פרד רוטן: "סומא יהיה בסגל למכבי פ"ת, הוא כשיר לדעתי"

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

מאמן מכבי חיפה שוחח על הרכש החדש לפני המפגש בשבת (19:30, ישיר בספורטHD3) והוסיף: "אנחנו צריכים לדעת לנצל מצבים". שלומי אזולאי: "כל אחד חולם להגיע לנבחרת,. המועדון רצה אופציה להחזיר את קאיו בינואר

(גודל טקסט)

מכבי חיפה שבה הבוקר (חמישי) לאימונים ותגביר את קצב ההכנות לקראת המשחק בשבת מול מכבי פתח תקווה (19:30, ישיר בספורטHD3). הקבוצה ערכה עוד קודם לכן מסיבת עיתונאים, אליה התייצבו המאמן פרד רוטן והקשר והקפטן בשני המשחקים האחרונים, שלומי אזולאי.

בפתית מסיבת העיתונאים אמר רוטן: "אנחנו זקוקים ליותר יציבות. במשחק האחרון לא היינו צריכים לאבד נקודות, סיימנו בשוויון ונעשה את המקסימום כדי לנצח עכשיו. היו לנו חלקים טובים במשחק הקודם ועשינו הכנה טובה. המסקנות שלי? אם אתה מגיע למצבים, תבקיע – כי מי שכובש מנצח. זה הדבר הכי חשוב. כמו שראיתם במשחק הבית האחרון, היינו פתוחים מדי בהגנה ולא שלטנו. במשחק האחרון זה השתנה, אבל עלינו לנצל את המצבים".

שילובו של סיידובה סומא: "הוא מאפשר לנו יותר הזדמנויות. הוא יהיה בסגל בפעם הראשונה, הוא כשיר לדעתי. זה טוב שיש תחרות בסגל. הוא שחקן שיכול לכדרר, הוא מהיר ויודע לשמור על הכדור וליצור מצבים. בחלק מהמשחקים הוא גם יכול להיות השחקן שמבקיע את שער הניצחון. הוא מגוון ויכול לשחק במספר עמדות".


סומא במדי פרטיזן. עשוי לשחק לראשונה כבר בשבת (Gettyimages)

על היריבה הבאה מכבי פתח תקווה: "אתה לא זוכה בליגה או מפסיד אותה במשחק אחד. כך גם יהיה בשבת. את פתיחת העונה, לדעתי, צריך לבחון אחרי שישה משחקים. מה שחשוב למועדון הוא הפלייאוף העליון ועד אז נתקדם ממשחק למשחק".

לצדו של המאמן במסיבת העיתונאים ישב הקשר שלומי אזולאי: "אנחנו מגיעים למשחק בית עם הקהל שלנו ותמיד מרגישים פייבוריטים ורוצים לנצח. ברור שיש אכזבה מהמשחק האחרון, אבל עבדנו כל השבוע באימונים ואנחנו רוצים לנצח ולצאת לדרך חדשה".

על התפקידים הרבים בהם הוא משחק העונה: "ככל שעובר הזמן אני מרגיש יותר טוב. אני מדבר הרבה עם המאמנים ומתייעץ עם שחקנים. אני מרגיש הרבה יותר טוב בעמדה מספר 10, בהתחלה היה לי קשה. אני מצטרף כשצריך וזו גם סוג של אחריות ומנהיגות. ברור שסרט הקפטן מוסיף, אבל זה רק משהו על הגוף וכל אחד צריך להיות אחראי ומנהיג".


אזולאי. הקפטן מאז פציעתו של גרשון (עדי אבישי)

שינוי מהעונה שעברה: "כבר מתחילת העונה, במחנה האימונים, אנחנו מרגישים חיבור אחר. עזר לנו שנשאר רוב הסגל משנה שעברה ואנחנו שמחים מאוד עם מה שאנחנו עושים כרגע. צריך לא לצאת מפרופורציות כי השגנו רק ארבע נקודות מתוך תשע. מקווה שננצח בשבת".

זימון אפשרי לנבחרת ישראל: "ברור שכל שחקן חולם על כך, אבל זו החלטה של מאמן".

בצד המקצועי לקראת המשחק, סומא ששותף לפני יום הכיפורים כארבעים דקות במשחק אימון מול עירוני טבריה והרשים כאשר גם כבש שער, צפוי להתלבש לראשונה בהתאם לדברים שאמר המאמן וכמוהו גם רמי גרשון ששב לאימונים מלאים, אך טרם ברור אם יפתח על חשבונו של סאן מנחם שהיה טוב בשני המשחקים האחרונים. התלבטות נוספת היא במקרה שסומא יפתח בהרכב, אז ככל הנראה שון וייסמן יירד לספסל וניקיטה רוקאביצה או מוחמד עוואד יפתחו בחוד.

בכל הנוגע לחלון שנסגר, הירוקים הביעו שביעות רצון מעזיבתו של קאיו להפועל תל אביב. הירוקים רצו לשמור אופציה להחזיר את השחקן במהלך חודש ינואר, אך הפועל תל אביב סירבה וקאיו הושאל לאדומים עד לסיום העונה. ביום האחרון של ההעברות נבדקה אופציה לצרף את החלוץ בן שהר, אבל העלויות הגבוהות מנעו מעברו ובחיפה מתכוונים לנסות ולצרף את השחקן במועד ההעברות הבא. "שהר ברשימה שלנו ואם האופציה הזאת תהיה רלוונטית בינואר אז לא מן הנמנע שנבצע את המהלך" אמרו במועדון.


בן שהר. האופציה לצרפו בינואר בהחלט על הפרק (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי