מכבי ת"א לעירייה: נאלץ למצוא אלטרנטיבה לבלומפילד

בן מנספורד
בן מנספורד | דני מרון

מנכ"ל הקבוצה בן מנספורד שלח מכתב לעיריית תל אביב בו הוא מתייחס לליקויים של שיפוץ האצטדיון ומאיים שהצהובים ישחקו במגרש אחר: "אנחנו מיואשים מחוסר תשומת הלב של העירייה, קשה להאמין שנחזור לבלומפילד"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פותחת את עונתה השלישית באצטדיון בנתניה, למרות שהתכנון המקורי של העירייה היה לסיים את השיפוצים של אצטדיון בלומפילד כבר בתום העונה הקודמת. מנכ"ל הקבוצה בן מנספורד שלח מכתב לראש עיריית תל אביב רון חולדאי בו הוא מציין את אכזבתו מאי העמידה בזמנים ועל האפשרות לארח באצטדיון אחר:

"לאחר משא ומתן המתמשך ב-16 חודשים האחרונים, סוכם בפגישתנו האחרונה ב-12 ליוני 2018 עם מורן מאירי כי העירייה תשלח לנו טיוטה של הסכם שכירות האצטדיון בעוד ארבעה שבועות. לאחר שלא קיבלנו את ההסכם ביקשתי ב-26 ביולי שההסכם יגיע עד ה-2 באוגוסט. עד היום לא קיבלנו דבר".

"אנחנו מיואשים מחוסר תשומת הלב של העירייה בנושא. כפי שאמרנו בעבר, הפרויקט היקר התחיל ללא התייעצות המועדונים. בעוד המטרה העיקרית של אצטדיון בלומפילד מיועדת לשימוש של קבוצות הכדורגל בעיר". קשה להסביר איך ניתן אישור לפרויקט ללא פידבק של המשתמשים המיועדים".

"מכבי תל אביב הוא מועדון שמתנהל בצורה שונה מרב המועדונים בישראל. הבעלים שלנו בחר להשקיע לא רק באספקטים המקצועיים של המועדון, אלא גם בעניינים הקשורים באחריות מסחרית וחברתית. ולכן הדרישות שלנו שונות משל קבוצות אחרות".

"אני חושב שזאת דרישה שלא צריכה להתקבל עבור אף מועדון, אבל יש תחושה שמכבי תל אביב צריכה לשלם על טעויות העירייה. העירייה הגישה הצעה שהיא תעלה את ההוצאות לשכירות האצטדיון ללא דבר מובטח בתמורה. ההצעה מותאמת לבני יהודה ולהפועל תל אביב אבל ההצעה עבורנו נחשבת למעליבה".

"ההשפעה העיקרית של העיכוב היא העובדה שבלומפילד נסגר לעונה נוספת מעבר לצורך. בגלל שלא קיבלנו את המידע שהובטח לנו, שכולל את עלויות השכירות, קשה להאמין שנחזור לבלומפילד, ואנו נאלץ למצוא אלטרנטיבה אחרת התכונן אליה".


מעריית תל אביב נמסר בתגובה: "אצטדיון בלומפילד הוא אצטדיון עירוני המשרת את כל שלוש הקבוצות התל אביביות. עיריית תל-אביב-יפו משקיעה 450 מיליון ש"ח בשדרוג האצטדיון וכפי שהתחייבנו, עונת המשחקים 19/20 תפתח בזמן וכל הקבוצות יחזרו לשחק בו. קבוצת מכבי ת"א עודכנה והייתה שותפה לאורך כל הזמן (גם בתקופת המנכ"ל הקודם) בתהליך השיפוץ, ולראייה העיכוב במס' חודשים נגרם לאור בקשתה של מכבי להוספת תאי צפייה ושינויים רבים נוספים לאור הערות ובקשות הקבוצה. מדובר בניסיון לא יאה בלשון המעטה להפעיל לחץ פסול בתקופת הבחירות".

"אנו בטוחים ומקווים שלטובת אוהדי הקבוצה מכבי תחזור לשחק בביתה הטבעי," הוסיפה העירייה, "אך אין ביכולתנו לכפות עליה אם תחליט הנהלת הקבוצה אחרת בניגוד לרצון אוהדיה הרבים והמסורים. לו היה ממתין מנכ"ל הקבוצה לתשובה עניינית במקום לפנות לתקשורת היה מגלה שטיוטת ההסכם נמצאת בשלביה הסופיים ואמורה להישלח אליו בימים הקרובים".

בשעות הערב מסרה גם הפועל תל אביב את תגובתה, ובה נאמר: "מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב מייחל ליום בו ישוב למשכנו ההיסטורי בו חווינו את רגעי האושר והשיא, האצטדיון בו חקוקה ההיסטוריה של המועדון ותקוותנו שגם העתיד נמצא בבלומפילד, ביתנו היחיד. אנו שמחים ומברכים לשמוע כי מכבי תל אביב שוקלת לחפש אצטדיון אחר לארח בו את משחקיה ומאחלים לה למצוא מקום שיענה על שלל צרכיה ובמהרה".

בהפועל הוסיפו: "משבחר מר מנספורד להזכיר במכתבו לעירייה כי ההצעה שהוגשה בפניו לאירוח המשחקים באצטדיון בלומפילד 'מעניקה יתרון להפועל תל אביב', הרשו לנו להניח כי טענותיו נובעות מכך שבקשותיו לתופינים לכאורה במגוון נושאים נתקלו בסירוב, בעקבות רצונם של מנהלי הפרויקט ליצור שוויון בין הקבוצות אשר עתידות לארח באצטדיון. אנו מחזקים את ידי מנהלי ועובדי הפרויקט ומקווים לשוב במהרה לביתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי