ולאדן איביץ': "מאמין שאנחנו יכולים להבקיע יותר משני שערים"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

אחרי הפסד 3:1 בנורבגיה, מאמן מכבי ת"א אישר במסע"ת לקראת סארפסבורג (חמישי, 20:00 בספורט1) שז'איר לא ישחק והודה: "יתרון שאנחנו מארחים, לא חושבים על כישלון". גלזר: "בטוח שנחגוג". קיארטנסון צפוי לפתוח

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב ערכה הערב מסיבת עיתונאים לקראת המשחק הגורלי נגד סארפסבורג בגומלין פלייאוף הליגה האירופית מחר (20:00, שידור ישיר בספורט1), במהלכה המאמן ולאדן איביץ' והקשר דן גלזר הציגו את המטרות למפגש. המועדון אף עדכן כי מעל 10,000 כרטיסים נמכרו להתמודדות.


כידוע, הצהובים נמצאים באמצע עשרה ימים קשים, שהתחילו עם המשחק הראשון בנורבגיה בו הפסידו 3:1, המשיכו עם הניצחון על מכבי חיפה 0:2 במחזור הפתיחה של הליגה ויסתיימו עם קרב קשה בטרנר נגד האלופה הפועל באר שבע כבר ביום ראשון. באימון הערב לא נטל חלק הבלם ז'איר אמאדור שייעדר מהמפגש הקרוב ונמצא בספק לב"ש, כשנראה כי וידאר קיארטנסון ישוב להרכב ויועדף על פני איתי שכטר וארון שוינפלד ויזכה לתמיכת עומר אצילי ואלירן עטר מהאגפים.


את מסיבת העיתונאים פתח דן גלזר: "מגיל שש אני במועדון ותמיד שאפתי וחלמתי להגיע לבוגרים. כבר חמש שנים שאני יוצא למחנות אימונים והשנה גם ביססתי את מעמדתי בסגל. מקווה להמשיך להראות שאני ראוי להיות שחקן סגל לגיטימי במכבי תל אביב. זה משחק חשוב עבור המועדון ואנחנו מודעים לכך שבמחצית הראשונה חזרנו עם 3:1 ונצטרך לעשות את העבודה מחר. על ב"ש עוד לא דיברנו, קודם אנחנו מתרכזים במשחק הקרוב. ב-15 הימים האחרונים היו לנו חמישה משחקים, מהדרבי המשכנו לנורבגיה ואחר כך מכבי חיפה ונשארו עוד שני משחקים. מקווים לעשות את העבודה מחר".



דן גלזר. "נעשה את העבודה" (אודי ציטיאט)


גלזר גם נשאל על החשיבות ההעפלה לשלב הבתים מסיבות כלכליות: "המועדון עושה עבודה טובה בכל הקטע של הורדת הלחץ. אנחנו מסתכלים על זה כאל כמו משחק, לא לפייר פליי או לתרומה כלכלית, אלא רוצים לנצח כמו כל משחק. מודעים לחשיבות המשחק למועדון להמשך השנה".


הדשא הסיננטי בנורבגיה: "זו עובדה שאנחנו לא רגילים למשטח כזה, אבל אלו תנאים דומים לשתי הקבוצות. עכשיו הנורבגים מגיעים לתנאים שלא נוחים להם, לדשא רגיל ולחום של הארץ, וכמו שלא היה לנו נוח לשחק שם אני בטוח שכעת להם יהיה קשה".


הטעויות בהגנה בשבוע שעבר: "המאמן עבד איתנו על כל הטעויות שעשינו ואנחנו נבוא מחר כדי לתקן. מקווים שזה יבוא לידי ביטוי מהשנייה הראשונה. סארפסבורג קבוצה טובה במצבים נייחים ובכדורים ארוכים ואנחנו מוכנים לזה". 





חשיבות הקהל: "דחיפת הקהל מאוד חשובה לנו והגנתי שמחר תהיה כמות יפה ואני בטוח שהקהל ייתן הצגה כמו שהוא יודע. לנו השחקנים זה מאוד חשוב. יחד איתם נעשה את העבודה ונחגוג אחרי המשחק".


חשש משער חוץ שעלול להכריע: "זו מחצית שנייה בהתמודדות הזו. אנחנו יודעים שנצטרך לנצח 0:2 ונבוא כדי לעשות את העבודה מההתחלה. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ונראה את זה מחר".


מיד לאחר מכן דיבר ולאדן איביץ' שאמר: "כל משחק הוא הכי חשוב. כולם ידועים שהמטרה שלנו היא להעפיל לליגה האירופית ועבדנו קשה בשביל כך, שיחקנו הרבה משחקים ועברנו שלוש יריבות עד כה. אנחנו קרובים לשלב הבתים ולשם כך נצטרך לנצח, לשחק חזק מהשנייה הראשונה ועד האחרונה ולעשות את המקסימום כדי להשיג תוצאה שתאפשר לנו להעפיל. מאמין שאנחנו יכולים להבקיע יותר משני שערים, אבל אי אפשר לדעת בוודאות דבר כזה כי לשם כך נצטרך לעבוד ולשחק את המשחק שלנו מההתחלה. עלינו להיות ממושמעים ולקחת אחריות".







איביץ'. "זה יתרון שאנחנו מארחים את הגומלין" (אודי ציטיאט)


על כך שהם מוכרחים להבקיע: "אני מאמין שלמדנו אותם ושניצחנו אותם שם בהרבה מובנים של כדורגל. לא ספגנו שם כי הם ייצרו מצבים מסוכנים, אבל הם הבקיעו שלושה שערים וזה לא משנה איך, אבל אנחנו שיחקנו טוב יותר והחמצנו. היינו טובים מהם בחלקים רבים במשחק וזה דבר שיכול לקרות. אנחנו מכירים אותם טוב יותר עכשיו וגם הם אותנו, אלו תנאים שונים לשחק בישראל ואנחנו מתכוננים כדי לתת את הטוב ביותר ולהשיג תוצאה שתאפשר לנו להעפיל. זה כמובן יתרון שאנחנו מארחים את הגומלין ואני מצפה מחר לאצטדיון מלא. אנחנו צריכים את הקהל בכל משחק".


כשירותו של ז'איר אמאדור: "יהיה לו קשה מחר כדי לשחק אם להיות כן, כי הוא סובל מכאבים ונצטרך לעקוב בימים הקרובים ולראות איך הוא יגיב מיום ליום ולהחליט אם הוא כשיר להפועל באר שבע. אנחנו מנסים להכשיר אותו כדי שיוכל לשחק בהקדם האפשרי".



ז'איר. הבלם בספק לב"ש, לא ישחק מול סארפסבורג (דני מרון)



אם הדחה משמעותה קטסטרופה למועדון: "אנחנו לא חושבים על מה יקרה, אלא מאמינים שנעלה ונעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים כדי לנצח. אני לא חושב לפני משחק על מה יקרה אם לא ננצח ואני גם לא רוצה שהשחקנים שלי יחשבו ככה, כי זו לא התחלה טובה להתמודדות. כולנו צריכים להיות חיוביים ולדעת מול מה אנחנו עומדים".


אם להדחה או לעלייה לבתים תהיה השפעה על הסגל:
"אני לא חושב על זה כרגע. אני מרוכז רק במשחק".



הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, שרן ייני, איתן טיבי, אנריק סבורייט, דור פרץ, רוסלן ברסקי, דור מיכה, עומר אצילי, אלירן עטר, וידאר קיארטנסון.



מאמן סארפסבורג: "מכבי תל אביב עדיין בתמונה"
שעה קלה לאחר מסיבת העיתונאים של הצהובים, ערכו הנורבגים את מסיבת העיתונאים באצטדיון בנתניה ולאחריה את האימון המסכם. מאמן סארפסבורג גייר באקה אמר לקראת המשחק: "מכבי תל אביב קבוצה מאוד ביתית ואנחנו מצפים שהיא תגיע למשחק בהרכב חזק. התוצאה שהשגנו טובה, אבל הם יכולים להבקיע פעמיים. מכבי ת"א עדיין בתמונת שלב הבתים. מזג האוויר? זה לא יהווה תירוץ".


אם אי העפלה משמעותה כישלון: "ממש לא, העובדה שאנחנו בפלייאוף הפתיעה גם אותנו. נעשה את הכל כדי לעבור עוד שלב. זה משחק חשוב לנו, לאוהדים ולכל העיר, יש התרגשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי