חדרה עשתה היסטוריה, ראדי נושף בעורפו של בוזגלו וציון דרך לאלברמן

מהראן ראדי
מהראן ראדי | דני מרון

הקבוצה מהשרון הפכה לעולה החדשה השלישית בטיבה אי פעם, הקשר צמצם את הפער בינו לבין בכיר המבשלים הפעילים ושחקן מכבי חיפה ערך את הופעתו ה-400. וגם: סיבה לדאגה לבאר שבע. המספרים של עמיקם

(גודל טקסט)

1. היסטוריה. הפועל חדרה מוליכה את טבלת הליגה הבכירה בסיום המחזור החמישי בפעם השנייה בהיסטוריה שלה (הפעם הראשונה הייתה בסיום המחזור השני). חדרה היא הקבוצה ה-21 מאז קום המדינה שעושה זאת לפחות פעם אחת. מכבי ת"א, לדוגמא, עשתה זאת כבר 455 פעמים.

2. חדרה היא העולה החדשה השלישית בטיבה אי פעם, אחרי הפועל ק"ש בעונת 2010/11 ובית"ר ירושלים בעונת 1992/3. אגב, בית"ר ירושלים חוותה פתיחת עונה דומה לזו של חדרה וגם זכתה באליפות באותה עונה. היא הייתה לשנייה בהיסטוריה שעלתה ליגה ומיד זכתה באליפות. במקרה של חדרה, זה בכל מקרה היסטוריה: היא עלתה מליגה א' בתוך שנתיים ומובילה גם את טבלת ליגת העל.

3. חמש הגדולות – מכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל ת"א, בית"ר ירושלים והפועל ב"ש – סיימו מחזור שלם מבלי לכבוש אפילו שער אחד. מתי זה קרה בפעם האחרונה? ב-17 במרץ 1990, ביום שבו הפסידה הפועל ת"א בטמרה במסגרת משחקי הליגה הארצית. מתי זה קרה בפעם האחרונה כשכל הקבוצות היו בליגה אחת? במחזור שהחל ב-1 בינואר 1983 ושלושה משחקים שלו נדחו ל-11 בינואר 1983. אז הפסידה הפועל ב"ש למכבי נתניה 2:0, מכבי ת"א סיימה ב-0:0 מול בית"ר ירושלים, הפועל ת"א הובסה מול הפועל ירושלים 3:0 ומכבי חיפה סיימה עם מכבי יפו בתיקו 0:0.


בפעם האחרונה שזה קרה, הפועל תל אביב סיימה את העונה במקום ה-12 (ערן לוף)

4. האלופה, הפועל ב"ש, סיימה את חמשת מחזורי הפתיחה מבלי שניצחה אפילו פעם אחת. דבר כזה לא קרה מאז עונת 1986/7. אז משכה האלופה, הפועל ת"א, שישה משחקים בפתיחה ללא ניצחון. את העונה היא סיימה במקום ה-12 מתוך 16, אחרי שנאלצה במהלך השנה להיפרד בדרך סנסציונית מהמאמן המעוטר, דוביד שוייצר.

5. מתי הייתה בית"ר ירושלים בשלב הזה של העונה מתחת לקו האדום? זה קרה עוד בעידן מאיר פניג'ל כיו"ר בעונת 2004/5, תחת הדרכתו של אלי אוחנה. את העונה היא סיימה אגב במקום הרביעי והגיעה לאינטרטוטו.

6. עד העונה הוביל יוסי בניון פעם אחת בלבד את טבלת הכובשים בליגת העל לאחר מחזור. זה קרה בסיום מחזור הפתיחה של עונת 2000/1, כאשר שיחק במכבי חיפה. במחזור הזה כבש צמד מול צפרירים חולון. העונה הוא כבר מוליך את טבלת הכובשים – לא לבד כמובן – במשך שלושה מחזורים.


שיא לשחקן בן 38 וחמישה חודשים. יוסי בניון (דני מרון)

7. וזה כמובן שיא לשחקן בן 38 וחמישה חודשים. השער שלו בשבת הפך אותו לשחקן החמישי המבוגר בהיסטוריה של הליגה שכובש שער וזה קרה לו בגיל 38 ו-147 יום. הוא הותיר מאחור את מוצי ליאון שב-1982 כבש שער בהיותו בן 38 ו-126 יום. הבא בתור הוא סלאח חסארמה עם 38 ו-351 יום, אבל כדי שזה יקרה, בניון יצטרך לכבוש גם בסוף אפריל 2019.

8. גל אלברמן נכנס שלשום למועדון האקסקלוסיבי של שחקנים שהגיעו ל-400 הופעות בליגה והוא כמובן השחקן הבכיר בליגה מבחינת הופעות. שיאן ההופעות הוא אריק בנאדו עם 573 משחקים.

9. מהראן ראדי, שבישל בשבת את שערו השני העונה, צמצם את הפער בינו לבין בכיר המבשלים הפעילים בליגה, מאור בוזגלו, לכדי שני בישולים, כשהוא מתבסס במקום ה-14 בכל הזמנים. דור מיכה רחוק שני בישולים מכניסה ל-20 הגדולים.


בכיר שחקני הליגה מבחינת הופעות. גל אלברמן (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי