חסן אבו זייד: עוד נפתיע את כולם, בטוח שחדרה תישאר בליגה

חסן אבו זייד
חסן אבו זייד | שלומי גבאי

בגיל 27 בלבד ואחרי 12 תחנות בקריירה, שב הקשר לליגה הבכירה ובראיון מיוחד הוא מספר על הטעות הגדולה ("לא הייתי צריך לעזוב"), הפרידה מאיכסל בשבוע שעבר ("התנהלות שכונתית") והמטרות של העולה החדשה והמפתיעה

(גודל טקסט)

אחת העולות היותר מפתיעות לליגת העל בשנים האחרונות היא הפועל חדרה. 39 שנים חלפו מאז חדרה הייתה בפעם האחרונה בליגה הבכירה, אבל בעונה שעברה היא הדהימה את הליגה הלאומית, ניסו אביטן ושחקניו חסרי הניסיון הצליחו לסיים במקום השני, אחרי הפועל תל אביב החזקה, ולזכות בהזדמנות לשחק השנה בליגה הבכירה.

כחלק מניסיונותיהם של ראשי המועדון לחזק את הקבוצה – שבאופן טבעי נחשבת למועמדת ודאית לירידה בשל סגל קצר, צעיר ובלתי מנוסה ברובו – נחת חסן אבו זייד. רק בן 27 הקשר האחורי שחדרה היא תחנתו ה-12 בקריירה, אבל ניסיון יש לו בשפע. הוא גדל בבני יהודה, הגיע לשיא כשחתם במכבי תל אביב וגם ניסה את מזלו מעבר לים, בקפריסין וברוסיה, אבל אחרי שירד לפני שנתיים ללאומית עם הפועל תל אביב ואת העונה שעברה בילה באחי נצרת, הוא חוזר לבמה המרכזית בתקווה להוביל את הקבוצה הצעירה מחדרה ולהפוך אותה להפתעת העונה של 2018/19. 

התגעגעת לתחושה של פתיחת עונה כשחקן ליגת העל?
"אני שמח שאני בהפועל חדרה ומקווה להוכיח את עצמי ולשמח את הקהל שלנו. זו הרגשה טובה מאוד".

וברמה האישית? לא הייתה חסרה לך ליגת העל השנה?
"אני מתרגש ואני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להוכיח לכולם שאני שייך לליגה הראשונה".


"רוצה להוכיח לכולם שאני שייך לליגה הראשונה" (שלומי גבאי, הפועל חדרה)

פתח את העונה באיכסל והשתדרג במהרה
אבו זייד למעשה החל את ההכנות לעונה בהפועל איכסל, העולה החדשה לליגה הלאומית, אבל בעזרת החבר הטוב עלי חטיב מצא את עצמו הופך גם לחברו לקבוצה והשניים ישתפו פעולה כבר בשבת במשחק פתיחת העונה מול הפועל תל אביב (18:30, ישיר בספורטHD4).

איך הגיעה ההצעה מחדרה?
"חתמתי הקיץ באיכסל ולא הייתי מרוצה מההתנהלות, אז חברי הטוב עלי חטיב יצר את הקשר הראשוני ביני לבין חדרה ועזר לי להגיע לכאן. הוא ידע שאני לא רוצה להמשיך באיכסל וראה שחדרה צריכה קשר בסגנון שלי".

והבעיות התקציביות לא הטרידו אותך? אין לכך השפעה?
"לא שמעתי על זה. אני רק שבוע בקבוצה ולא מרגיש שחסר לנו משהו. בכלל, זה לא התפקיד שלי לדבר על זה ומבחינתי אני צריך להוכיח את עצמי על המגרש".

זו גם הסיבה שחתמת על חוזה בשכר נמוך עד ינואר עם אופציה לשדרוג?
"אני מאמין בעצמי שכבר בחודש ינואר אקבל את השדרוג ואוכיח את עצמי. אני מודע ליכולות שלי".


עלי חטיב. חברו הטוב סייע לעונה משותפת בליגת העל (ערן לוף)

הפועל ת"א היא היריבה הראשונה. הקבוצה האחרונה איתה שיחקת בליגת העל.
"כרגע זה לא מרגש אותי. ביום של המשחק זה אולי ירגש אותי קצת, אבל עברתי דבר או שניים בכדורגל".

ובכל זאת ירדת איתה ליגה, עכשיו גם עם חדרה זה יכול לקרות.
"אני לא חושב על זה. עוד לא שיחקנו מחזור ליגה אחד וכבר קבעו שנרד ליגה. אני חושב שנפתיע את כולם".

חדרה מסוגלת להישאר העונה בליגת העל?
"אני לא רק חושב שאפשר, אלא בטוח בזה. אני מאוד מאמין בקבוצה ואנחנו עובדים חזק עם צוות מקצועי מצוין שמחזק אותנו מאימון לאימון".

הטעות הגדולה בקריירה ותחושת הפספוס
חסן אבו זייד גדל במחלקת הנוער של בני יהודה ועלה לבוגרים לראשונה ב-2009/10, אבל כבר אחרי שלוש שנים הגיעה הצעה מפתה: ג'ורדי קרויף, אז מנהל ספורטיבי חדש בכדורגל הישראלי, פנה לכתומים והציע 1.5 מיליון שקלים עבור רכישת הקשר הצעיר שבסופו של דבר חתם לארבע שנים וגם סיפר בזמנו: "רעדתי כשג'ורדי התקשר". לצערו, הוא לא הצליח להשתלב ומיעט לשחק בקבוצה שזכתה באליפות. בשנה לאחר מכן כבר הושאל לעירוני רמת השרון ובינואר התקדם לא.א.ק לרנקה הקפריסאית. אחרי תקופה קצרה כליגיונר, הושאל על ידי הצהובים למכבי פתח תקווה, אבל שוחרר במהרה ועבר ליריבה העירונית הפועל פתח תקווה עמה ירד ללאומית. אז החל פרק חדש כליגיונר בטורפדו ארמאוויר מליגת המשנה ברוסיה, אבל גם אותה עזב כעבור חצי שנה וסגר מעגל בבני יהודה, שם אחרי שנה עזב להפועל ת"א וממנה המשיך לאחי נצרת, הפועל איכסל וכעת נחת בחדרה.


נרכש עבור למעלה ממיליון שקלים על ידי קרויף (שלומי גבאי, הפועל חדרה)

התחלת את העונה באיכסל ועברת לחדרה. מה קרה?
"בשנה שעברה הייתי באחי נצרת וחצי העונה הראשונה הייתה מצוינת. בחודש ינואר קיבלתי הצעה להצטרף לאשדוד, אבל אחי נצרת סירבה לשחרר אותי ואז חלה ירידה ביכולת שלי. בקיץ החלטתי לעבור לאיכסל, אבל שם ראיתי התנהלות שכונתית וזה לא הסגנון שלי אז החלטתי לעזוב והגיעה פנייה מחדרה".

אמרו שאתה יותר קרוב לפרישה. אתה מרגיש שהחזרה לליגת העל היא בגדר קאמבק?
"ממש לא חשבתי לפרוש, אני מרגיש צעיר. רציתי לחזור עוד בשנה שעברה לליגת העל והתאכזבתי מאוד שלא קיבלתי את ההזדמנות, כעת אני מסתכל קדימה במטרה להציל עם חדרה".

מרגיש פספוס בקריירה? שחקן בית מוערך בבני יהודה, שעבר גם במכבי ובהפועל ת"א
"כן, בהחלט. מרגיש שפספסתי את הקריירה, כי יכולתי להגיע רחוק יותר. עשיתי החלטות לא טובות ואני מקווה שכעת עשיתי החלטה טובה".


במדי הפועל תל אביב. "יכולתי להגיע רחוק יותר" (עדי אבישי)

מה הייתה הטעות הכי גדולה שלך?
"שעזבתי את בני יהודה לטובת הפועל תל אביב. היה לי טוב בבני יהודה והייתי קפטן שני, ואז היה קצת בלגן עם ברק אברמוב ולדעתי הטעות הגדולה היא שעזבתי. הייתי צריך להישאר ולהילחם על המקום שלי".

אף פעם לא חששת להביע את דעתך. אתה חושב שליגת העל היום טובה מבעבר?
"אני חושב שאין הרבה פערים, אבל לאחרונה נראה שהליגה מעט נחלשה. עדיין יש שחקנים טובים שיכולים להפגין יכולת גבוהה הרבה יותר".

וברמה הזו, חסן אבו זייד יכול להפוך שוב לשחקן לגיטימי בליגת העל?
"אני מאוד מקווה. כבר בשבת הקרובה נראה אם אני שם. יש לנו עונה ארוכה ומבחינתי נתקדם ממחזור למחזור".

מה ייחשב עבורך כהצלחה ומה ככישלון?
"אם הקבוצה תישאר בליגה ואני אשחק מעל ל-30 משחקים ואהיה גורם מרכזי בהצלחה".

לסיום, מה דעתך על מינויו של ביברס נאתכו לקפטן הנבחרת?
"זאת החלטה של המאמן ואם המאמן חושב שנאתכו או מישהו אחר מתאימים, אז זה מה שצריך להיות. בעיניי רק המאמן קובע ללא קשר לדת, גזע או ייחוס למגזר זה או אחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי