות צעצועים, עד שהוא קונה צעצוע של סיפור, שמחריב לו את כל חדר המשחקים. 


 

מצד שני, אם חוגג, חובב כדורגל מושבע, ירצה שישתמשו הרבה בשם המשפחה שלו כדי לתאר את מצב הצבירה החדש של קהילת אוהדי בית"ר ירושלים, הוא בסך הכל יצטרך להיות בעלים נורמלי, כי עד היום, מאז העניק מאיר פניג'ל את בית"ר לארקדי גאידמק תמורת כ-27 מיליון שקל, המועדון הזה היה תחת אנשים שפשוט לא הבינו מה הם מחזיקים.
 


חוגג. רק צריך להיות בעלים נורמלים (יונתן זינדל)

 

בית"ר זה מועדון עממי, כמות אוהדיו מחוץ לירושלים גדולה פי שלושה מכמות אוהדיו בבירה. אותו קהל, גם מיעוטו הכוחני, מכתיב את סדר היום בקבוצה ומדיר 21 אחוז מהציבור הישראלי, שלא לדבר על רבע מתושבי העולם. להנהיג ניהול שפוי ונורמאלי בבית"ר ירושלים יותר קשה מלהפריח את אנטארטיקה. לכן, חוגג צריך לנקוט בצעדים שהם טבעיים עבור בית"ר ירושלים אך לאו דווקא משקפים את האג'נדה אותה הוא רוצה להנהיג בקבוצה. לדוגמא, החתמתם של ערן לוי ומאור בוזגלו על הראש של גיא לוזון. אם הצתת את הלהבה בבית"ר, אתה בכדור פורח בלי צורך בתדלוק.


 

ובזמן שבית"ר תבעיר את יצריה, יצטרך חוגג לנהל משק צנוע, לא להתפרע, לפצח את הקוד שמונע מאוהדי בית"ר לרכוש מנויים בשנים האחרונות ולמלא את כוס הנורמליות בטפטפת: הקמת מתחם אוהדים, צירוף שחקן דרוזי לסגל, פתיחת חנויות מרצ'נדייז, ערבי נוצרי, הסעות מהפריפריות, קרים בנזמה, חיזוק הקשר הירושלמי ופתיחת בתי ספר בכל רחבי העיר. ואז, שהכל יהיה מתקתק וסכריני, להביא את מהראן ראדי ולקחת אליפות. נסחפתי? גם חוגג נסחף. 26.5 מיליון שקל רק כדי לשחרר מועדון מהשבי? כבירי שילם הרבה פחות על בן רייכרט.  


בוזגלו. יביא את הישועה לבית"ר? (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי