צפו: חיימוב טעה בתוספת הזמן, רק 1:1 למכבי חיפה מול רעננה

עוואד
עוואד | עדי אבישי

הירוקים הגיעו למספר מצבים טובים ועלו ליתרון משער עצמי של מימוני בדקה ה-55, אך אליאנס השווה בתוספת הזמן (91) אחרי השמטה אומללה של השוער. הקהל הירוק קרא לפרד רוטן להתפטר וזרק חפצים לכר הדשא

(גודל טקסט)

שינויים בצוות האימון, שחקני רכש, מהפכת צעירים וצירוף זרים. נראה שלא משנה מה יעשו מכבי חיפה, הכל ילך הפוך. הירוקים רשמו הערב (שבת) דקות לא רעות לפרקים וכבר הובילו 0:1 על הפועל רעננה, אך שוב ספגו שער בתוספת הזמן מרגליו של דייגו מרטין המחליף (92) וסיימו רק בתיקו 1:1 מול הפועל רעננה באיצטדיון רמת גן.

חיפה הגיעה להתמודדות עם הגב אל הקיר כשרק ניצחון ליגה אחד וחמש נקודות במאזנם. המאמן פרד רוטן שם את מבטחו בשחקניו ונשאר עם אותם 11 שפתחו בתיקו 0:0 מול הפועל באר שבע במחזור הקודם כשמיכיל קראמר ההולנדי ממשיך בחוד ההתקפה לצידם של מוחמד עוואד וניקיטה רוקאביצה. במחצית הראשונה, הירוקים הציגו משחק לא רע ואף השכילו להגיע למצבים מול ההגנה הצפופה של קורצקי שכללה שלושה בלמים.

ארנסט מאבוקה הרים כדור חד בחצי גובה בדקה ה-18, רוקאביצה בעט יפה וסחט ירידה יפה לכדור של אסף צור שהציל שער. כעבור 14 דקות, היה זה סאן מנחם הפעלתן שהגיע לכדור קרן חופשי לגמרי ברחבה ונגח החוצה מארבע מטרים. שתי דקות לסוף המחצית, היה זה תורו של מוחמד עוואד לרשום החמצה גדולה שנגח גם הוא החוצה מתוך תיבת החמש אחרי הרמה מדויית נוספת של מאבוקה.


הרבה להחמיץ. מוחמד עוואד (עדי אבישי)

אל החצי השני חיפה עלתה הרבה פחות מסודרת, אך הצליחה לעלות ליתרון. תשע דקות מפתיחתו, ג'ורג' מנדג'ק, המצטיין בשורות הירוקים, חטף כדור במרכז המגרש לגנאם ושלח כדור עומק פנטסטי אל עבר ניקיטה רוקאביצה. האוסטרלי לא השתלט על הכדור אך הגנת רעננה לא השכילה להרחיק ודין מימוני דחק את הכדור לשערו הוא וגרם שמחה אדירה מהולה באנחת רווחה על הספסל של הירוקים.

שש דקות לאחר מכן, הירוקים היו חייבים להכפיל את היתרון אך צור שוב ירד יפה ועצר בעיטה של רוקאביצה מתוך הרחבה. מכאן, הירוקים עשו את אותה הטעות כמו מול מכבי פתח תקווה לפני מחזורים ונרדמו על השמירה. במקום לנצל את הדלילות ההגנתית של המארחים, מאמן הקבוצה פרד רוטן ביצע חילופים הגנתיים כשהכניס למשחק את גל אלברמן ואעיד חבשי, מה שגרם לאי שביעות רצון ושריקות בוז רמות מצד הקהל הירוק.

כשהירוקים חשבו שהניצחון השני העונה הגיע, גיא חיימוב השמיט ברשלנות בעיטה מרחוק של ניקולץ', והבה עט על המציאה ואליאנס המחליף דחק לרשת. רוטן קרס על הדשא, הקהל הירוק הגביר את שריקות הבוז וקריאות ההתפטרות למאמן ואף זרק חפצים לדשא. עד לסיום, עוואד הספיק להחמיץ פעם נוספת כשנותר לבד ונגח החוצה. הירוקים עם ניצחון ליגה בודד העונה בשישה משחקים.


לביא מול בן בנימין (עדי אבישי)

הרכבים
הפועל רעננה: אסף צור, עדי נמני (דייגו מרטין, 79), דין מימוני, עידו לוי, בן והבה, עמנואל אמבולה, בן בנימין, נמניה ניקוליץ', מירקו אורמוש, קייס גאנם, כארם ארשיד.

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, אטיין ריינן, סאן מנחם, שלומי אזולאי (אעיד חבשי, 87), ג'ורג' מנדג'ק (גל אלברמן, 75), נטע לביא, מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה, מיכיל קראמר (סינטיהו סולליך, 64).


אוהדי חיפה ברמת גן (עדי אבישי)

מהלך המשחק:
דקה 18: מאבוקה הרים בחצי גובה לרגלו של רוקאביצה שבעט בחדות, אך אסוף צור באינסטינקט יפה ירד טוב ועצר, קראמר לא הגיע לריבאונד.

דקה 32: סאן מנחם נותר חופשי ברחבה, ומארבעה מטרים נגח את הכדור החוצה. איזו הזדמנות למגן.

דקה 43: שוב מאבוקה דהר והרים כדור מצד ימין, הפעם עוודא הגיח מאחורה והחמיץ את המסגרת מתוך תיבת החמש. 


עוואד מתוסכל לאחר ההחמצה (עדי אבישי)

דקה 44: ניקוליץ' בעט חד החוצה מצד ימין של הרחבה. הזדמנות ראשונה לרעננה במשחק.

דקה 48: נטע לביא יצא נהדר קדימה ושלח את עוואד ששוב לא מצא את המסגרת.


דקה 54, 0:1 למכבי חיפה:
ג'ורג' מנדג'ק חטף כדור לגנאם במרכז המרגש ושלח כדור עומק נהדר לרוקאביצה. האוסטרלי לא הספיק להשתלט, הגנת רעננה לא השכילה להרחיק ודין מימוני דחק את הכדור לשערו הוא. יתרון לירוקים.


רוקאביצה חוגג את שער היתרון (עדי אבישי)

דקה 61: שוב כדור עומק של מאבוקה מצד ימין, שוב קראמר הגיב באיחור, הפעם רוקאביצה חתך לאמצע ובעט חזק לידיו של צור.

דקה 85: כרם ארשיד ניצל סגירה רעה של מאבוקה ובעט מהאוויר כדור גובה, חיימוב ירד לכדור והציל לקרן.

דקה 91, רעננה השוותה ל-1:1: ניקוליץ' בעט כדור חלש מרחוק, אך חיימוב השמיט וסיקר לאלאניס שער קל מול רשת חשופה.


שוב עלה למכבי חיפה בנקודות. גיא חיימוב (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי