ברק אברמוב: "בטוח שאני נקי, לדעתי לא תהיה הרשעה"

ברק אברמוב
ברק אברמוב | עדי אבישי

בעלי בני יהודה, שנעצר לאחרונה בחשד להלבנת הון ועבירות מס, התייצב למסע"ת והסביר את מעורבותו. וגם: בן חיים שבחר בבית"ר ירושלים ("בזכותו זכינו בגביע") ושחרור זובאס ("לא ביקש לעזוב ואין עליו הצעות")

(גודל טקסט)
בעלי בני יהודה ברק אברמוב ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת לפתיחת העונה ובצל החקירה המתנהלת בשבועות האחרונים. כזכור, אברמוב היה מעורב הקיץ בפרשה פלילית במסגרתה אף נעצר ונחקר על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית במעורבות לכאורה בעבירות מס, עבירות על פי חוק המע"מ ועבירות של הלבנת הון.


ברק אברמוב פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "לי אין בעיה שיש ציפיות מבני יהודה, אני אדם של שאיפות ובחיים לא מנסה להוריד ממה שאני רוצה לעשות ולאן שאני רוצה להגיע. לפעמים יש אנשים שלא אוהבים את דרך העבודה שלנו ואולי גם התקשורת לא אוהבת כי אין הרבה סקופים, אבל אנחנו כמועדון מתנהלים כמו שמועדון צריך להתנהל וככה זה ימשיך. היחידה חוקרת את הפרשה ואני לא יכול לדבר עליה. אני סבור ובטוח שאני נקי, אבל ניתן ליחידה לעשות את עבודתה. היא חוקרת את זה בצורה מקצועית ועניינית. אם תהיה הרשעה, ולדעתי לא תהיה, נפעל בנושא".


הקיץ האחרון: "זה לא סוד שהייתי במעצר בחודש שעבר. זה ממש לא נעים ודבר שאף אדם לא רוצה לעבור או לחוות אותו, אבל לצערי זה קרה לי. אנחנו חיים במדינת ישראל, מדינה שמשמרת חוק ואני כאדם שומר חוק בעד המשטרה שתעשה את עבודתה. ייתכן שאנשי עסקים ייעצרו או ייחקרו, אבל בין לזה לבין כתב אישום יש מרחק גדול ואני מבקש מהתקשורת שלפני שהוגש כתב אישום, אם יוגש, לא להכליל או לקבל חשיבה מוטעית כי זה רחוק מכך. כל מה שקרה קשור לעסק אחד ספציפי שלי ובטח ובטח שלא לבני יהודה, שלא נפגעת מכך ותמשיך להעמיד תקציבים – מה שהתחייבתי זה מה שיהיה".


על טל בן חיים שבחר בבית"ר ירושלים: "זה (המעצר, ר.ב) כמובן גרם לנו בעיכוב של החתמת שחקנים וכך גם במו"מ מול מכבי תל אביב, אך בסופו של דבר העסקה נחתמה ואנחנו מחפשים עוד שחקנים כדי לסגור את הסגל הקיים. זה גם לא סוד שטל בן חיים אמור היה להצטרף, ההתנהלות איתו הייתה קלה – הוא קיבל את הסכום שהוא ביקש וניסה לדחות את החתימה בצורה לא מכובדת כדי לחכות להצעה מקבוצה אחרת, אנחנו יודעים שזו בית"ר ירושלים. אין לי בעיה עם זה שהוא לא הגיע לבני יהודה, אלא בהתנהלות – הוא לא כיבד את טל בן חיים ולא את בני יהודה. תמיד תהיה לי פינה חמה אליו כי בזכותו זכינו בגביע ועל זה אני לא כועס".



בן חיים. "בזכותו זכינו בגביע המדינה" (דני מרון)


הרכש הדל הקיץ: "תקציב השחקנים עומד על תשעה מיליון שקלים וזה לא סוד שאנחנו רוצים לשחרר את אנטוניו מרשיץ' ודובב דבאי. נצרף עוד 2-3 שחקנים ללא כל קשר, טל בן חיים היה צריך להיות אחד מהם. אהיה הראשון שאפנה את הדרך אם יהיה מי שמוכן להשקיע 40 מיליון שקלים בקבוצה וגם אתרום כל שנה, אבל כרגע זה לא קיים. אנחנו יכולים להתמודד עם התקציבים הגדולים באמצעות שחקנים צעירים או זרים כמו זובאס, אבל יהיה לנו קשה להצליח מעבר, אני אדם ריאלי".


התנהלותו של אמיליוס זובאס: "יש לו חוזה לעוד שנתיים בבני יהודה. הוא מהשחקנים הראשונים שצירפתי כשבאתי לבני יהודה החדשה. רציתי להציג בני יהודה שונה והוא חלק בלתי נפרד מבני יהודה החדשה. זה נכון שבעבר היו הצעות, בחלון הזה לא היו הצעות עליו, ואם וכאשר יהיו הצעות שיתאימו לבני יהודה אז יכול להיות שנשחרר אותו. חוזים צריך לכבד, כפי שאני מכבד את חוזיהם של מרשיץ' וגבאי למרות שהם לא חלק מהתוכניות של צוות המאמנים שלי".


אם בכוונתו לעזוב בקרוב: "אם הייתי רוצה לעזוב את בני יהודה לא הייתי מחתים מאמן לחמש שנים ושחקנים בחוזים לארבע שנים. להגיד שאין עליות ומורדות? יש הרבה אנשים בעלי אינטרס שמנסים להוריד לי את האוויר ולהוציא את החשק, אבל אני אדם חזק. כיף לי בבני יהודה, טוב לי בבני יהודה ואני נשאר. בסך הכל הדברים שאנחנו עושים הם ארוכי טווח. גם את איייל לחמן הבאתי כדי לבנות משהו במחלקת הנוער מהיסוד".



ארבעת שחקני מכבי תל אביב שהצטרפו בחוזים ארוכי טווח (האתר הרשמי)


יחסיו עם האוהדים: "הקהל חשוב לי מאוד ואני אוהב אותו, בלעדיו לא תהיה קבוצה, אבל לצערי חלק מהקהל לא מתחבר אליי או לא אוהב אותי ואת צורת העבודה שלי, אבל אני הולך בדרך שלי ועם האמת שלי ולא נותן לקהל לנהל את המועדון. רק ברק אברמוב ינהל את המועדון, לטוב ולרע. זה מספר מועט מאוד של אוהדים שרוצה לנהל את המועדון ואצלי זה לא יקרה. אני חושב שרוב הקהל אוהב אותי ורוצה אותי בבני יהודה, המועדון גם מצליח ועובדה שבעונה הראשונה זכינו בגביע, בעונה השנייה הגענו לפלייאוף העליון עם שחקנים צעירים. אני רוצה שחקנים צעירים ולאו דווקא לקנות כל שחקן שיש בשוק, אלא שחקן כמו ירדן שועה שהוא ילד בן 18 עם פוטנציאל מאשר בחור בן 30 שיעשה קופה בשלהי הקריירה".


עזיבת אלי טביב: "הוא עובד בצורתו לכל אורך השנים ואני קטונתי מלבקר אותו. הוא גם עשה הרבה דברים טובים בקבוצות שהוא ניהל. יכול להיות שהייתי מתנהל אחרת, אבל זו זכותו, זה המועדון שלו והוא יכול לדרוש מה שהוא רוצה".


צירוף שחקן ישראלי בכיר: "טל בן חיים הוא ישראלי בכיר ואני יכול לומר שהסכומים הם לא כאלה שאנחנו רגילים לשלם, אבל הסכמתי כדי לצרף שחקן בעל שיעור קומה משחקנים אחרים שיש לנו. שחקנים בכירים לא ממהרים להגיע לבני יהודה, כל אחת מסיבותיו – אחד שואף לאוהדים, אחד בגלל כמויות הקהל. אני עדיין רוצה לעשות זאת ועובד על כך ביחד עם הצוות המקצועי. אם אמרתי שאני אביא, בסוף גם אנחנו נביא. בשנה הראשונה שלי כאן עשיתי טעות והחתמתי שחקנים שהיו בשוק, אבל למדתי מזה. נחתים שחקנים שיכולים לשדרג אותנו, אחרת יהיו שחקנים צעירים משלנו – אני לא מפחד מזה, אלא אוהב את זה".



אוהב לשלב צעירים, לא יחזיק שחקן שרוצה לעזוב (עדי אבישי)


עוד על זובאס וטל בן חיים
: "גם לטל אמרתי שאם הוא לא רוצה לשחק בבני יהודה אז שלא אצרף אותו, גם לזובאס אמרתי. הוא מעולם לא ביקש לעזוב, אלא ביקש שדרוג בחוזה ואמרתי לו שחוזים צריכים לכבד. אני לא חייב לפתוח חוזה לכל שחקן אחרי עונה טובה. אם זובאס יבקש לעזוב ותהיה קבוצה שתרצה אותו, אני מאמין שנגיע לעמק השווה. בחינם זה לא יהיה".


בניית אצטדיון:
"נכון להיום אני לא יכול לומר שכן. החלום שלי הוא שיהיה מגרש לבני יהודה באיזור כפר שלם, יש גם מיקום שהקצו, אבל כרגע זה לא על הפרק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי