דראפיץ': העונה הזאת תהיה כמו ביצת הפתעה בשבילנו

דראפיץ' ואבוקסיס
דראפיץ' ואבוקסיס | דני מרון

מאמן מכבי נתניה דיבר לקראת המשחק הראשון נגד הפועל חיפה בשבת (19:30, ספורט3): "מי שייכנס למשבצת של ערן לא יבעט כמוהו, אבל ייקח על עצמו דברים אחרים". דני עמוס: "חושב שמגיע לי להיות השוער הראשון בנבחרת"

(גודל טקסט)
מכבי נתניה תפתח את עונת 2018/19 בליגת העל במשחק חוץ נגד הפועל חיפה (שבת 19:30, שידור ישיר בערוץ ספורט3), והציפיות גבוהות. בעונה שעברה הפכה הקבוצה לאחת ההפתעות של הליגה והגיעה לפלייאוף העליון, והשנה עלו תהיות האם היא מסוגלת לחזור על ההישג, במיוחד לאור העזיבה של ערן לוי.


מבחינה מקצועית, המאמן סלובודאן דראפיץ' ישמור על חוליית ההגנה שפתחה במשחק בתחילת השבוע במשחק גביע הטוטו מול הפועל באר שבע, כשדולב אזולאי הצעיר יפתח לצידו של טים הויבך במרכז ההגנה וברנקו ורגוץ', ששב מפציעה ימשיך על הספסל.


בקישור, מקומם של עלי מוחמד, ניקו אולסק ודיא סבע מובטח כשדידייה קוגבנייה, אביב אברהם וגבי קניקובסקי יתחרו על שני מקומות אך נראה שהשניים הראשונים הם אלו שיזכו לקרדיט. יונס מלאדה צפוי להיות מועדף בחוד על פני שובל גוזלן, אבל ההחלטה הסופית תתקבל בסמוך למשחק. לרשות נתניה יעמוד סגל מלא לראשונה מאז תחילת העונה כשבקבוצה ירצו לנצח סוף סוף בסמי עופר, אחרי שבעונה שעברה, התקשו לעשות זאת.



דיא סבע. הפך בתוך שנה לאחד הכוכבים הגדולים של הליגה (דני מרון)


בעניין אחר, החלוץ שחר הירש ממשיך להתאמן עם הקבוצה שם הבהירו כי לא מדובר במבחנים אלא התרשמות. "אנחנו מכירים את היכולות של שחר, אבל בגלל שהוא לא התאמן במסגרת קבוצתית בחודשים האחרונים, רצינו לראות אותו". בכל אופן, אם אכן ההתרשמות תהיה חיובית, הירש צפוי לחזק את החוד.


מאמן הקבוצה סלובודאן דראפיץ' דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק הקרוב: "כשהתחלנו את העונה לא ידענו מה קורה הרבה זמן, וידענו שזה בכל רגע יכול ללכת להרבה כיוונים, ככה שרק לקראת הסוף התחלנו לגבש את הקבוצה, אבל אין תירוצים. בגביע הטוטו שיחקנו הרבה משחקים כמו שצריך, ניסינו כל מיני הרכבים, קצת שיטה אחרת, קצת לחץ אחר, אבל אני לא יודע אם אנחנו מאה אחוז. את זה נדע מחר אחרי המשחק. גם נגד באר שבע במחזור הראשון של העונה שעברה מאוד פחדתי ובסוף היה לנו משחק מצוין. אנחנו עדיין לא מאה אחוז בכושר כמו שהיינו רוצים להיות, אבל אנחנו בסדר גמור".


המטרות לעונה: "אנחנו לא רוצים להיות קבוצה מתנדנדת, שנלחמת בתחתית. אנחנו רוצים שירגישו את העבודה שלנו. שיש פה קבוצה שכל שנה נמצאת בפלייאוף העליון ואולי יותר. ככה אני רוצה לחנך את השחקנים שלי, ולא מה היה או מה יהיה ומי עזב ומי יבוא. זאת המטרה. אני חושב שמגיע למועדון הזה עם הבעלים והקהל הנפלא הזה והתנאים שיש פה קבוצה בצמרת. ועדיין, זאת ביצת הפתעה בשבילנו. אחרי הפלייאוף בשנה שעברה, מאוד מעניין אותי לראות את הקבוצה שלי. אנחנו כן רוצים להיות שם. אל תשכחו שבית"ר ירושלים היא עם בעל בית חדש, והפועל חיפה נראית טוב ומכבי פתח תקווה התחזקה, וקריית שמונה וסכנין, וגם הפועל תל אביב בליגה הזאת וכולן רוצות להיות בפלייאוף העליון. הולכת להיות ליגה מעניינת".


ערן לוי.
ערן לוי. "עשה בחירה נכונה" (ערן לוף)


העזיבה של ערן לוי: "כשערן לוי ודיא סבע שיחקו ביחד, בנינו בגללם שיטת יהלום שבה שיחקנו. מי שייכנס למשבצת הזאת בטח לא יהיה עם בעיטה כמו של ערן או פס כמו של ערן אבל התנועתיות שלו תהיה יותר טובה, ההגנה שלו תהיה יותר טובה. אותו שחקן ייקח על עצמו דברים אחרים לעשות. כשערן הגיע בפעם הראשונה לליגת העל כולם טענו שהוא לא מתאים לליגה הזאת. היום שואלים איך אני אסתדר בלעדיו. זה היופי בכדורגל, שלא כל הזמן משעמם".


"ערן עשה צעד נכון שהוא חיכה לבית"ר ירושלים", הוסיף דראפיץ', "הוא יכול לפרוח שם, יש לו אתגר חדש לעמוד בו. אני חושב שזו בחירה מצוינת בשבילו".


ההישארות של דיא סבע: "עם דיא היתה סאגה מעניינת עוד במחנה האימונים, הוא שיחק ופחד שייפצע ואני עדיין חושב שהוא לא בכושר מלא, הוא פספס חלק ממחנה האימונים ואז נסע לכמה ימים לכל מיני מקומות והטרטור הזה לא ממש עזר לו. אני מאוד מקווה שעכשיו כשהוא חתם פה והראש שלו במכבי נתניה הוא הדביק כמה אימונים. אין ספק שלא כל שחקן היה עושה את הבחירה הזאת. לבוא ולהגיד 'לא' למכבי חיפה או לבאר שבע או לקבוצות בחו"ל ולבחור להישאר במכבי נתניה, אני לא רואה הרבה שחקנים שעושים את זה.


דני עמוס.
דני עמוס. "להתחיל מול קבוצה קשה מחשל אותנו" (ערן לוף)


הסגל החדש: "אנחנו נותנים לשחקנים החדשים דרך לבטא את הכישרון שלהם, אבל לא נותנים להם לשחק כמו שהם רוצים. יכול להיות שהם באו מסגנונות אחרים, וזה לוקח זמן. קניקובסקי הגיע עכשיו, הוא שחקן נמוך וזריז אז הוא מהר מאוד ייכנס לכושר. שובל גוזלן, אפשר לראות את היכולות שלו ואת הרצון שלו להצליח, רק שבינתיים זה לא נתפס. אני חושב שעשינו החתמות מצוינות, אבל הזמן יגיד".


שוער הקבוצה דני עמוס אמר: "אנחנו שוב מתחילים מול קבוצה קשה, כמו בשנה שעברה. אבל זה מחשל אותנו, אנחנו מתחילים דרוכים מהשנייה הראשונה. מכינים אותנו פה, דיברנו הרבה על הפועל חיפה, דיברנו הרבה על מה אנחנו צריכים לעשות כדי לנצח, שזה העיקרון הכי גדול של מכבי נתניה. אנחנו מאמינים בעצמנו וסומכים אחד על השני".


האכזבה מהנבחרת והאפשרות שיקבל את אפודת השוער הראשון: "מהזימון הראשון חשבתי שמגיע לי להיות השוער הראשון בנבחרת. אם אני לא אחשוב את זה, אין לי בשביל מה לשחק כדורגל. בגלל זה אני עושה את זה, אני חושב שאני טוב, יש לי את היכולות. אבל יש מאמן והוא קובע, ויש צוות שמחליט. ומה שמחליטים, אני שם במאה אחוז".


הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, דולב אזולאי, ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד, ניקו אולסק, אביב אברהם (גבי קניקובסקי), דידייה קוגבנייה, דיא סבע ויונס מלדה (שובל גוזלן).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי