אבוקסיס: יש אוהדים עם משהו נגד ההנהלה אז הם פונים נגדי

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

מאמן בני יהודה דיבר לאחר התיקו 2:2 מול מכבי פתח תקווה, והקראיות נגדו מהקהל: "זה לא בגלל שלא הבאתי שחקנים". על המחצית הראשונה: "הכי טובה שאני זוכר מאז שהתחלתי לשחק". אלישע לוי: "מנור יישאר עד ינואר"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה ובני יהודה נפרדו היום (ראשון) בתיקו 2:2 במושבה במשחק יצרי ומעניין, שקבע שעדיין אין קבוצה שניצחה בשני המחזורים הראשונים. פתח תקווה בכל זאת עלתה, לפחות זמנית, למקום הראשון בטבלה בזכות ה-1:4 על בית"ר ירושלים בשבוע שעבר.

במהלך המשחק צעקו אוהדי בני יהודה קריאות "תתפטר" לכיוונו של יוסי אבוקסיס, שהגיב על כך: "יש כאן מספר אוהדים שחושבים שבגלל שאני חבר של הבעלים, אני לא דורש שחקנים. אז צריך להבין שאני דורש להביא שחקנים, יש רצון להביא שחקנים, והקהל זה אותו קהל מהעונה שעברה, שיש לו משהו נגד ההנהלה אז הוא מכניס אותי לסיפור הזה. אני חושב שזה לא מה שמעניין".

היכולת: "בכדורגל כמו בכדורגל, אם לא תכבוש, אז תספוג. כבר משחק שני שלנו שאנחנו בירידה גדולה בחצי השני. נצטרך לחשוב בפגרה מה עושים בעניין הזה. חושב שהחצי הראשון שלנו היה אפילו הכי טוב מאז שאני זוכר את עצמי בתור שחקן או עוזר מאמן או מאמן של קבוצת כדורגל מבחינת הגעה למצבים, אבל לא של ניצול מצבים. 14 מצבים למסגרת בחצי אחד, זה נתון מדהים. אבל בכדורגל צריך לדעת לכבוש שערים. כשאתה מגיע למצבים, אתה צריך להיות חד מול השער, ולא היינו נקיים מול השער ואני מאוד מאוכזב מזה".

שי קונסטנטין.
שי קונסטנטין. "בכדורגל צריך לדעת לכבוש" (עדי אבישי)

"זה שבוע שני ברציפות שזה קורה", הוסיף אבוקסיס, "כי גם באשדוד זה היה. אין מה להשוות למצבים שהיו לנו באשדוד, היום זה היה הרבה יותר מצבים טובים. אני יוצא בסחרור מהמשחק הזה, כי היה חצי ראשון כזה גדול וחצי שני עם טעויות. נהיה מבסוטים מהנקודה ונתחזק בפגרה. מגיעה מילה טובה להרבה שחקנים שעשו חצי ראשון מדהים, אבל שוב, כשלא כובשים תמיד זוכרים את התוצאה, ועוד שנייה אנחנו גם יורדים בוכים בלי נקודות".

נושא הרכש: "אנחנו מנסים לצרף בלם. כבר ארבעה-חמישה שחקנים נפלו לנו ולא בגללנו, אלא בגלל סוכנים שהציעו שחקנים ונתנו להם את מה שהם ביקשו וברגע האחרון הם החליטו לא לבוא, עשו עבודה על הגב שלנו ורצו לנפח חוזים במקומות אחרים. בסוף שיחקו בנו כדי להרוויח חוזים. מה שרצינו לשלם לבלמים השנה, זה סכומים חסרי תקדים לעמת מה שמשלמים בבני יהודה, אבל מה שלא תלוי בנו לא תלוי בנו ולכן אני לא כועס על ההנהלה. ננסה להביא שחקן הגנה ועוד שחקן התקפה".

העייפות של מספר שחקנים לקראת הסיום: "נעבוד בפגרה גם על כושר גופני כי בחצי השני היינו בנפילה, בשני המשחקים שהיו לנו. אולי השחקנים קצת סחטו את עצמם בגביע הטוטו כי היינו בסגל קצר, אז אולי אנחנו מגיעים קצת עייפים לפתיחת הליגה. בעונה שעברה היינו הקבוצה עם הכושר הגופני הכי טוב בארץ ואולי בגלל גביע הטוטו סחטנו קצת את השחקנים. יחד עם כל זה, שיחקנו מול קבוצה טובה ולקחנו נקודה. החצי הראשון היה שלנו, השני היה קצת שלהם. עכשיו יוצאים לפגרה ולחגים".

אלישע לוי.
אלישע לוי. "אי אפשר לשחק אותו דבר נגד כל הקבוצות" (עדי אבישי)

מאמן מכבי פתח תקווה אלישע לוי אמר לאחר המשחק: "הפנדל למען האמת עשה צדק. מבחינתנו מאוד שמחתי לראות את ההבדלים בין החצי הראשון והחצי השני. בחצי השני היינו קרובים יותר, אגרסיביים והגענו להזדמנויות, כל מה שאנחנו רוצים בכדורגל וידענו גם מנטלית להפוך. חבל שאיבדנו את היתרון, אבל אני חושב שתיקו משקף".

השינוי ביכולת מהמשחק מול בית"ר: "בשבוע שעבר זו היתה קבוצה שונה לחלוטין. בכדורגל אפשר תמיד להסביר אחרי, אתה אף פעם לא יכול להיערך או לצפות לדבר כזה. בשורה התחתונה שיחקנו חלש מאוד ולא היינו קרובים ולא אגרסיביים. בני יהודה, נראו כאילו יש להם יותר שחקנים, כפי שאנחנו נראינו בחצי השני. כדורגל זה עניין של מומנטום, דינמי ומאוד נזיל".

על הצמד הלוהט בליגה, סולומון את בניון: "צמד נהדר. יש לנו גם את לידור כהן וגידי קניוק. אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא שאנחנו צריכים להביא את עצמנו כל הזמן. כנראה שהמשחק הקודם נגד בית"ר הוציא מאיתנו אנרגיות מטורפות, הערב זה היה פחות. נהיה חייבים לדעת ולהבין שכל משחק יהיה קשה ולבוא מוכנים מההתחלה ומצד שני נצטרך לדעת לשחק יותר טוב במרכז השדה".

מנור סולומון ויוסי בניון.
סולומון ובניון. "צמד נהדר" (עדי אבישי)

סוגיית הישארותו של מנור סולומון: "ברור שכולנו רוצים את מנור עד ינואר ואבי לוזון בראש ובראשונה רוצה אותו, הוא מבין שהוא כלי מאוד מאוד חשוב. נשאיר את הסיפור הזה מאחורינו ואני מצטט את אבי לוזון שאמר שמנור סולומון יישאר כאן עד ינואר ובוא נלך הלאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי