כדורגלן השנה של ספורט1: דאבור במקום הראשון, זהבי רק שלישי

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Gettyimages

מלך שערי הליגה האוסטרית העפיל עם זלצבורג לחצי גמר הליגה האירופית, זכה באליפות וחורר רשתות בכל במה אפשרית. דיא סבע וערן לוי סגנים במשותף, כוכב גוואנגז'ו נכנס גם הוא. הדירוג של תומר חבז לתשע"ח

(גודל טקסט)

הבחירה הייתה קלה ולזוכה בתואר לא היו מתחרים: מואנס דאבור, חלוץ רד בול זלצבורג האוסטרית, הוא כדורגלן השנה של ספורט1 בתשע"ח. למקום השני הגיעו בצוותא ערן לוי ודיא סבע אחרי שיתוף הפעולה הנהדר ביניהם במכבי נתניה, שהוביל את העולה החדשה לליגת העל למקום החמישי בטבלה. ערן זהבי, חלוץ גוואנגז'ו הסינית, הגיע למקום השלישי. 

כדורגלן השנה: מואנס דאבור (רד בול זלצבורג)
מלך השערים של הליגה האוסטרית עם 22 כיבושים, העפלה עם קבוצתו לחצי גמר הליגה האירופית אשתקד תוך שהוא כובש שבעה שערים במפעל, אליפות אוסטריה וכמעט העפלה היסטוריה לשלב הבתים של ליגת האלופות, לראשונה עם קבוצתו רד בול זלצבורג. לאחר ציון הנתונים הללו, אין כמעט מישהו שיחלוק על כך שזהו כדורגלן השנה. 

קשה לומר שבתחילת העונה שעברה, צפינו את העתיד לבוא. דאבור בן ה-26, חזר בתחילת העונה שעברה לאוסטריה אחרי שהושאל באמצע עונת 2016-2017 לגראסהופרס ציריך, הקבוצה בה החל את הקריירה האירופית שלו בעקבות חוסר קרדיט שקיבל מצד אוסקר גרסיה, מי שגם אימן אותו במכבי ת"א. אלא שמהר מאוד, ראינו את דאבור מתפוצץ בעונת השיא שלו בקריירה. המאמן מרקו רוס נתן לו את הקרדיט והחלוץ לא אכזב, כשהיה האחראי הראשי לאליפות החמישית ברציפות של קבוצתו. זכור מכל המשחק החשוב מול שטורם גראץ, היריבה העיקרית לאליפות, שנערך בסוף חודש פברואר בגראץ, בו נקלעה זלצבורג לפיגור והפער אף יכול היה לקטון לארבע נקודות בלבד בצמרת, אך דאבור עם מהפך ענק, סידר לקבוצתו יתרון של עשר נקודות ובעצם הכריע את סיפור האליפות.


דאבור עם מאמן הנבחרת אנדי הרצוג באלבניה (אודי ציטיאט)

בליגה, הוא קרע רשתות ללא הפסקה, אך את מיטב תשומת הלב הוא תפס בליגה האירופית: לאחר משחק הגומלין מול לאציו ברבע הגמר, אשר בו ניצחה קבוצתו 1:4 ומחקה הפסד 2:4 מהאולימפיקו במשחק הראשון, זכה דאבור לתשבוחות מהגזאטה דלו ספורט היוקרתי ונבחר לשחקן המצטיין. גם האתר טוטו מרקטו פרגן: "הוא תמיד שחקן לא נוח להגנות שמולו ומלהיב את המשחק של קבוצתו", נכתב.

היכולת המדהימה של דאבור הובילה להתעניינות מלא מעט קבוצות: קריסטל פאלאס, בשיקטאש, ויאריאל, פיורנטינה וולנסיה הן רק חלק מהקבוצות שהוזכרו בהקשרו של השחקן מנצרת, אך לבסוף ולמרות ההתעניינות, קבוצתו לא הסכימה לשחררו, למרות הדיווחים על סכומים שנעים סביב 15 מיליון יורו.

שינוי נוסף שניתן לראות מגיע מכיוון הנבחרת הלאומית. כבר ביום שישי ראינו את המעמד החדש של דאבור תחת רוטנשטיינר את הרצוג. לא עוד חלוץ שנאבק על מקומו, אלא חלוץ שמגיע על תקן אחד מהשחקנים הבולטים בנבחרת. לא סתם, במסיבת העיתונאים הראשונה בה הוצג הראשון כמנהל הטכני של נבחרת ישראל, השם המוביל שעלה במהלך שיחתו עם העיתונאים היה של דאבור. עם צוות אוסטרי, גם רמת העניין בו גדלה.


דאבור חוגג עם אוהדי זלצבורג (האתר הרשמי)

"תמיד כיף גדול להיבחר ולקבל פרגון על דברים שאתה עובד כל כך קשה עבורם", אמר דאבור לספורט1. "תודה רבה על הבחירה ואני מקווה שאמשיך את הדברים הטובים מהשנה שעברה. אני מאחל לעצמי לשנה החדשה קודם כל בריאות ואחרי זה הרבה גולים והישגים".

גם על הפודיום (מקום 2): דיא סבע וערן לוי (מכבי נתניה)
צמד-החמד שחתומים יותר מכולם על עונת החזרה הגדולה של היהלומים, שהסתיימה עם המקום החמישי, תוך הצגת הכדורגל המלהיב בליגה. הראשון, סיים כמלך השערים הבלתי מעורער של ליגת העל עם 24 שערים, תוך שהוא מציג עונה בלתי נשכחת, שכללה התעניינות מרובין קאזאן ולודוגורץ מהליגה הבולגרית, קבוצות שהיו מוכנות לשלם בעבורו כשני מיליון יורו. סבע, שגדל בבית"ר טוברוק וסבל מפציעות לא קלות לאורך הקריירה, רשם פריצה מהירה והפתיע את כולם כשהחליט להישאר בקיץ בנתניה וקיבל את סרט הקפטן.

מה שנזכור מלוי בעיקר בסוף השנה העברית הזאת היא העזיבה של נתניה ופינוי סרט הקפטן לסבע לאחר חמש שנים במועדון, אך אל לנו לשכוח את העונה הבלתי נשכחת שרשם לוי בצוותא עם סבע בעונה שעברה כשהיה חתום על כמה מהשערים היפים בליגת העל אשתקד. גם בעונה הזאת ניתן לראות עד כה במחזורי הפתיחה, כמה קשה לסבע בלעדיו. לוי, שזכה לביקורות על משקלו לאורך הקריירה הוכיח שמדובר בסטיגמות בלבד, ולצד עשרה שערים ואחד עשר בישולים, אף רשם הופעת בכורה בנבחרת ישראל, במשחק הידידות מול רומניה.


סבע ולוי במדי מכבי נתניה (דני מרון)

גם על הפודיום (מקום 3): ערן זהבי (גוואנגז'ו R&F)
את השנה העברית הקודמת, הוא הספיק לסיים באקורד צורם עם זריקת סרט הקפטן הזכורה מכל וההודעה על פרישתו מנבחרת ישראל. את השנה העברית הזאת הוא סיים עם חזרתו לנבחרת לאחר התנצלותו אך בצל שתי התקריות הזכורות הללו, EZרשם עוד עונה גדולה. הגם שהיא החלה עוד לפני ראש השנה אשתקד, החותמת הגיעה עם סיום הליגה הסינית בחודש נובמבר: זהבי זכה בתואר מלך השערים של הליגה הסינית עם 27 שערים, מרחק שער אחד מהשוואת שיא הכיבושים בליגה הסינית לעונה. הזכייה במלכות השערים, זיכתה אותו בתואר שחקן העונה של הליגה הסינית. היכולת הפנומנאלית, הובילה את שנגחאי שנאווה להציע עבורו 25 מיליון דולר, הצעה שנדחתה על ידי קבוצתו, במדיה האריך את חוזהו בפברואר האחרון בשלוש שנים נוספות. גם את העונה הזאת הוא פתח בהצלחה, כשזכור לכולם השלושער שכבש במחזור הפתיחה מול היריבה העירונית, גואנגז'ו אברגרנדה.


זהבי חוגג בסין (הליגה הסינית)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי