צפו בתקציר: 2:2 משוגע בין הפועל חיפה לבית"ר

בן אז'ובל
בן אז'ובל | ערן לוף

מבצע של ורד (40) וחצי מספרת של אינברום (64) מחקו יתרון של גינסארי (29), אלא שאז אז'ובל קם מהספסל (67) והשווה בנגיעה הראשונה שלו בבכורה. איינבינדר בישל פעמיים במשחק החזרה, נקודה ראשונה ללוזון

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בליגת העל ננעל הערב (שני) עם 2:2 מהנה בין הפועל חיפה לבית"ר ירושלים באצטדיון סמי עופר. ראדו גינסארי העלה את המארחת ליתרון (29), אבל עידן ורד איזן במבצע מלוטש (40) ואור אינברום השלים מהפך בחצי מספרת לאחר מהלך קבוצתי מבריק (64). שלוש דקות חלפו ובן אז'ובל – שעלה מהספסל שניות קודם לכן – השווה בנגיחה מדויקת בנגיעה הראשונה שלו בכדור. איזה בינגו של ניר קלינגר. בתוספת הזמן התרחשה מיני דרמה. גל אראל המחליף ספק הוכשל ברחבה, אך השופט ארז פפיר, שהיה קרוב לאירוע, סימן להמשיך לשחק. 

טל בן חיים וערן לוי שילמו את מחיר שני ההפסדים הראשונים של בית"ר ופתחו את המשחק על הספסל. דודו גורש, שמואל שיימן ודן איינבינדר (בישל פעמיים במשחק הבכורה) שהגיעו מהפועל באר שבע קיבלו את המקום ב-11 של גיא לוזון. מנגד, ניר קלינגר זנח את מערך שלושת הבלמים ופתח עם רביעיית הגנה. מי שאיבד את מקומו בעקבות כך הוא ריקי מיטרבסקי שלא עלה ב-11. מי שכן פתח הוא גילי ורמוט שאמור היה להוביל את החלק הקדמי ביחד עם נס זמיר (מחצית ראשונה נהדרת) ואלי אלבז.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה מנומנת ובדקה ה-12, אחרי דקות של גישושים, הגיעה ההזדמנות הראשונה. שמואל שיימן הרים כדור מדוד לעידן ורד שנגח לא מספיק חזק ונעצר אצל ארנסטס שטקוס. כעבור 17 דקות, באיום הרציני הראשון שלה, הפועל חיפה עלתה ליתרון. נס זמיר המצוין לא התקשה מול מתן פלג ומצא את אלי אלבז, שבעט וסחט עצירה גדולה מדודו גורש. מיקי סירושטיין, שפתח על חשבון טל בן חיים, הגיב באיחור וראדו גינסארי דחק את מקרוב את הראשון. דווקא אז, כשהמארחת שלטה והשער השני היה באוויר, עידן ורד איזן ל-1:1 עם ביצוע מלוטש. הקפטן חתך מימין לשמאל, עקף שחקן הגנה ומ-18 מטרים – ברגלו החלשה – שלח כדור מדויק לפינה. 1:1 בהפסקה. 

 
 

 בכורה מחודשת מוצלחת. דן איינבינדר (ערן לוף)

 

גם המחצית השנייה נפתח בקצב איטי. בדקה ה-53 שון גולדברג הוחלף לאחר שסחב פציעה קרסול עוד מהמחצית הראשונה וגיא משפתי עלה במקומו. 11 דקות לאחר מכן, המהפך הושלם לאחר התקפה מדהימה של בית"ר. עידן ורד הכניס כדור עומק נהדר לדן איינבינדר שהקפיץ כדור חכם ואור אינברום, בחצי מספרת, כבש את שערו הראשון במדים הצהובים שחורים. ניר קלינגר פעל מהר, סימן לבן אז'ובל לקום מהספסל והחלוץ – שניות ספורות לאחר שנכנס – השווה ל-2:2 בנגיעה הראשונה שלו בכדור עם נגיחה מצוינת (67) ופרע את השטרות כבר בהופעת הבכורה. הקארמה ממשיכה ללוות את מחזיקת הגביע. שניות לפני בסיום, גל אראל חדר לרחבה וספק הוכשל על ידי שחקן בית"רי, פפיר היה קרוב והורה להמשיך לשחק למרות מבול הטענות מצד אנשי מחזיקת הגביע. 

בעקבות התוצאה, בית"ר ירושלים השיגה נקודה ראשונה העונה מתוך 9 אפשריות, עקפה את מכבי נתניה וטיפסה למקום הלפני אחרון בטבלה בזכות הפרש שערים עדיף. במחזור הבא הקבוצה מהבירה תארח את בני סכנין למפגש לוהט באצטדיון טדי. הפועל חיפה, מנגד, עלתה למקום החמישי עם ארבע נקודות, כשהיא מקדימה ארבע קבוצות בזכות יחס שערים מצוין (זכר לניצחון 0:5 על מכבי נתניה במחזור הראשון). במחזור הרביעי היא תתארח בנתניה אצל הפועל חדרה הבלתי מנוצחת. יהיה מעניין.



חזר הביתה. דן איינבינדר בצהוב שחור בחימום (ערן לוף)


הרכבי
הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, שון גולדברג (גיא משפתי, 53), רסמוס סטויטדט (בן אז'ובל, 67), מקסים פלקושצ'נקו, ראדו גינסארי, גילי ורמוט (גל אראל, 74), אלי אלבז, נס זמיר.


בית"ר ירושלים: דודו גורש, מתן פלג, טל כחילה, מיקי סירושטיין, שמואל שיימן, אפונסו טיירה, אופיר קריאף, דן איינבינדר (לירוי צעירי, 87), עידן ורד, אור אינברום, יאקוב סילבסטר (ערן לוי, 68).


מהלך המשחק
דקה 1: עוד לפני שריקת הפתיחה, הפועל חיפה נפרדה משמואל שיימן ששיחק במדיה והעניקה לו זר פרחים. אוהדי שתי הקבוצות ליוו את הטקס במחיאות כפיים.



קיבל פרחים וזכה למחיאות כפיים משני הקהלים. שמואל שיימן (ערן לוף)


דקה 1: גבריאל תמאש תפס את יאקוב סילבסטר בחולצה וספג כרטיס צהוב אחרי 19 שניות. שמואל שיימן בעט את הכדור החופשי היישר לידיו של ארנסטס שטקוס.


דקה 3: שון גולדברג פרץ משמאל לרחבה והעביר רוחב לאלי אלבז שבעט בנגיעה, אבל הכדור נעצר בידו של דן איינבינדר. השופט התעלם בצדק והורה להמשיך לשחק.


דקה 12: שמואל שיימן הרים כדור מדוד משמאל לעידן ורד שהסתנן לרחבה ונגח לא מספיק חזק מארבעה מטורים וארנסטס שטקוס הצליח להדוף.



בכורה בין הקורות של בית"ר ירושלים. דודו גורש (ערן לוף)

קצב לא מספיק גבוה בדקות הראשונות בסמי עופר. טל כחילה מול אלי אלבז (ערן לוף)


דקה 15: מקסים פלקושצ'נקו מצא את נס זמיר שנגח כדור חלש ולא מדויק.


דקה 29, 0:1 להפועל חיפה: נס זמיר העביר רוחב משמאל, אבל גורש זינק והדף נהדר את הבעיטה של אלי אלבז. ראדו גינסארי הקדים את מיקי סירושטיין, הגיע ראשון לכדור החוזר ודחק מקרוב את הראשון.



לחץ גדול על כתפיו. גיא לוזון (ערן לוף)

מלול וגינסארי בטירוף אחרי השער (ערן לוף)


דקה 39: שוב נס זמיר פרץ בשמאל ומצא את גילי ורמוט, אך הניסיון שלו נבלם על ידי טל כחילה. מקסים פלקושצ'נקו הגיע ראשון ובעט מרחוק גבוה מעל השער.


דקה 40, בית"ר ירושלים השוותה ל-1:1
: עידן ורד חתך למרכז, עבר שחקן הגנה ובעט מ-18 מטרים ברגלו החלשה כדור מדויק שלא הותיר לשטקוס סיכוי.



שער בכורה העונה בליגת העל. עידן ורד חוגג את הביצוע המולטש (ערן לוף)

איינבינדר מרגיע (ערן לוף)


דקה 45: נס זמיר המצוין שוב עבר בקלילות את מתן פלג ומצא את אלי אלבז שנבלם ברגע האחרון על ידי הגנת בית"ר.


דקה 51: יאקוב סילבסטר קיבל כדור עומק מצוין, אך השתלט עליו באיטיות והגנת הפועל חיפה הספיקה לחזור בזמן ולחלץ את הסכנה.


דקה 55: אופיר קריאף בעט מצוין ברגל שמאל, למזלו של שטקוס הכדור חמק ליד הקורה.


דקה 58: גבריאל תמאש בעט כדור חופשי מסובב, גורש התעופף והדף לקרן.



עוד ניסיון מרחוק. פלקושצ'נקו (ערן לוף)


דקה 64, 1:2 לבית"ר ירושלים: עידן ורד הכניס כדור עומק לדן איינבינדר שהרים ואור אינברום המשיך בחצי מספרת לרשת. שער ענק של הירושלמים.



שער בכורה מבריק בצהוב שחור. אור אינברום (ערן לוף)


דקה 67, איזה חילוף של קלינגר, הפועל חיפה השוותה ל-2:2: בן אז'ובל עלה מהספסל בדקה ה-67 להופעת הבכורה וכעבור שניות ספורות – בנגיעה הראשונה שלו בכדור – כבש בנגיחה נפלאה.


דקה 78: ערן לוי שעלה מהספסל בעט חזק מחוץ לרחבה, אך הכדור עלה מעל המשקוף.

 


איזה בינגו. בן אז'ובל (ערן לוף)


דקה 94: גל אראל ספק הוכשל בתוך הרחבה, אך ארז פפיר היה נחוש וסימן להמשיך לשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי