סגל נפגע מתגובות האוהדים: "סבע הכניס שמונה מיליון שקלים"

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

בעלי מכבי נתניה הצהיר שסבע לא יימכר לקבוצה אחרת בישראל, אך שני מיליון יורו בנוסף למלמד עליו התעקשו שינו את המצב ובפוסט בפייסבוק נכתב: "הצעה ששברה שיאים". וגם: צירוף ברשצקי ופיניש

(גודל טקסט)

פרק חדש במכבי נתניה התחיל הבוקר (שלישי), כשבקבוצה מעתה ייאלצו להתמודד ללא שני הכוכבים הגדולים של העונה שעברה, ערן לוי ודיא סבע. יום עמוס עבר על היהלומים אתמול עד שעות סגירת חלון ההעברות, כאשר סוכנים באו אחד אחרי השני כדי להשלים את צירופם של גיא מלמד מהפועל באר שבע, סתיו פיניש מבני יהודה ומוטי ברשצקי שהושאל מהפועל תל אביב.

הבעלים אייל סגל הצהיר לפני כחודש כי "אני לא מכיר קבוצה בארץ שתשלם סכום שיגרום לי לא לישון בלילה", אבל גם הוא הבין, לאור פתיחת העונה של הקבוצה וההתפתחויות האחרונות, שאין מנוס מעזיבתו של הכוכב. סגל, ובכלל בצוות המקצועי הבינו שבמוקדם הוא במאוחר דיא סבע היה עוזב את הקבוצה ובכלל, ללא ערן לוי כל המערך השתנה ואין מנוס מפרידה. תוסיפו לכך את ההצעה הגבוהה שקיבל מהפועל ב"ש, כשני מיליון יורו בנוסף לגיא מלמד.

"כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. עמדה פה בפני אייל הצעה שהוא לא קיבל לא מלודוגורץ ולא מקאזאן. ההצעה הכי גבוהה שהתקבל עד כה על דיא סבע ובסופו של דבר הרי הוא היה הולך, אז מי יודע איזו הצעה היו מקבלים פה בינואר?", אמרו במועדון. סגל ראה את אוהדי נתניה מביעים בפניו ביקורת והרגיש פגוע. אוהדי נתניה שכחו לו את אשר הציל אותם והחלו בטענות על מכירת שני הכוכבים. סגל הגיב כי הוא חש חוסר סבלנות וציפיות גבוהות מדי ולא ריאליות מהקהל.

בפוסט שפרסם בפייסבוק באמצעות העמוד הרשמי של המועדון כתב הבעלים בין השאר: "השאיפה במכבי נתניה למכור שחקנים לחו"ל בלבד. כשחזרו והתעקשו, הוספתי שבמידה ותגיע הצעה שתגרום לי לא לישון בלילה (בתקווה שלעולם לא תגיע כזו) אהיה בבעיה. ואכן, הרגע שלא רציתי שיקרה לעולם, הגיע בטיימינג הכי לא צפוי ונוח בעולם. במוצאי ראש השנה, הגיעה ההצעה שלקחה את מנוחתי מאז. ההצעה, העמידה אותי בפני מציאות שבה סכום העברתו של שחקן מכבי נתניה עתיד לשבור את שיא כל הזמנים בשוק העברות בין מועדונים בישראל. זו בדיוק ההצעה שגורמת לשנתך לנדוד ולא ללילה אחד, זו בדיוק ההצעה שחייבת לגרום לרציונליות לגבור על האמוציונליות, לשכל הישר לגבור על הלב. אלו מסוג ההחלטות שכולנו מצפים מהעומד בראשה של מערכת (מכל סוג), לקבל בתבונה ובהיגיון".


אייל סגל. נפגע מביקורות האוהדים (אודי ציטיאט)

עוד כתב סגל: "אתמול, לראשונה מאז שרכשתי את המועדון מידי המפרקת, נאלצתי למכור שחקן. מאז חזרתה המופלאה של מכבי נתניה לבמה הראשית ולמקומה הטבעי – ליגת העל, הוקצו למעלה מ-6 מיליון שקלים לטובת השקעה ברכישת כרטיסי השחקן של דיא סבע, עלי מוחמד, דידייה קוגבניה, גבי קניקובסקי, שובל גוזלן, סתיו פיניש, גולן אלקסלסי, ניקו אולסק ולא מעט שחקני נערים ונוער – סה"כ כ-20 שחקנים חדשים שנרכשו במהלך 24 חודשי פעילות. מיותר לציין, כי מטרתה של רכישת השחקנים הנ"ל, הינה בניית מועדון (להבדיל מבניית קבוצה) ובכך להעשיר את "נכסיו" לקראת היום בו הכל יתחבר ומופע הקסמים הטוב בארץ יתקיים מדיי שבת שניה באצטדיון בנתניה. כל הרכישות האמורות, התבצעו מחוץ למסגרת התקציב השוטף של כל עונת משחקים, תקציב שפוי ומכובד אותו המועדון מתעקש לנהל באחריות ובשקיפות כחלק מעקרונות הניהול שלי כאוהד וכבעלים. עסקת דיא סבע תזרים ארבעה מיליון שקלים לקופת המועדון במהלך עונת המשחקים 18/19 וארבעה מיליון שקלים נוספים במהלך עונת 19/20. הסכום הנ"ל יאפשר להחזיר לקופת המועדון כבר העונה חלק מההשקעה הכספית של השנתיים האחרונות ולהתחיל בפיתוח מגרשים נוספים למחלקת הנוער המפוארת של המועדון".

בנתניה רצו אומנם למקסם את העסקה עוד יותר ולקבל אולי שחקן נוסף מהפועל ב"ש, כששמם של ניב זריהן וחן עזרא עלה, אך קיבלו לבסוף את החלוץ גיא מלמד, שהיה המטרה הראשונה של הקבוצה מתחילת הקיץ. עוד בחודש יוני החלו גישושים בסביבתו של החלוץ, אלא שאז הפערים הכספיים עשו את ההבדל ורק עסקה כמו שנחתמה אתמול הצליחה להנחיתו. עדות נוספת לרצון של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (שמכיר אותו אישית עוד מתקופת מחלקת הנוער בהפועל כפ"ס), היא העובדה שבנתניה הסכימו לקחת את כל משכורתו, ללא עזרה מב"ש, משכורת אשר תהיה כמעט זהה לזו שקיבל בבירת הנגב.

מלמד ילבש את החולצה מספר 10 ובמועדון סיפרו שהתעניין בין השאר לגבי הקהל ושמע ביקורות חיוביות. במערך המיועד מלמד יוכל לשחקן כקשר כנף, מה שיאפשר לתפקד את חלוץ הרכש המונטנגרי פאטוס בצ'יראיי במרכז ההתקפה. צירופו של מלמד הגיע גם כתוצאה מאכזבה קלה שיש בקבוצה משובל גוזלן, אך בקבוצה הבהירו כי ייתנו לגוזלן את הזמן.


מלמד וסוכנו אתמול בנתניה. מיועד לשחק גם בכנף

בעוד שעסקת מלמד הייתה סגורה למעשה מסוף השבוע, צירופם של מוטי ברשצקי וסתיו פיניש היה מקרי יותר וקשור לאי צירופם של קשרי סכנין, פיראס מוגרבי וסגס תאמבי. ברשצקי היה מבוקש בנתניה עוד במהלך הפגרה, כשסברו במועדון כי סבע יימכר לחו"ל, אלא שלאחר ההודעה הזמנית על הישארותו של הקפטן הוחלט להקפיא את המגעים מול האדומים. לאחר הסיכום על מכירת סבע, בנתניה ירו לכל הכיוונים והסכימו להציע עבור פיראס מוגרבי סכום של כמעט שני מיליון שקלים, אך הרגישו שסכנין לא באמת רוצה למכור את מוגרבי ובהמשך לכך גם את תאמבי. בבוקר עוד הגיע ברשצקי למתחם האימונים של הפועל ת"א, אך כבר אז ידעו בחודרוב שלא ימשיך ומיד לאחר מכן המשיך כדי לחתום על חוזה בנתניה. היהלומים למדו ממקרה העבר עם רמזי ספורי והצליחו להכניס סעיף שחרור נמוך יחסית, שייתן אפשרות לרכוש אותו אם וכאשר.

"עכשיו יש פה קבוצה צעירה שצריכה את הזמן שלה. כרגע הדברים לא נראים טוב, אבל ניצחון אחד ישחרר פה את העסק",  אמרו במועדון. בשבת תפגוש נתניה את מכבי ת"א כששלושת שחקני הרכש צפויים להיות בסגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי