דוכי: "לא נרד ליגה ונשב בחיבק ידיים". בן זקן: "סבלנות זו מילת מפתח"

בני בן זקן
בני בן זקן | אודי ציטיאט

מאמן בני סכנין, שסובחת את כל הליגה על הגב בתום חמישה מחזורים, התייחס לעתידו בתוכנית הספורט של 103FM: "נצטרך למצוא את האיזון בין האיכות לקשיחות". גם המנכ"ל עלה לשידור: "כרגע שינוי לא נמצא על הפרק"

(גודל טקסט)
למרות שהתחזקה בצורה משמעותית במהלך הקיץ וצירפה שמות גדולים כמו מהראן ראדי, מוחמד גאדיר וקלאודמיר פריירה, בני סכנין ניצבת במקום האחרון בטבלת ליגת העל בתום חמישה מחזורים כשבמאזנה שלוש נקודות בלבד. מאמן הקבוצה, בני בן זקן, דיבר הערב (רביעי) בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לדיבורים על כך שמעמדו מעורער.


בן זקן פתח את דבריו והתייחס לפתיחה החלשה: "הרכבנו קבוצה טובה. יש לנו שחקנים שלא תמיד אפשר להביא לקבוצה כמו סכנין. הם מזוהים עם סכנין וכמובן שיש לנו ציפיות לאסוף יותר נקודות, בטח בשלב הזה. למרות התוצאות, הצגנו כדורגל טוב לפרקים. כרגע, מבחינת תוצאות, כמובן שאנחנו רוצים הרבה יותר. זו תחילת הליגה. אנחנו נצטרך לעבוד ולהביא את הניצחונות. יש דברים שצריך לתקן ולשפר".


מה לא עובד: "בפתיחת העונה רוב הסגל לא עבר בבקרה. היינו קבוצה קשוחה, טקטית וצעירה ובקושי הגיעו לשער שלנו. כשקיבלנו את שחקני ההרכב הפכנו להיות איכותיים מבחינה התקפתית כי זה מה שנדרש מאיתנו. האיכות עלתה, אבל משהו בדברים הקטנים נפגע. אנחנו עם תוצאות פחות רצויות. נצטרך למצוא את האיזון בין האיכות לקשיחות. זו כמובן אחריות שלי למצוא את הנקודה הזו".

 

"בכדורגל נמדדים במבחן התוצאה" (דני מרון)
 
 

היכולת של השוער מחמוד קנדיל: "אני לא חושב שזו הבעיה שלנו. הכל עניין קבוצתי בסופו של דבר. עשינו צעד אחד לכיוון ההתקפה ובאופן טבעי אתה חשוף למתפרצות. אני לא מחפש לתרץ, אבל אנחנו סופגים גולים שפוגעים במישהו או שערים עצמיים. נצטרך לבדוק כיצד אנחנו מעבירים את המזל לצד שלנו. יש לנו קבוצה טובה שצריכה להביא תוצאות יותר טובות".


מעמדו: "סבלנות היא מילת המפתח. קבוצות שנמצאות בצמרת לא בהכרח יסיימו שם ואותו דבר לגבי התחתית. השחקנים הוותיקים שלנו יצטרכו להביא את הניסיון שלהם. מה שינצח לנו את המשחקים בסופו של דבר זו הדינימיקה הקבוצתית. לי ולשחקנים יש אחריות כי בני סכנין זו קבוצה חשובה שמייצגת מגזר שלם".


"פחות חשוב לי מה אנשים אומרים. תפקידי הוא לאמן ואני עושה את זה בצורה טובה בשנים האחרונות, ואני מקווה שכך יקרה גם בסכנין. כל מאמן היום עומד בפני מבחן התוצאה. לא צריך לחשוש מזה, אני אתמודד עם כל דבר שיגידו. נותנים לי חופש מבחינה מקצועית ולזכותם ייאמר שאנחנו יד אחת כולנו. בכל קבוצה בליגת העל צריך להביא תוצאות. צריך להסתכל האם יש דרך ודינימקה. בסוף נמדדים במבחן התוצאה. האחריות של כולנו היא לעמוד במבחן וכולי אמונה שנעשה את זה".


יותר מידי כוכבים: "אנחנו בודקים את זה תוך כדי תנועה. יש היררכיה. אתם מכירים את השחקנים, הם אנשים מאוד טובים. גם קלאודמיר וגם ראדי הם מאוד חברותיים וקבוצתיים. הם (קלאודמיר וראדי) יודעים לסלק את האגו, אבל אני מסכים שצריך למצוא את האיזון בין המנוסים לבין הצעירים והרעבים".




יודע לשים את האגו בצד. מהראן ראדי (ערן לוף)
 


קודם לכן עלה לשימור גם מנכ"ל בני סכנין, חאלד דוחי, ששפך אור על מצב הקבוצה: "העונה הזו שונה לגמרי. בנינו קבוצה טובה וכולם יודעים ומפרגנים שאנחנו משחקים טוב. אני לא חושב שצריך לחשוב בכיוון של שינוי מאמן כי זה לא יהיה פתרון כרגע לשום בעיה. אנחנו סבורים שהצוות המקצועי מתאים והקבוצה שלנו טובה".


היכולת שמפגינה הקבוצה עד כה: "חסר לנו משחק יותר קבוצתי, חסר לנו מגן שמאלי שישפר את העמדה. אנחנו מגיעים להמון מצבים במשחקים. אם נגיע למחזור ה-15 עם תוצאות כאלה כמובן שיהיה שינוי. לא יודע איזה, אבל יהיה שינוי. אנחנו לא נרד ליגה ונשב בחיבוק ידיים. כולם מבינים על מה אנחנו מדברים".


דוחי סיכם: "יש רק קבוצה אחת בליגה עם שלוש נקודות אבל הרבה אחרות עם ארבע. אז כולן יפטרו מאמן? אנחנו אומרים שצריך לשחק משחק יותר קבוצתי. צריך לעבוד קצת על ההגנה. יש דברים שצריך לגעת בהם. יש קבוצה טובה וצוות מקצועי טוב ואנחנו מאמינים שנצא מזה".



בן זקן וקלאודמיר מול האקסית בטדי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי