בכר: "המשחק בטרנר, עם כל הטירוף של הקהל, יהיה נקודת המפנה שלנו"

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

מאמן הפועל באר שבע והמנכ"ל אסי רחמים דיברו במסיבת עיתונאים על הפתיחה הרעה של העונה, הדרך להתאוששות, הרכש החדש והמשחק הקרוב נגד בני יהודה (שני 20:00, שידור ישיר בספורט4)

(גודל טקסט)

במסיבת עיתונאים שערכה הפועל באר שבע לקראת משחקה הביתי ביום שני מול בני יהודה (20:00, שידור ישיר בספורט4), דיברו המאמן והמנכ"ל בין השאר על חלון ההעברות העמוס שעבר על האלופה. אחרי פתיחת העונה הגרועה עם שתי נקודות מתשע אפשריות, מצפים בקבוצה להתאוששות.

מאמן הקבוצה ברק בכר פתח עם אמירה על היריבה שתגיע לטרנר: "בלי קשר לבני יהודה, כל משחק בתחילת העונה הלא קלה שלנו הוא קשה. היריבה הקרובה שלנו היא קבוצה מאוד טקטית שיודעת לסגור היטב, אני מקווה שנדע להתעלות ולנצח את המשחק".

המסקנות מההפסד לאשדוד: "ראיתי במשחק האחרון הרבה דברים שמאוד אהבתי, למרות שהפסדנו. יש לנו כלים טובים וצריך לדעת לחבר אותם. אני מקווה שאת החיבור הזה כבר נראה ביום שני".

בכר.
בכר. "יש לנו כלים טובים וצריך לחבר אותם" (דני מרון)

הדרך להפוך את המומנטום: "אם ננצח את שני המשחקים הקרובים, נהיה במצב טוב יותר מאשר בעונת האליפות הראשונה. יש פה קהל תומך ודוחף ואני מקווה שהשינוי יגיע כבר ביום שני. אני בטוח שהמשחק בטרנר, עם כל הטירוף של הקהל, יהיה נקודת המפנה שלנו".

עמדת המגן השמאלי והמצטרפים החדשים: "מיחאי קורהוט נכנס אט אט לכושר וייתכן שישחק ביום שני. בן שהר הוא שחקן של הפועל באר שבע והוא עוד ישחק בקבוצה. סבע והאסלביינק? הצטרפו אלינו והם ישחקו בעמדות המתאימות להם לדעתי. אני כמובן לא מרוצה ממה שהיה עד עכשיו, לכן ביצענו את השינויים בסגל ושוב, אני מקווה שהמפנה יגיע כבר ביום שני".

גם המגן בן ביטון דיבר על השינויים בסגל: "אני חושב שהשינויים שעשינו היו הכרחיים. תמיד טוב לרענן את השורות. מבחינה מקצועית וחברית, היה לא קל להיפרד מחברים טובים שעזבו. אנחנו איתם בקשר גם כשהם לא בקבוצה".

בן ביטון.
בן ביטון. "בהפסד באשדוד היה חסר לנו הגרוש ללירה" (אודי ציטיאט)

היכולת מתחילת העונה: "זה לא סוד שאנחנו לא מרוצים מהתוצאות ולא כך ציפינו לפתוח את העונה. בהפסד באשדוד, היה חסר לנו הגרוש ללירה. אומנם יצאנו בלי נקודות, אבל אפשר להתעודד מהיכולת".

"כשחקן הוותיק בקבוצה", הוסיף ביטון, "אני מנסה לעזור לשחקנים הצעירים והחדשים. אנחנו עושים את המקסימום כדי לעזור אחד לשני".

מנכ"ל הקבוצה אסי רחמים סיפר: "בשנים האחרונות הכנו את הקבוצה לשלוש מסגרות. היה סגל מאוד רחב והוא ייצג אותנו בכבוד בזירה האירופית. השנה זה לא צלח ולא העפלנו לשלב הבתים של הליגה האירופית, מה שאילץ אותנו לבצע שינויים ולחתוך חלק מהסגל הארוך. לטמון את הראש בחול אחרי הכישלונות היה הדבר הכי לא נכון. בסופו של יום אנחנו מועדון מקצועני שצריך לספק תוצאות ויכולת. לא בושה להגיד טעינו, לתקן ולהמשיך הלאה".

אסי רחמים.
אסי רחמים. "לא בושה להגיד טעינו, לתקן ולהמשיך הלאה" (אודי ציטיאט)

על בן שהר: "החוזה שלו הוארך באחרונה. תרומתו לאליפויות שלנו הייתה גדולה. יחד עם זאת, הבהרנו כי נאפשר למקורבים אלה ואחרים לצאת בהצהרות. לא אהבנו את זה. אך כפי שברק אמר, בן הוא שחקן שלנו והוא ישחק בקבוצה".

המהפכה בסגל: "כמו שאמרתי, נאלצנו לקצר את הסגל ולכן שחררנו את שמואל שיימן. את קורהוט החזרנו, לשיימן הייתה הצעה מבית"ר ירושלים וזה התאים לנו. הדיבורים על קשר אישי עם בית"ר ירושלים והבעלים שלו משה חוגג הם קשקוש. יש לנו שחקני הגנה מצוינים, ביחד עם החיזוק שהגיע בחלק האמצעי, אני מאמין שרק נלך ונשתפר".

הבאת זרים: "קשה להביא לכאן שחקנים זרים איכותיים, גם בגלל סכומי ההעברה, גם בגלל יתר התשלומים. נפתח את כל מכלול הסקאוטינג שלנו כדי למנוע נזקים מקצועיים וכלכליים".

בן שהר.
בן שהר. "לא אהבנו את ההצהרות של מקורביו, אבל אפשרנו את זה" (אודי ציטיאט)

חלון ההעברות ההומה של האלופה: "הגענו לקיץ הזה פחות מוכנים. נקודה. טעינו ואנחנו מנסים לתקן. כמי שטעו, נצטרך לבדוק איך הטעויות הללו לא יחזרו על עצמן. הגענו לקיץ הזה פחות מוכנים גם מקצועית וגם כלכלית. בשנים הבאות נבנה סגל איכותי ומצומצם יותר ונחסוך בעלויות. אנחנו בתהליך של למידה ובעתיד נראה את התוצאות".

על ג'ון אוגו: "הוצע לו להאריך את החוזה. הוא שחקן איכותי בכל קנה מידה. נשמח מאוד אם יקבל את ההצעה שלנו. הוא החליט לחכות ולטנגו צריך שניים. אם הוא יחליט להישאר כאן, נשמח מאוד".

על גיא חיימוב: "הוא תרם רבות להפועל באר שבע בשנתיים האחרונות. החוזה שלו נגמר, כמו גם זה של דודו גורש. צריך לזכור שחיימוב שנקנה בכסף רב מקריית שמונה שוחרר בלי תמורה. זה היה תהליך כואב ולא נעים ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

ברקת.
ברקת. "היא עוברת תקופה לא קלה" (מאיר אבן חיים)

"כשיש הצלחות והקבוצה זוכה שלוש שנים ברציפות באליפות, ברור שהדרישות עולות ומחיר השחקנים שאנו רוצים רק הולך ועולה", אמר רחמים, "בעלי הקבוצות מנצלים את המצב שהאלופה רוצה שחקן כזה או אחר וכאמור המחיר רק הולך ועולה".

עוד אמר רחמים: "פעלנו כאמור לקיצור הסגל ובמקביל לחיזוקו בכמה נקודות. דן איינבינדר קיבל הצעה מבית"ר ירושלים ועזב. הוא לא נפגע, גם לא כלכלית. כל השחקנים שעזבו אותנו, זו הייתה בסופו של דבר בחירה מקצועית שלהם.

על הבעלים: "אלונה היא עוברת תקופה לא קלה. אין עוד בעלים שתרם כמוה אין מכספו והן מזמנו. נבנה פה משהו גדול וחזק ואני לא חושב שמה שקרה בחודשיים האחרונים צריך לפגוע במה שהמועדון מכוון אליו. ביחד עם הקהל המדהים שלנו, מכאן והלאה נעשה את מה שאנחנו יודעים הכי טוב – לגרום הנאה לאוהדים שלנו. למרות הדיבורים שאיבדנו את הצניעות, אני לא מסכים עם זה. למרות כל ההצלחות, נשארנו עם אותה צניעות.

בכר סיכם את מסיבת העיתונאים: "ההנהלה והצוות המקצועי עושים הכל כדי שנחזור לעצמנו. אי אפשר רק להצליח. יש גם תקופות פחות טובות. אם נעשה את הדברים נכון, הכל יתאזן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי