קלינגר: "מאמנים בליגה משחקים בשביל לא להפסיד"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

המאמן ערך מסיבת עיתונאים לפני סכנין וטען: "מעדיף להתרכז בסגנון שלי". בהפועל חיפה מאמינים שקפילוטו יוכל לשוב תוך חודש וחצי מבלי שינותח, בהיעדרו מיטרבסקי צפוי לפתוח לצד תמאש. אלבז ישוב לסגל לאחר התקרית

(גודל טקסט)

אם לא די בפתיחה הצולעת של הפועל חיפה על כר הדשא העונה, אז (רביעי) אתמול התבשרו אנשי המועדון בפציעה הלא פשוטה של הבלם ניסו קפילוטו.

כידוע, מי שהיה בסגל הנבחרת בחודש שעבר נפצע במשחק בשבת מול מכבי פתח תקווה ולאחר בדיקת MRI התברר כי סובל מקרע ברצועת הברך, משמע שייעדר בין שישה לשמונה שבועות, אולם הדבר שמעט משמח את אנשי חיפה הוא שלאור הבדיקות נראה כי קפילוטו לא יזדקק לניתוח ולא מן הנמנע כי ינסה לחזור בזמן קצר יותר.

"ניסו הפך לשחקן משמעותי אצלנו גם על כר הדשא וגם בחדר ההלבשה והוא יחסר לנו. מצד שני יש לנו סגל רחב והצוות המקצועי ימצא את התחליף הראוי", אמרו במועדון. מי שצפוי למלא את מקומו של קפילוטו בשבת מול סכנין הוא ריקי מיטרבסקי שיפתח לצדו של גבריאל תמאש. החלוץ אלי אלבז צפוי לחזור לסגל הקבוצה.

בנושא אחר, בהפועל חיפה עדיין זועמים על מרכז הפועל על כך שלא שריינו ולו מקום אחד לנציג של המועדון. הבעלים יואב כץ ביקש מהמנכ"ל אורן שטרלינג לטפל בנושא והאחרון העביר את המסר החריף לראשי מרכז הפועל והבהיר שאם הדבר לא ישתנה אז בכוונת המועדון לפנות לערכאות משפטיות. "בושה שמועדון שזכה בגביע המדינה ובאלוף האלופים נותר מחוץ לרשימה. מה זה מראה על הכדורגל שלנו?" אמרו בחיפה.


יואב כץ. לא מתכוון לוותר על נציגות למועדון (דני מרון)

ועוד בהפועל חיפה, הבוקר ערך המאמן ניר קלינגר את מסיבת העיתונאים לקראת המפגש הקרוב מול בני סכנין :"הליגה השנה, בכל הקבוצות מרגישים את זה, מייצרת משחקים צפופים מאוד. אין פייבוריטית כמעט באף משחק, במיוחד לאור מה שהפועל חדרה עושה בליגה. אנחנו פוגשים עוד יריבה קשה מאוד. העניינים של סכנין פחות מעניינים אותנו, כי לכל קבוצה יש צרות ובעיות. בשבועיים האחרונים אני מדבר עם השחקנים על רצון לשפר את איכות המשחק שלנו. היא השתפרה משמעותית, למרות שזה לא ניכר בתוצאות. נקודת המוצא היא לשפר קודם כל את האיכות ולא לרדוף אחרי נקודות בזמן שאנחנו לא יודעים לשחק כדורגל טוב".

קלינגר המשיך לדבר על יריבתו הקרובה: "לכל קבוצה יש נקודות תורפה, בסכנין יש חלק קדמי מהיר ויש גם חולשות שלא אדבר עליהן. אנחנו רואים את ההכנה של השחקנים, מכינים את הקבוצה. אני מרגיש את השחקנים, הם משפרים את האיכות שלהם. עד הפעולה האחרונה, שם אנחנו לא מספיק חדים. כשאתה משחק טוב אתה מייצר עד 15 מצבים למשחק ומבין שאתה בגרף התקדמות. עבדנו כמעט בכל אימון על עבודה מול השער, על ניצול מצבים בכל מיני קומבינציות של התקפה".


על המצב בסכנין:
"קבוצה שבאה לחוצה מאוד יכולה להיות מאוד מרוכזת וגם לעשות הרבה טעויות. אני מעדיף להתרכז בקבוצה שלי ובסגנון המשחק שלי. הוא השתנה מהעונה שעברה. בעקבות השינויים בסגל פיתחנו סגנון משחק שונה, שיותר מחזיק בכדור. יש לנו את הכלים לזה. אני לא מרוצה מקצב צבירת הנקודות".

פציעתו של ניסו קפילוטו: "שיחקנו בעבר בלי קפילוטו ובלי תמאש, היו היעדרויות. הסגל הוא חזק, בכל עמדה יש מי שיחליף את השחקן שחסר. מיטרבסקי מגלה יכולת מצוינת אז חבל שניסו ייעדר, אבל יש לו מחליף. ניסו יעשה שיקום ויחזור במהרה. אנחנו מאורגנים בעמדה הזאת".


קלינגר. לא חושש מהיעדרותו של קפילוטו (ערן לוף)

היכולת בהתקפה: "אני אומר לשחקנים שמגיעים מול השער לא לחשוב יותר מדי. חלוץ צריך להיות החלטי בפעולות שלו. כשאתה לחוץ, כדור לא נכנסים. אבל יש גם שוער בצד השני ולפעמים חסר משהו. הנגיחה של פפאזוגלו הייתה טובה, אבל יש מקום לשיפור. הדרישה שלי מחלוץ היא לזוז הרבה וללחוץ. אני לא מתפשר. אלבז לא היה בסגל בשל התקרית, היא לא נעלמה מעיניי. אלי עמד בפני ועדת משמעת ברמה הערכית. מקצועית, הייתה לי ביקורת ואמרתי לו אותה. לכן הוא לא היה בסגל. הקבוצה היא מעל הכל והסברתי לו את זה. מקווה שהדברים עם אותו אוהד יסתדרו. אני לא רוצה אווירה שלילית באיצטדיון ושאנשים יתמקדו בו במקום בקבוצה".

הרמה בליגת העל: "אגיד בעדינות מה אני חושב על הליגה השנה: יש תחושה של 'בואו לא נפסיד' קודם. זה לא מייצר רמה גבוהה ולא שערים. לא יודע כמה אפס אפס היו בשלב הזה, אבל היו מעט בסיבוב הראשון. בהתחלה הגדולות לוקחות נקודות והליגה מתחילה להסתדר. הטבלה מבולבלת השנה. יש מגמה של חשש מסוים. הפועל חיפה לא הולכת בגישה הזאת. אני מעדיף להיות האחרון שידבר על זה, אני צריך להחזיר את הפועל חיפה למקום שבו היא צריכה להיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי