פרטיזן בלגרד לא תתנגד לשחרר את סומא למכבי חיפה

וייסמן ומאבוקה
וייסמן ומאבוקה | ערן לוף

הירוקים שפעו מחמאות לכובשי השערים עוואד ו-וייסמן בניצחון 0:2 על מ.ס אשדוד "מי שיוכיח את עצמו - יקבל את ההזדמנות". מזרחי ירד מתסוכל, ברוינס וסומא מועמדים להגיע

(גודל טקסט)
שביעות רצון במכבי חיפה לאחר הניצחון 0:2 על מועדון ספורט אשדוד אתמול (שבת),  במסגרת המחזור השני בליגת העל. במועדון הירוק הבהירו כי פרט לעובדה שהקבוצה השיגה את הניצחון הראשון של העונה, עיקר השמחה הייתה שהניצחון הושג בזכות שחקני הבית של הקבוצה. חמישה שחקני בית עלו בהרכב (סולליך, עוואד, ויסמן, חבשי, אזולאי) ועוד שלושה ישבו על הספסל, ושניים מהם עלו כמחליפים במחצית השנייה.


גם הכובשים, מוחמד עוואד ושון וייסמן, הם תוצר מחלקת הנוער של המועדון. "בניגוד לשנים האחרונות, הקיץ הבהיר המנהל הטכני מו אלאך כי הוא אינו מוכן לעשות מהפכה, אלא לתת הזדמנות לשחקני הבית וזאת המהפכה הגדולה שלנו", אמר גורם במועדון והוסיף: "כל שחקן שיוכיח את עצמו, יקבל את ההזדמנות שלו".


מי שזכה בעיקר המחמאות מלבד כובשי השערים היה הקשר הקמרוני ג'ורג' מנדג'ק, שממשיך להפגין יכולת טובה. המאמן פרד רטן התייחס לשילובו של וייסמן: "הוא הוכיח את עצמו באימונים ובעיקר הראה לי שהוא רוצה לשחק והוכיח את עצמו". מי שהיה פחות מרוצה בסיום הוא הקשר אופיר מזרחי, שנראה מתוסכל לאחר שנכנס כמחליף רק בתוספת הזמן. מזרחי לא חגג את הניצחון עם האוהדים וירד עם שריקת הסיום לחדר ההלבשה.



וייסמן. הוכיח עצמו באימונים (ערן לוף)


במקביל, בחיפה ימשיכו בחיפוש אחר חיזוק. ברשימה של מו אלאך נמצאים מספר מועמדים, ביניהם לואיג'י ברוינס. "יש רצון להתחזק בשחקן זר נוסף בעמדת הפליימיקר", אמרו בחיפה. במקביל, בקבוצה מקווים להיפרד משני שחקנים: השוער אוהד לויטה והקשר קאיו אלבש. כפי שפרסמנו אתמול, שמו של לויטה עלה כמועמד להפועל תל אביב והאופציה אף הוצעה לסוכנו גלעד קצב. לגבי קאיו, אין הצעה קונקרטית על השחקן ובחיפה ינסו להגיע לפשרה לגבי התרת חוזהו, כפי שעשו עם החלוץ היווני סטפנס אתנסיאדיס.


לאחר דיונים במהלך היום הוחלט במועדון להאיץ את הגעתו של הקשר הגינאי סיידובה סומא. אחד הסקאוטים טס הבוקר לסרביה ושם יצפה במשחק בין פרטיזן בלגרד בה משחק סומא לבין באצ'קה פלנקה במטרה לעקוב מקרוב אחר השחקן. בחיפה הסבירו כי בהתאם לשיחות שנעשו עם נציגיו של השחקן הוסבר כי לא תהיה התנגדות של המועדון הסרבי לשחרר את השחקן.


אכזבה באשדוד: הניצחון על בני יהודה סינוור אותנו
אם בחיפה מרוצים מן הסתם מהניצחון, אכזבה גדולה שררה אצל היריבה. הביקורת במועדון היא על היכולת ההתקפית הפושרת ועל החיבור המקצועי שאינו מצליח לקשר בין ההגנה לקישור ולהתקפה. במועדון טוענים כי בפגרת הנבחרת הלאומית חובה לצרף לפחות שני שחקנים נוספים ולהמתין להחלמה המלאה של גדי קינדה ותום מונד.


המאמן, בלגויה מילבסקי ששוב החמיא לשחקנים על המאמץ שהשקיעו ביקש מהבעלים ג'קי בן זקן להביא בלם נוסף וקשר יצירתי קדמי. גורם בסביבת המועדון אמר: "הניצחון על בני יהודה סינוור את ראשי המועדון. הקבוצה נראית לא טוב מקצועית והתקווה היא שבפגרה יהיו שינויים ושיפור ביכולת כי הדרך לתחתית ולמאבקי ההישרדות נראים קרובים".



בן זקן אתמול בסמי עופר. במחזור הבא מחכה לו מפגש מול האלופה (ערן לוף)


במחזור הבא תפגוש הקבוצה את הפועל באר שבע ובמועדון טוענים כי דווקא במשחק מאתגר כזה היכולת תהיה שונה והמוטיבציה להשיג נקודות וכותרות תביא לניצחון בית שני ברציפות.


מי שיחסר יהיה דן ביטון שהורחק. גורם במועדון: "החלטה לא טובה של השופט שהיה צריך לקבוע פנדל לזכות דן ביטון ולא להוציא לו כרטיס אדום. אין כאן עדיין את המצלמות שיוכיחו במהלך המשחק את המהלך האמיתי ואת היכולת לתקן טעות שופט".


במועדון מצפים כי קרוב ל-4000 צופים, רובם מבירת הנגב יגיעו למשחק.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי