הקרב על התואר והמאבק נגד הירידה, יוצאים לדרך. מי ינצח ומי יפסיד?

אוהדי באר שבע
אוהדי באר שבע | צילום: דני מרון

ליגת העל חוזרת וספורט1 עושה לכם סדר בסגלי הקבוצות, בהכנות הגדולות, בהחתמות ובפרידות של הקיץ ומביא תחזית אופטימית ותחזית פסימית לכל אחת מ-14 הקבוצות. וגם: הצפי למיקום הסופי

(גודל טקסט)
 ליגת העל לעונת 2018/2019 יוצאת השבת לדרך ועימה השאלות, התקוות והציפיות. הנה מה שעשו 14הקבוצות לקראת העונה שבשער, מי הגיע ומי עזב וגם: התחזיות, האופטימיות והפסימיות, למה שמצפה להן.


הפועל ב"ש

הקיץ שעבר: אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות, הוכיחה כי לפחות בזירה המקומית, הסגל הנוכחי הספיק לה גם בעונות קודמות, אך חיזקה את השורות בשמואל שיימן, עדן בן בסט, ג'וליאן סטו, יאניס אנסטיס ואריאל הרוש. זאת במטרה להתברג בשלב הבתים של ליגת האלופות. מה יצא? הדחה משפילה מול זאגרב ולאחר מכן הדחה נוספת מול אפואל ניקוסיה שהותירו את הקבוצה של ברק בכר עם הזירה הישראלית כבר באוגוסט. גם הבעלים אלונה ברקת, שזכתה עד כה לתמיכה גורפת, עשתה כמה מהלכים שלא נראו בעין יפה ע"י הקולגות: ה"סכין בגב" לגיא חיימוב, הבאתו של אנסטיס והרצון להיפטר ממנו וגם החתמתו של עדן בן בסט מתחת לאף של יואב כץ והפועל חיפה. השחקן הכי משמעותי בשנים האחרונות בקבוצה, טוני וואקמה עזב לטרבזונספור ובב"ש ינסו להתחזק בשחקן אחד משמעותי לפחות עד תום חלון ההעברות. דיא סבע כבר לא יגיע ובבירת הנגב היו רוצים לראות את מנור סולומון, הטאלנט של מכבי פ"ת.


הפריצה: גיא מלמד: נכון לכתיבת שורות אלו, החלוץ, שמבוקש במכבי פ"ת ומכבי נתניה, עוד לא נשאר בוודאות בהפועל ב"ש אך השער שכבש מול נתניה, בתוספת היכולת, גרמו לברק בכר ככל הנראה להשאירו. בעונה שעברה, מלמד לא זכה להזדמנויות רבות, אך כששיחק, כבש. השנה, החלוץ שנקנה מהמלאבסים בסכום של 300 אלף יורו, מקווה להרשים ולהוכיח שהוא בשל לבלוט גם בקבוצה גדולה.



בן בסט. צ'אנס גדול אצל האלופה (אודי ציטיאט)


צריך לשים לב: בפעם הקודמת שעדן בן בסט שיחק בקבוצה גדולה, זה היה במכבי ת"א, ברומן שהסתיים בצורה לא טובה. לאחר עונה מעולה במדי הפועל חיפה, בן בסט שוב מקבל את הצ'אנס.


מיקום ריאלי: 1-2


תחזית אופטימית: בכר מוכיח שעל אף ירידת המתח בתחילת העונה וההדחה המדכאת מאירופה, בליגה הוא שולט ביד רמה. למרות התחזקותה של מכבי ת"א והתחזיות, ב"ש עושה משהו שלא נראה מאז הפועל פ"ת של שנות ה-60 וזוכה בארבע אליפויות רצופות.


תחזית פסימית
: האדומים מתקשים להתאושש מטראומת אירופה והסגל הארוך גורם למרמור. בכר רואה את מכבי ת"א מנצחת בטרנר כבר במחזור השני ולמרות מאבק צמוד, נכנע למכבי ת"א ובסוף העונה מודיע – החלטתי להמשיך ליעד אחר.


מכבי תל אביב

הקיץ שעבר: הקיץ האחרון היה סוער עבור מכבי תל אביב: זה התחיל עוד בשלהי העונה הקודמת בה התקבלה ההודעה על עזיבתו של ג'ורדי קרויף, האיש הכל יכול בקריית שלום אשר תחתיו זכו הצהובים בשלוש אליפויות והמשיך בסנקציות הפייר פליי אשר מנעו ממכבי לרכוש שחקנים בסכומי כסף גדולים, מה שיצר את מהפכת הצעירים: דן גלזר, יונתן כהן, רוסלן ברסקי, שחר פיבן ומתן חוזז אמורים להוות השנה חלק ברוטציה. על הקווים יעמוד ולדימיר איביץ' בן ה-41, ללא ניסיון רב, אך מי שמסומן כמאמן מבטיח. בגזרת הישראלים, הצהובים צירפו את מאור קנדיל ואיתי שכטר. גם בגזרת הזרים התבצעה מהפכה של ממש: ז'איר אמאדור הגיע לעמדת הבלם, צי'קו אופואדו לקישור ואנריק סבוריט לעמדת המגן השמאלי. אחרי שלוש עונות רצופות ללא תואר האליפות, הצהובים יודעים שהשנה, זה הזמן שלהם.



דן גלזר. איביץ' בונה עליו (אודי ציטיאט)


הפריצה: דן גלזר. הקשר האחורי עבר בעצם את המסלול הטבעי של כל שחקן שמושאל: הוא הושאל לפני כשנתיים לבית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית, ובעונה שעברה השתדרג למכבי נתניה העולה החדשה, שם קיבל תפקיד חשוב במערך. העונה, הראה איביץ' כבר בתחילתה שהוא מאמין בגלזר ובמכבי מקווים לראות את התוצרת. הדבר נכון גם לשאר הצעירים אשר יקבלו את הבמה.


צריך לשים לב: איתי שכטר הוא השחקן השלישי בתולדות הכדורגל הישראלי אשר שיחק בארבע הגדולות של הכדורגל הישראלי (מכבי ת"א, הפועל ת"א, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה). קדמו לו האווירון אלון מזרחי ויוסי קרמר.


מיקום ריאלי: 1-2


תחזית אופטימית: מהפכת הצעירים של מכבי עובדת ובגדול. איתי שכטר מתפוצץ עם עונה של 20 שערים, כשגלזר, כהן, ברסקי וחבריהם הופכים לדור הזהב של הצהובים.


תחזית פסימית: שכטר שובר בצורת רק בנובמבר וקיארטנסון מתוסכל שנשאר בצהוב. איביץ' לא עומד בלחץ, מפסיד במשחק העונה ורואה את הפועל ב"ש זוכה בתואר רביעי ברציפות.


בית"ר ירושלים

הקיץ שעבר: איזה קיץ זה היה. זה התחיל בהצהרות של אלי טביב על עזיבת הקבוצה, המשיך בתג מחיר של אלי טביב בסכום של 40 מיליון שקלים והסתיים במכירה בשווי שנע בין 25 ל-30 מיליון שקלים. האוהדים לא הניחו לטביב עד שויתר וכעת, על חוגג להשלים את הפערים ולבנות קבוצה ראויה. קלאודימיר פריירה ומרסל הייסטר עזבו וכמוהם גם איתי שכטר, כשגם חוזהו של בוריס קליימן לא חודש. ומי בא במקום? טל בן חיים, ערן לוי, מאור בוזגלו ואפונסו טיירה. חוגג, שמעמיד תקציב של למעלה מ-40 מיליון שקלים מעוניין לחזק את הקבוצה במספר שחקנים נוספים כשפתאום, מעונה שסומנה כמלחיצה בעיני המועדון, היא עשויה להיגמר במקום בצמרת.



אוחנה, חוגג ושחקני הרכש (דני מרון)


הפריצה: אור אינברום. שחקן ההתקפה שיצא ממ.ס אשדוד לגנט ולאחר מכן למאריבור שם לא קיבל צ'אנס, חזר בעונה שעברה לעיר הנמל והוכיח כמה כדורגל יש לו. השנה, הוא מקבל לראשונה את הצ'אנס במועדון גדול בכדורגל הישראלי ולפחות לפי ההערכות, זו עשויה להיות השנה שלו. אינברום, היה אחד משחקני הרכש הראשונים שהובאו עוד בתקופת טביב.


צריך לשים לב: לערבויות של חוגג בבקרה התקציבית. לא מעט פעמים ראינו סיפורים הזויים שהתחילו בהצהרות מפוצצות וסיום בו הקבוצה כמעט התפרקה. אמיר כבירי היה האחרון, קדמו לו אלי שגב ואליהו אליהו במכבי נתניה. כדאי שהפעם נמנע מזה.


מיקום ריאלי: 3-6


תחזית אופטימית: משה "חוגג" עם בית"ר תואר. הקבוצה של גיא לוזון מתחברת במהירות והופכת ללהיט של הליגה, במה שמסתיים כמאבק אליפות סוער. חוגג מצליח להגיע להידברות עם ארגון הלה פמיליה ועומד בהצהרתו להביא שחקן ערבי לבית"ר.


תחזית פסימית: בית"ר מתקשה להתחבר, הקהל לא אוהב את הצהרותיו של חוגג על שחקן ערבי ומוחה כנגדו ביציעים. בית"ר לא מגיעה אפילו לפלייאוף העליון.


הפועל חיפה

הקיץ שעבר: כיאה לקבוצה שרושמת עונת שיא במושגים שלה, הפועל חיפה התפרקה מלא מעט מנכסיה: שמואל שיימן עבר להפועל ב"ש, אלון תורג'מן לאוסטריה וינה, רוסלן ברסקי חזר למכבי תל אביב וגולת הכותרת הייתה עזיבתו של החלוץ עדן בן בסט. קלינגר, אחד ממאמני העונה אשתקד, ראה את גל העזיבות וניסה להגיב בהתאם: פאפאזוגלו היווני חתם, כך גם אלמוג בוזגלו שהספיק להיפצע אך מעבר לכך, נראה שמה שישאיר את הפועל חיפה בצמרת אם וכאשר זה רוח הקבוצה שהייתה פה גם בעונה שעברה.



אלמוג בוזגלו. פציעה מרגיזה (ערן לוף)


הפריצה: גיא חדידה. לא רבים מכירים את שמו של הקשר שגדל בהפועל תל אביב והספיק לשחק עם הפועל כפ"ס בליגת העל ובעונה שעברה עבר לבית"ר תל אביב/רמלה. השנה, קיבל את הצ'אנס מניר קלינגר כבר במשחקי פתיחת העונה ואם ייקח את הצ'אנס בשתי ידיים, יוכל למלא את תפקידו של רוסלן ברסקי בתואר תגלית העונה שעברה.


צריך לשים לב: אחרי 4 עונות השאלה בהן שיחק בין השאר בבית"ר ירושלים ובהפועל ת"א, שון גולדברג יצא השנה סוף סוף לחופשי, כשהתיר את חוזהו במכבי ת"א. אם המגן השמאלי, שהותיר רושם חיובי בעונה שעברה ימשיך בכושרו, אז קלינגר ייהנה ממחליף ראוי לשמואל שיימן.


מיקום ריאלי: 5-8


תחזית אופטימית: קלינגר שוב עושה את הבלתי ייאמן וממציא את הקבוצה מחדש. הפועל חיפה שוב מעפילה לפלייאוף העליון ומגיעה עד לשלבים המאוחרים בגביע. אנדי הרצוג, נכשל בנבחרת ועוזב ורוטנשטיינר מכה על חטא ומחליט על מינויו של ניר קלינגר למאמן הנבחרת.


תחזית פסימית: עזיבת השחקנים פוגעת בהפועל חיפה, שמתקשה לשחזר את היכולת מהעונה שעברה. קלינגר זועם על השחקנים וגם שטקוס סוגר על חוזה בבית"ר ירושלים לעונה הבאה.


מכבי נתניה

הקיץ שעבר: במושגי מכבי נתניה זה היה קיץ סוער. אפילו סוער מאוד. הקפטן ערן לוי עזב את הקבוצה לאחר חמש עונות בתום סוגיה לא נעימה ועבר לבית"ר ירושלים, אך הבשורה הטובה מגיעה מכיוונו של מלך השערים בעונה שעברה דיא סבע, שויתר על הצעות מפתות מרובין קאזאן הרוסית ולודוגורץ הבולגרית והחליט להישאר ולהפוך ליקיר האוהדים החדש. שחקן המפתח של הקבוצה ימשיך להיות הניהול השפוי כשבקבוצה ימשיכו במגמת השבחת שחקני העתיד כמו גבי קניקובסקי שחתם והכישרון הגדול מקבוצת הנוער, יונס מלאדה.



דיא סבע. העדיף להישאר בנתניה (לירון מולדובן)


הפריצה: יונס מלאדה. בעונה שעברה הוא זכה להופעות בכורה בקבוצה הבוגרת והצליח להצית את הדמיון של אוהדי נתניה ואילו השנה הוא יגיע במעמד אחר-מחייב. אם בשנה שעברה הוא בעיקר ערך את טבילת האש, השנה בנתניה מצפים ממנו לעלות מדרגה ולהיות מנור סולומון גרסת מכבי נתניה. גם הבלם הצעיר דולב אזולאי, הגיע מנצרת עלית וקיבל קרדיט לא מבוטל במשחקי גביע הטוטו, ומסומן במועדון כמי שיעשה עונת פריצה.


צריך לשים לב: למזנון הבריא באצטדיון בנתניה שם החליטו על קונספט מיוחד בו יוגש אוכל בריא ובנוסף מאכלים טוניסאים בנוסח העיר. הסוף לנקניקיות וברוך בואם של כריכי הפריקסה.


מיקום ריאלי: 5-8


תחזית אופטימית: נתניה לא עוצרת. דיא סבע, שויתר על הצעות קוסמות ממשיך ללהוט וכבר בינואר סוגר על חוזה לליגה הספרדית בעונה הבאה. דראפיץ' וברדה מסומנים כיורשים של אנדי הרצוג בנבחרת ובעולם מתפרסמות כתבות על שיתוף הפעולה הייחודי ביניהם. נתניה זוכה בגביע היסטורי לאחר שנים רבות


תחזית פסימית: החיסרון של ערן לוי מתברר כקריטי. סבע לא משחזר את אותה העונה מאשתקד ונראה מדוכא במשחקים. נתניה לא משחזרת את ההישג מהעונה שעברה וחוזרת להיקלע לתחתית.


בני יהודה
הקיץ שעבר: קיץ לא פשוט עבר על הקבוצה מהשכונה, בצל חקירתו של הבעלים ברק אברמוב.


הפריצה: דולב חזיזה. הקשר המוכשר, עלה לקבוצת הבוגרים כבר בעונת 2014-2015, אז הוכיח את כשרונו הרב, אך בהמשך, בשל פציעות רבות וחוסר מזל נעצר בדרך. לאחר שנת השאלה מוצלחת בהפועל ר"ג, השנה הוא כבר חזר לסגל של יוסי אבוקסיס והראה גם במשחקי ההכנה שהשנה הזאת, צריכה להיות העונה שלו.



אבוקסיס. ישחזר את הישגי העונה שעברה? (אריאל שלום)


צריך לשים לב: לשגיב יחזקאל. החלוץ המוכשר קצת נעלם מהרדאר לאחר עונה בק"ש ולאחר שנמכר בכסף רב למכבי ת"א ולא מימש את הפוטנציאל, מקבל השנה צ'אנס להוכיח את עצמו ולהראות מדוע סומן כאחד הכישרונות העולים בכדורגל הישראלי.


מיקום ריאלי: 6-9


תחזית אופטימית: אבוקסיס שוב עושה את הבלתי ייאמן ומוביל את בני יהודה למקום השישי ולכניסה לפלייאוף העליון. במכבי ת"א מצטערים על כך שוויתרו על מאוויס צ'יבוטה ושאר השחקנים ששוחררו.


תחזית פסימית: מסע הקסם נעצר. בני יהודה לא מתחזקת וחוזרת להיאבק בתחתית. הקהל הכתום קורא קריאות כנגד ברק אברמוב ולעזיבתו.


עירוני קריית שמונה

הקיץ שעבר: לא מעט שחקני רכש נחתו בקרייה במהלך הקיץ אך עיקר ההתעסקות היה בחלוץ נייג'ל הסלביינק שמבוקש בהפועל ב"ש. איזי שרצקי נתן צ'אנס לעונה נוספת למאמן חיים סילבס, שנכשל אשתקד ומקווה שבעזרת החיזוק שקיבל והתקציב הנדיב לרכש, השנה תוכל הקבוצה הכי צפונית בליגת העל לחזור לפלייאוף העליון. קרלוס קוויאר ואיתמר ניצן עזבו לבית"ר ירושלים, אך מלבדם הקריה לא נחלשה יותר מידי.



דוידוב. מצפים שינהיג את הקישור (דני מרון)


הפריצה: עידו דוידוב. הקשר הצעיר בן ה-23, קיבל לא מעט קרדיט בעונה שעברה מחיים סילבס, אך לא החזיר במספרים. בסוף העונה הוא התעורר ואף כבש שלושה שערים במחזורי הסיום של הליגה. השנה, כך מקווים דוידוב יהפוך לברומטר של חוליית הקישור של הקריה.


צריך לשים לב: לוי גרסיה. הקשר בן ה-20, שחקן נבחרת טרינידד וטובגו הגיע לישראל עם עבר באלקמאר, מועדון הפאר ההולנדי ודורג במקום ה-37 מבחינת כישרונות העולם במגזין הנחשב "442". לפחות לפי אנשים במועדון, מדובר בשחקן שלא נופל ביכולתו וברמת הפוטנציאל מנייג'ל הסלביינק.


מיקום ריאלי: 6-8


תחזית אופטימית: הסלביינק נשאר בקבוצה וביחד עם לוי גרסיה הם הופכים לצמד הלוהט בליגה. המגרש בק"ש הופך להיות מבצרה וגם חיים סילבס סוף סוף רושם הצלחה בעונה מחייבת.


תחזית פסימית: למרות שחקני הרכש, הקריה לא מתחברת וחיים סילבס מתפטר כבר בחודש נובמבר. איזי שרצקי מתייאש ושוב מאיים בעזיבה.


מכבי פ"ת

הקיץ שעבר: במושגים של מכבי פ"ת, היה מדובר בקיץ דרמטי: הספונסר ואחד האנשים החשובים במועדון בעשור האחרון, שינו זוארץ, עזב, ככל הנראה כדי להיות יו"ר ההתאחדות כשמעתה על אבי לוזון יהיה להוביל את הספינה לבדו. החיזוק המשמעותי מגיע בדמות מאמן הנבחרת לשעבר, אלישע לוי, שרושם קאמבק במועדון בו שיחק בצעירותו. בסיס הקבוצה, שנכשלה נשאר, כשהקשר גידי קאניוק חזר לשורות המועדון. עיקר ההתעסקות כרגע היא בקשר מנור סולומון, שזוכה לביקוש מהגדולות בישראל אך עשוי לעבור דווקא לחו"ל בקרוב.



מנור סולומון. הגדולות מחזרות אחריו (דני מרון)


הפריצה: תאי בריבו. במכבי פ"ת בחרו השנה לשמור על תקציב שפוי ולא לצרף יותר מ-2 חלוצים לסגל-מה שאומר, שבריבו, שכבש שערים רבים בקבוצת הנוער צפוי לזכות לדקות משחק לא מעטות. אבי לוזון תמיד האמין בו וראה אותו משתלב בבוגרים והשנה, זה הזמן שלו להראות את זה.


צריך לשים לב: לא פחות מ-12 שחקנים מתוך 25 השחקנים בסגל של אלישע לוי (כיום) הם שחקנים אשר גדלו או עברו במחלקת הנוער של פ"ת ועלו לבוגרים במלאבס. נתון חסר תקדים.


מיקום ריאלי: 6-8


תחזית אופטימית: בעונת החזרה שלו לליגת העל, אלישע לוי סוחף קבוצה צעירה עם תקציב בינוני לפלייאוף העליון כשלקראת סוף העונה אבי לוזון מקבל פניות מהמועדונים הגדולים בארץ.


תחזית פסימית: בהיעדר תקציב גבוה, לוי מתקשה לחבר את הפאזל ופ"ת רושמת עוד עונה מדשדשת. גם מנור סולומון, שלא נמכר בסופו של דבר, נסחף לבינוניות של הקבוצה ואבי לוזון מתקשה למכור אותו.


הפועל רעננה

הקיץ שעבר: מבחינה מקצועית, מדובר היה בקיץ שקט. אף שם גדול לא הגיע, אף שם גדול לא עזב, אז מה הפלא שהאירוע שאנחנו זוכרים יותר מכל מהקיץ של רעננה הוא עזיבתו של מנחם קורצקי בערב שישי וחזרתו אחרי כמה ימים. תוסיפו את הבדיקה שמתבצעת לגבי מוערבותם של תמיר כהן ודני בונדר באימוני הקבוצה ובמחלת המלריה המסתורית של חלוץ הקבוצה תיירי נגואקם, אז מה הפלא שקצת קשה לזכור מי בסגל של הפועל רעננה. רוב השלד מהעונה שעברה בראשותם של עדי נמני, בן והבה ועמנואל אמבולה נשאר, כשאסף צור יקבל השנה קרדיט בשער. מירקו אורמוש הוא אחד משחקני הרכש המרכזיים ומנחם קורצקי ינסה להמשיך את המומנטום שהחל בשלהי העונה שעברה.



אמבולה. שלד הקבוצה נשאר (דני מרון)


הפריצה: יואב תומר. החלוץ בן ה-20, שכיכב בקבוצת הנוער ומסומן כאחד החלוצים המוכשרים לגילו, כבר קיבל את הקרדיט בעונה שעברה, ואת העונה הנוכחית הוא פתח כשחקן בעל דקות לכל דבר. לאחר התרשמויות בחו"ל, הגיע הדבר האמיתי: עונה בה יוכל לכבוש מספר רב של שערים, שיגרמו לכל קהל הכדורגל הישראלי להכירו.


צריך לשים לב: לא כדאי לדבר עם מנחם קורצקי בטלפון. זה התחיל לפני כמה שנים באותה שיחת קללות עם אוהד בית"ר ירושלים והמשיך באותה שיחה בתחילת הקיץ עם אשר אלון, אשר הגיעה לטונים צורמים ובסיומה הוחלט להיפרד. פנים אל פנים זה הקורצקי החדש.


מיקום ריאלי: 9-12


תחזית אופטימית: קורצקי ממשיך את המומנטום מהעונה שעברה, ולוקח את רעננה לפלייאוף העליון בעונה מדהימה. עדי נמני סוף סוף נמכר לקבוצה גדולה ובסיום העונה, קורצקי שוב מקבל את הצ'אנס במועדון גדול.


תחזית פסימית: קורצקי לא מצליח לשחזר את סוף העונה שעברה ולחובתו נזקפת ירידת ליגה נוספת. רעננה זוכה לקנס חסר תקדים על מעורבותם של בונדר וכהן.


מכבי חיפה

הקיץ שעבר: אחרי שנים בהן ניסו במועדון מהכרמל לפצח את הנוסחה שתחזירם למאבק האליפות ואף ערכו מהפכה בכל חלון העברות, העונה הוחלט על קונספט אחר: להישאר עם הבסיס, לדלל את אלו שלא תרמו (דוגמת קלאוס, בן הרוש ועוד) ולצרף חיזוק נקודתי (החלוץ מיכיל קראמר הקשר ג'ורג' מאנדג'ק והשוער גיא חיימוב), כשגם מאור בוזגלו החליט שהחוזה החדש לאחר הפציעה אינו לטעמו וגם מי שסומן להיות יקיר האוהדים החדש נעלם לבירת ישראל. בניגוד לפעמים האחרונות בהן במועדון פיללו והאמינו כי הרכש שביצעו יספיק למאבק על התואר, השנה בחיפה מעדיפים לדבר פחות ולעשות יותר במגרש. בינתיים, לפחות בגביע הטוטו, זה הספיק להם להעפלה לגמר למרות יכולת לא גדולה.



נטע לביא. מחכה להזדמנויות (ערן לוף)


הפריצה: מוחמד עוואד. בעונה שעברה, החלוץ בן ה-21, זכה ליותר דקות משחק, אך עדיין לא כאלה שאפשרו לו להשאיר חותם. העונה, לפחות לפי משחקי הפתיחה ושלושת הבישולים מול חדרה, המאמן פרד רוטן מאמין שיהיה אפשר להפיק מעוואד יותר. לא מעט חלוצים מהמגזר גדלו במכבי חיפה, ועוואד ינסה להוכיח השנה, שהוא ראוי גם להוביל את הקבוצה בה גדל.


צריך לשים לב: נטע לביא. הקשר המוכשר, שסומן עד לפני שלוש שנים כדור העתיד של הירוקים קצת נעלם לנו בעונה האחרונה, הרבה בגלל פציעה. דווקא בסגל שלא עבר שיפוץ נרחב מדי, לביא יקווה לקבל יותר צ'אנסים מהמאמן ולהוכיח שהעונה בה פרץ, לא הייתה חד פעמית.


מיקום ריאלי: 3-6


תחזית אופטימית: חיפה מנצלת את חולשתן של ב"ש ומכבי ולאחר לא מעט שנים, חוזרת למאבק האליפות וכנגד כל הסיכויים גם זוכה בה. שמו של פרד רוטן, אשר זכה לביקורות רבות, עולה בעיתונות ההולנדית כאחד המועמדים להחליף את רונאלד קומאן בנבחרת.


תחזית פסימית: הפסד במחזור הפתיחה למכבי ת"א, רצף של משחקים ללא ניצחון בהמשך ורוטן וגם אלאך אורזים את המזוודות עוד לפני השלג באמסטרדם וחוזרים למולדתם. איתי מרדכי שוב נקרא אל הקווים כמאמן ראשי ובחיפה מדברים על מהפכה חדשה: החזרת אברהם גרנט לקווים.


בני סכנין

הקיץ שעבר: לאחר התמהמהות בסוגיית המאמן, בסכנין החליטו לסיים את תפקידו של טל בנין בקבוצה. בני בן זקן, ינסה להוכיח שההצלחה היחסית בבית"ר בעונה שעברה הייתה בזכות ולא בחסד כשהרכש המרכזי שקיבל לידיו התבטא במהראן ראדי הבלתי נגמר ובקלאודימיר פריירה. עיקר ההתעסקות בקיץ הייתה בבקרה התקציבית כאשר עד לכתיבת שורות אלו, סכנין עדיין לא עברה בבקרה במלואה. כבר במשחקי ההכנה שיחקה סכנין ללא ראדי ופריירה, כשגם המאמן בני זקן, באופן אירוני, היה זה שחילק הוראות מהיציע.



ראדי. העדיף את סכנין (ערן לוף)


הפריצה: בשיר בהג'את. הכישרון הצעיר בן ה-20, הוחתם רק בימים האחרונים על חוזה לחמש עונות, צעד אשר לא נעשה כל יום בסכנין ומראה על רמת האמונה בו. הקשר זכה גם לזימון בכורה לנבחרת הצעירה של מרקו בלבול.


צריך לשים לב: לאחר שש אליפויות רצופות, מהראן ראדי ככל הנראה, כבר לא יניף את צלחת האליפות העונה. הקשר, בחר לחזור לסכנין ולא להמשיך בב"ש.


מיקום ריאלי: 6-10


תחזית אופטימית: בני בן זקן רושם עונה מוצלחת שמסתיימת במקום בפלייאוף העליון כולל ניצחון מרשים בטדי לעיני הקהל אשר שרק לו בוז. מהראן ראדי חוזר לנבחרת ומקבל הצעה לעונת פרישה בהפועל ב"ש.


תחזית פסימית: סכנין מתקשה לפתוח את העונה בבקרה, דבר אשר מתמשך לאורך זמן וגורם לאיומי התפטרות מצד בעלי תפקידים בקבוצה. בן זקן מסיים את תפקידו מוקדם ויושב בבית, כשמאמן השוערים, מוטי אזולאי ממשיך לעמוד על הקווים עד תום העונה.


מ.ס אשדוד

הקיץ שעבר: לאחר חלון העברות יחסית רגוע בעיר הנמל (על אף הכישלון בעונה שעברה), הבעלים ג'קי בן זקן החליט שהשינוי המשמעותי יהיה השנה על הקווים ולצורך כך הובא שחקן העבר של המועדון, בלגויה "בובי" מילבסקי. שחקנים מרשימים לא הגיעו, שחקנים משמעותיים לא עזבו (קינדה וג'ראפי נשארו בינתיים) ובקצב הזה, נראה שבאשדוד לא מכוונים ליותר מידי: הישארות בליגה, אך אם אפשר בשלב מוקדם יותר.



קינדה. נשאר בינתיים (דני מרון)


הפריצה: דין דוד. כבר כמה עונות שהחלוץ המוכשר סומן כדבר הבא, אך בעוד חבריו מיכאל אוחנה וניב זריהן כבר מצאו את עצמם באלופת המדינה הפועל ב"ש, משהו נעצר אצל החלוץ בדרך. העונה הזאת, צריכה להיות העונה שתגרום לקבוצות הגדולות להתעניין גם בו.


צריך לשים לב: רומן הבראן. הקשר בן ה-24, גדל בפריס סן ז'רמן, אך שיחק בעיקר בקבוצת המילואים. בסגל הלא מרשים של מילבסקי, הוא אחד השחקנים המסקרנים. בעונה שעברה שיחק בבלגיה.


מיקום ריאלי: 10-13


תחזית אופטימית: למרות האכזבה במשחקי גביע הטוטו, מילבסקי משכנע בתחילת הליגה ורושם ניצחון ענק בסמי עופר שמעלה את מניותיו. אשדוד מפתיעה את כולם ומסיימת במקום הקרוב לפלייאוף העליון.


תחזית פסימית: אחרי הפסד במחזור השלישי להפועל ב"ש, מילבסקי מפוטר וג'קי בן זקן מחליט שיובל נעים יחליפו. נעים מצליח לייצב מעט את השורות, אך בתום מספר עונות בהן ניצלה ברגע האחרון, אשדוד צוללת לליגה השנייה.


הפועל תל אביב

הקיץ שעבר: האדומים, שחוזרים לליגת העל אחרי היעדרות בת שנה אחת, בנו העונה סגל צעיר עם שחקנים רעבים כמו אחמד עאבד ורועי זיקרי, אך בונים רבות על הרכש הגדול של הקיץ ואחד הגדולים של המועדון בשנים האחרונות: עומר דמארי, שחזר וקיבל את סרט הקפטן. המאמן קובי רפואה, ינסה שוב להצליח כפי שעשה במכבי פ"ת, בה הוציא את המיטב ממספר שחקנים שלא היו באור הזרקורים עד אותה עונה. צריך לזכור, שעד לפני חודשיים רפואה עזב את המועדון וחזר למועדון באחת הסאגות ההזויות של הקיץ.



לקס. עשוי להפתיע (אודי ציטיאט)


הפריצה: ניר לקס. לאחר עזיבתו של אביחי ידין, שהפך למעין סמל, בקהל האדום מחפשים שחקן בית שגדל ומזוהה עם המועדון ולקס הוא בדיוק כזה. תוסיפו את הקרדיט מהמאמן קובי רפואה והשיפור ביכולת ותקבלו את מי שעשוי להפתיע את כולנו.


צריך לשים לב: אחמד עאבד. אחרי לא מעט שנים בהן "נתקע" בקריית שמונה, הקשר המוכשר סוף סוף מקבל את ההזדמנות שלו במועדון גדול וינסה להוכיח שהוא מסוגל לעמוד בציפיות שתלו בו כבר בגיל צעיר.


מיקום ריאלי: 4-6


תחזית אופטימית: האדומים מגיעים לפלייאוף העליון. שלושה מחזורים לסיום הפלייאוף העליון, הפועל מנצחת בדרבי ראשון לאחר חמש עונות והורסת למכבי את חלומות האליפות.


תחזית פסימית: כבר בתחילת העונה רפואה מבין שהרכש שהובא לו לא מספיק ומחליט לשים את המפתחות ולהתפטר. מסאי דגו נקרא להחליפו והפועל מסיימת את העונה במקום התשיעי והמאכזב, וחוטפת תבוסה בדרבי.


הפועל חדרה
הקיץ שעבר: לפני שנדבר על איזו קבוצה בנו בחדרה העונה, נתחיל בהיסטוריה: הקבוצה שבה לליגת העל לאחר 39 שנים ותנסה לשמר זאת בעונה מוצלחת. שמות גדולים לא הגיעו והקבוצה תתבסס בעיקר על שחקנים מושאלים כמו מקס גרצ'קין, מוחמד אבו פאני ועוד מספר שמות מעניינים. מי שכן עשויים לבלוט הם הבלם דויד מתאוס שגדל בריאל מדריד ושיחק גם בסראגוסה ובא.א.ק אתונה והקשר פרדי פלומיין, בעל עבר בפולהאם האנגלית.



ניסו אביטן בחגיגת העלייה. האם קבוצתו תפתיע? (ערן לוף)


הפריצה: דיא לבאבידי. מדובר במגן הימני המוכשר, שעלה לתודעה בסוף העונה שעברה עם מאבקי העלייה של קבוצתו וכבר זכה לפנייה ממכבי נתניה בפתיחת העונה. המאמן ניסו אביטן הטיל וטו על מעברו ובחדרה מאמינים שעד תום העונה, השחקן יכנס לפנקסים של הגדולות.


צריך לשים לב: מנשה זלקה. המגן בן ה-27 עבד עד לאחרונה במשרה נוספת כסניטר בבית החולים "הלל יפה" ועם עליית הקבוצה, קיבל חוזה משודרג אשר אפשר לו לעזוב את עבודתו. ובכל זאת: מישהו צריך רופא?


מיקום ריאלי: 11-14


תחזית אופטימית: כנגד כל הסיכויים, חדרה מפתיעה את כולם ומבטיחה את הישארותה הרבה לפני תום העונה. המאמן ניסו אביטן, שכבר עבד בהפועל ב"ש מסומן בפנקסה של אלונה ברקת שרואה בו יורש לברק בכר.


תחזית פסימית: התחזיות המוקדמות מתממשות וחדרה מציגה עונה חלשה המזכירה את זאת של הפועל עכו בשנה שעברה ונושרת בחזרה לליגה השנייה זמן רב לפני תום העונה.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי