רוטן: השתפרנו הקיץ, אבל לא לוקחים אליפות במשחק הראשון

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

מאמן מכבי חיפה התייצב למסע"ת לקראת מחזור הפתיחה מול מכבי ת"א: "אנחנו יכולים לשלוט ולהבקיע, אין פייבוריטית". רמי גרשון: "יודעים שאנחנו מסוגלים לנצח ורוצים לעשות זאת בשביל הקהל, אבל לא נצא בהצהרות"

(גודל טקסט)

מאמן מכבי חיפה פרד רוטן והקפטן רמי גרשון משוחחים בשעה במסיבת העיתונאים לקראת המחזור הראשון של ליגת העל נגד סגנית האלופה מכבי תל אביב (יום ראשון, 21:00).

הירוקים שהעפילו השבוע לגמר גביע הטוטו לאחר הניצחון בדרבי על הפועל חיפה בדו קרב מהנקודה הלבנה, רוצים להמשיך את המומנטום החיובי גם במשחקי הליגה מול היריבה המושבעת, אותה היא תפגוש גם בקרב על התואר הראשון של העונה בעוד כחודש ימים.

רוטן נשאל תחילתה על מכבי תל אביב ואמר: "אני לא חושב שזה מוצדק שנעלה את הציפיות. זה רק המשחק הראשון של הליגה ואני חושב שזה משחק טוב, אבל לא זוכים באליפות ולא מפסידים אותה במשחק הראשון ועבורנו זה טוב כי אפשר לשחק כדורגל בלי לחץ. גם בעונה שעברה לא הייתה פייבוריטית במשחקים בינינו. יש לי ביטחון בשחקנים שנעשה תוצאה טובה".

מה צריך לשפר בקבוצה: "היה לנו את הקיץ להתכונן לעונה ואין ספק שאנחנו צריכים להשתפר. זה נורמלי שבשלב הזה עובדים וכעת מתחילה הליגה. זה שכל הסגל עומד לרשותי זה טוב וכעת זה הזמן לפתוח את הליגה – יש יציבות בקבוצה שלי ואני רואה התקדמות. בעונה שעברה ישבתי על הספסל ולפעמים התפללתי שלא נקבל גול, אבל זה דבר שעבדנו עליו. לא במאת האחוזים, אבל השתפרנו".


רוטן. הגיע למסיבת עיתונאים במצב רוח מרומם (ערן לוף)

מה תיחשב בעיניו כהצלחה העונה:"זו שאלה קשה. יש הרבה קריטריונים להצלחה, עבורי גם לנצח את המשחק הראשון זו הצלחה. אנחנו חושבים רק על המשחק הבא, זה הדבר הכי חשוב. בעונה שעברה כשהגעתי דיברתי על כך שצריך להיות ריאליים, כי גם אפשר לרדת ליגה ואחרי זה אמרתי שנתקדם ממשחק למשחק וכך יהיה גם העונה. לא זוכים ולא מפסידים את הליגה בהתחלה. לנצח את המשחק הראשון זו הצלחה, כך גם במשחק השני, והשלישי ובסיום נראה איפה נהיה".

מעמדו של אוהד לויטה ושינויים אפשריים בסגל: "כולם מתאמנים ואני משתמש בסגל. יש לנו שוער חדש, זה נכון, אבל הוא גם יכול להיפצע והכל יכול לקרות. עד סוף חלון ההעברות ב-17 בספטמבר יהיו הרבה שמועות וקשה לשלוט בזה. מעולם לא דיברתי על שחקנים ולא אעשה זאת גם עכשיו – נעדכן אם שחקן עוזב או מגיע".

על שליטתה הצפויה של מכבי ת"א במשחק: "זה משחק ראשון שלנו העונה, משחק גדול ראשון העונה גם, ונצטרך לשפר לא מעט דברים. יש קבוצות שנותנות לך להניע כדור ואני חושב שזה מה שעשתה הפועל חיפה במחצית השנייה בחצי גמר גביע הטוטו, הם ניסו לשחק במתפרצות ואנחנו השתמשנו בזה נגדם. יש דרכים שונות לנצח יריבה אני חושב שאנחנו יכולים לשלוט מול מכבי ת"א ולהבקיע".

הקפטן רמי גרשון נשאל על מטרותיה של מכבי חיפה העונה: "אחרי השנים האחרונות שעברנו במועדון, אנחנו לא במצב להצהיר שנזכה באליפות, בגביע וכו'. המטרה העיקרית היא להחזיר את השמחה לאוהדים, להיות פקטור בליגה, משמע להתברג כמה שיותר גבוה כי אנחנו מועדון גדול ושואפים לצמרת, אבל בראש ובראשונה לשמח את הקהל ולשחק כדורגל טוב. אם דברים יתחברו? מי יודע. כמו שאמר המאמן, נסתכל משחק אחרי משחק. זו לא קלישאה".


חיימוב וגרשון. "המטרה להחזיר את השמחה לקהל ולהתברג בצמרת" (ערן לוף)

על הצבתו כמגן שמאלי: "כולם יודעים שהיכולות שלי הן בעיקר בהגנה, אבל אני עושה את המקסימום גם בהתקפה ובמשחק האחרון השתתפתי הרבה בהתקפה. אני לא מתייחס לדיבורים עליי. אמרתי לא מעט שהתפקיד הטבעי שלי הוא בלם, אבל אני חושב שאפשר לסמוך עליי כמגן שמאלי כי זה תפקיד ששיחקתי בעבר".

אם הוא מרגיש שהשנה הקבוצה טובה יותר: "אנחנו יכולים לשמח את הקהל יותר השנה. נכון שלא היו שינויים גדולים, אבל היו כאלה שעזרו לקבוצה ואני מרגיש שאנחנו יותר מחוברים, מרגישים יותר טוב ומשחקים יותר טוב. כבר נגד הפועל חיפה ראינו כמה הקהל שמח, רקדנו איתם ושרנו איתם וזה הגיע להם אחרי הרבה זמן וגם עשה לנו טוב. זה גם נתן לנו מוטיבציה. כמובן שאנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים שאנחנו מסוגלים לנצח את מכבי ת"א – ורוצים לעשות זאת גם בשביל הקהל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי