בבית"ר חגגו כל הלילה: "הקהל ניצח את המשחק הזה והוכיח שאפשר אחרת"

עידן ורד
עידן ורד | אודי ציטיאט

בבירה לא חסכו במילים טובות כלפי האוהדים, שהפגינו בכבוד בניצחון 2:3 על בני סכנין: "שחקן של סכנין מקבל מחיאות כפיים בטדי, לא מובן מאליו". לוזון: "האווירה היתה מחשמלת. היכולת? יש מקום לשיפור בהגנה"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

הרבה מאוד לחץ השתחרר אמש בבית"ר ירושלים, לאחר שהקבוצה גברה במשחק כדורגל קצבי, מעניין וטוב , 2:3 על בני סכנין בטדי והשיגה למעשה את ניצחונה הראשון העונה. שחקני הקבוצה חגגו במשך דקות ארוכות על כר הדשא, כשהם עוברים בין היציעים ומודים לאוהדי הקבוצה על תצוגת עידוד מושלמת שדחפה אותם להשגת שלוש נקודות סופר יקרות שהצליחו לייצב במעט את מצבה של הקבוצה, אחרי פתיחת עונה רעה עם שני הפסדים רצופים ותיקו.

סיפור המשחק, מעבר לניצחון הבית"רי, הוא העובדה שהמשחק הטעון הזה הסתיים בשלום ובהצלחה גם בכל הנוגע למה שקרה ביציעים. כ-19 אלף צופים נכחו באצטדיון ואחרי שלוש שנים שקהלי קבוצות החוץ לא הורשו להגיע למשחק בין הקבוצות, הוחלט הפעם לאפשר את הגעת אוהדי סכנין לטדי ולשמחת כולם ובראש ובראשונה לשמחתו של בעלי בית"ר, משה חוגג, הסתיים המשחק ללא תקריות אלימות וללא תקריות גזעניות ביציעי שתי הקבוצות. חוגג, שישב ביציע המזרחי על עמדת העידוד של ראשי הלה-פמיליה, נראה מאושר בסיום המשחק בעיקר בשל העובדה שהאוהדים עמדו במילתם ונמנעו משירי נאצה וקריאות בעלות אופי גזעני, גם בפעמיים בהן כבשה סכנין במהלך המשחק.

"הקהל של בית"ר ניצח את המשחק הזה והוכיח לכולם שאפשר גם אחרת", אמרו במועדון בסיום המשחק. "אם בעבר משחקים כאלה היו מסתיימים במקרי אלימות והיו מלאים בקריאות גזעניות ושירי נאצה, הקהל כאן הוכיח שאפשר לעשות שינוי, למרות כל האנשים הספקנים, שהיו בטוחים שזה בלתי אפשרי. מגיעה לאוהדים יותר ממילה טובה. גם על האווירה המטורפת שהיתה ביציעים, גם על כך שבניגוד למקרי עבר, הם לא נגררו לפרובוקציות כאלה ואחרות ואפילו נרשמו מחיאות כפיים לקלאודמיר, בזמן שהוחלף וירד מהדשא. שחקן של סכנין מקבל מחיאות כפיים בטדי, זה ממש לא מובן מאליו".

עם זאת, משטרת ישראל הודיעה כי בעקבות אירועי המשחק הרחיקה עשרה אוהדים ועצרה ארבעה בחשד להפרת הסדר הציבורי – ארבעתם בעקבות קריאות במהלך שירת ההמנון.

חוגג ביציע.
חוגג ביציע. "האוהדים לא נגררו לפרובוקציות" (אודי ציטיאט)

והיה כמובן גם משחק, אותו ניצחה בית"ר למרות בעיות בחלק האחורי ושערים קלים מדי שהקבוצה סופגת. מי שקיבלו את מירב המחמאות היו שלושת הכובשים, עידן ורד, אור אינברום ואפונסו טיירה. גורם במועדון אמר: "עידן ורד נראה מצוין בשני המשחקים האחרונים, הוא מנהיג אמיתי ורואים שסרט הקפטן רק עשה לו טוב. אינברום עשה משחק מצוין, גם כבש וגם בישל ובהחלט רואים עליו שהוא כוכב כדורגל. טיירה נתן שער מדהים וחשוב והיה מצוין בקישור. בכלל, כל שחקני הרכש שצירפנו, נראים טוב מאוד ועוזרים לקבוצה. כשמאור בוזגלו וקונטה הפצועים יחזרו, בית"ר תדבר חזק מאוד".

המאמן גיא לוזון אמר בסיום: "אין ספק שהשתחרר לחץ. מתחילת השנה לא ניצחנו ועם כל התלאות שעברנו, היה לי ברור שהניצחון הראשון שיושג, יושג בכוח. סכנין קבוצה מצוינת, עם שחקנים מוכשרים בחלק הקדמי וידענו שצפוי לנו מאבק עיקש וקשה. האווירה פה היתה מחשמלת ומצמררת ואני שמח שהבקענו יותר מהיריבה וניצחנו".

לוזון.
לוזון. "איינבינדר זה קודם כל אישיות במרכז המגרש" (אודי ציטיאט)

"אנחנו באמת קבוצה חדשה וזו לא קלישאה. יש לנו עוד הרבה מה לשפר כקבוצה, בפן ההגנתי. בחלק ההתקפי, כבשנו חמישה שערים בשני המשחקים האחרונים, אז אפשר להגיד שעשינו שדרוג בקטע הזה, אבל בפן ההגנתי בטח ובטח שיש לנו עוד הרבה מקום לשיפור, אבל נתייצב והניצחון ייתן ביטחון וכוח לשחקנים ולקבוצה".

המאמן נשאל לגבי התרומה של עידן ורד ודן איינבינדר והוסיף: "אני אמרתי בקיץ ששחרור של עידן ורד יהיה מכת מוות לבית"ר ירושלים והיו כאלה שגיחכו על זה. כנראה שידעתי מה אמרתי. דן איינבינדר שיחק הערב אחרי כמעט שבוע בלי אימונים כי הוא היה חולה. הוא נסחט כמעט עד המקסימום שלו. איינבינדר זה לא רק איכות עם הכדור ובלעדיו, זה קודם כל אישיות במרכז השדה, אישיות שהיתה חסרה לנו מאוד".

"אנחנו מסתכלים על התוצאה בסוף. ניצחנו ומה שחשוב זה ששלוש הנקודות האלה נשארות אצלנו בבית", אמר הבלם טל כחילה. "את הביקורות על חוליית ההגנה נשאיר בתוך המועדון. מה שצריך לתקן, אנחנו נתקן באימונים. מה שאנחנו לוקחים מהמשחק הזה זה את הניצחון, הלחימה, כולם נתנו 200 אחוז על המגרש".

שחקני בית
שחקני בית"ר חוגגים. "כולם נתנו 200 אחוז על המגרש" (אודי ציטיאט)

האווירה ביציעים: "אני חושב שיש לנו את הקהל הכי מטורף בארץ מבחינת עידוד. לא משנה באיזה מצב, הם תמיד באים ומעודדים ותומכים וזה כמובן ביחד עם הבעלים משה חוגג וכמובן שאנחנו מאוד מרוצים מכל זה".

הציפיות להמשך והלחץ שהשתחרר: "אנחנו באמת מסתכלים משבת לשבת. נבוא למשחק הבא נגד קריית שמונה, ננסה להביא את הטוב ביותר שלנו ולהביא את הנקודות גם משם. אני אוהב לחץ, זה דבר טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי