צפו בתקציר: שהר יצא מהקפאה וסחף את ב"ש לניצחון בכורה, 1:4 על מכבי פ"ת

בן שהר
בן שהר | דני מרון

החלוץ, שכמעט נזרק מהמועדון, פתח וכבש צמד גדול (13 ו-31). כשהוא הוחלף בדקה ה-63, הקהל שלח איתות למקבלי ההחלטות עם בוז צורם. סבע (שער בכורה, 15) וקורהוט (72) הוסיפו, קאניוק כבש ראשון (2)

(גודל טקסט)

זה היה קשה כמעט כמו לידה, אך הפועל באר שבע – אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות – השיגה הערב (שבת) את ניצחונה הראשונה העונה במחזור השישי, 1:4 גדול באצטדיון טרנר על מכבי פתח תקווה של אלישע לוי שנוצחה לראשונה העונה. קאניוק הדהים את כל בירת הנגב (2), אך שהר עם צמיד ענק (13 ו-31), סבע עם שער בכורה (15) וקורהוט (72) סידרו לברק בכר שלוש נקודות והרבה אווירה לנשימה. שיר צדק הספיק להחמיץ פנדל (8) שככל הנראה אף אחד לא יזכור.


מעבר לניצחון המרשים, סיפור המשחק היה בן שהר. החלוץ, שלא היה בתוכניות המקצועית של ברק בכר וכמעט מצא את עצמו מחוץ למועדון, קיבל את המקום בהרכב רק בשל רצף התוצאות הרעות והוכיח עם צמד נהדר שאין לבאר שבע – ואולי לליגה כולה – חלוץ יותר טוב ממנו. בדקה ה-63 מרואן קבהא עלה מהספסל במקום שהר והקהל הביתי – בצעד די חריג ולא שגרתי – הגיב בשריקות בוז צורמות והראה למאמן מה הוא חושב על הדרך בה המועדון התייחס לחלוץ בתקופה האחרונה. גם מיהאי קורהוט, שהיה עם רגל וחצי מחוץ לאלופה והוצע כמעט לכל קבוצות הליגה, הציג יכולת טובה וקינח עם שער יפה. דיא סבע, שהוכשל ברחבה, פרע שטר ראשון עם שער נהדר ויכולת משופרת.


מד הלחץ בטרנר שבר שיאים כבר אחרי שמונים שניות, כשגידי קאניוק ניצל שגיאה בהגנה והעלה את מכבי פ"ת ליתרון מדהים עם בעיטה מדויקת מקרוב. האלופה, בעזרת הקהל שדחף, לא הרימה ידיים וכעבור שש דקות היא קיבלה הזדמנות פז להשוות, אך שיר צדק החמיץ מהנקודה הלבנה לאחר שדיא סבע הוכשל, עדיין 0:1 לבחורים של אלישע לוי. בדקה ה-13 הלחץ של האלופה הניב פרי ראשון. כדור שוער אדיר של אריאל הרוש הותיר את בן שהר לבדו מול צחי גיגי, החלוץ קבע 1:1 וחגג בשיגעון. המהפך הושלם כעבור שתי דקות. נייג'ל האסלביינק הכניס כדור עומק נהדר לדיא סבע, שסיים באלגנטיות כמו שהוא יודע והעיף את האצטדיון לשמיים.



תשובה מוחצת. בן שהר (דני מרון)


באר שבע לא הורידה את הרגל מהגז ובדקה ה-31 היא כבר עלתה ל-1:3. אריק סאבו הצטרף גם הוא לחגיגה עם כדור עומק נפלא לבן שהר, שניצל יציאה הזויה של צחי גיגי והשלים צמד אדיר והוכיח שמקומו על המגרש. משהו באוויר השתחרר באותן דקות והאלופה הציגה את הכדורגל שאפיין אותה בשנים האחרונות. אלישע לוי, שזכה לזר פרחים לפני פתיחת המשחק, ניסה לעצור את המפולת כששלח לכר הדשא את עומר דנינו הצעיר במקום ז'והאן מרסיאל כבר אחרי 32 דקות והאלופה אכן נרגעה.


המחצית השנייה התנהל בקצב קצת יותר איטי ומכבי פתח תקווה הגיעה למספר מצבים, אך לא הצליחה למצוא את הרשת. בדקה ה-63 כאמור היינו עדים לאירוע חריג. ברק בכר הוציא את בן שהר והקהל – שככל הנראה אמר את דברו על כל ההתנהלות כלפי החלוץ בחודשים האחרניו – הגיב בשריקות בוז צורמות שלא זכורות מאז נפתח האצטדיון. בדקה ה-72 הגיע הרביעי. מיהאי קורהוט – שהיה גם הוא עם רגל וחצי מחוץ לבאר שבע – בעט כדור חד מ-25 מטרים וקבע את תוצאת המשחק. 1:4 גדול לאלופה, שהעלתה את מאזנה לשבע נקודות ויצאה לפגרה בראש שקט.

הרכבים
הפועל באר שבע: אריאל הרוש, בן ביטון, שיר צדק,
חאתם עאבד אלחמיד (ניב זריהן, 80), מיהאי קורהוט, ג'ון אוגו, אריק סאבו, מאור מליקסון, נייג'ל האסלביינק, דיא סבע (חן עזרא, 75), בן שהר (מרואן קבאה, 63).


מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עודד אלקיים, תומאש סיבוק, ז'והאן מרסיאל (עומר דנינו, 33),, גל שיש, רומריו פירס, דידייה ברוסו, גידי קאניוק, יוסי בניון (תאי בריבו, 69), מנור סולומון (חביב חביבו, 49), לידור כהן.


מהלך המשחק
*עוד לפני פתיחת המשחק הפועל באטר שבע העניקה לאלישע לוי – שאימן אותה במשך שלוש שנים – זר פרחים. המאמן הוותיק זכה למחיאות כפיים מהאוהדים.



קבל

דקה 1: המשחק בטרנר יצא לדרך, הפועל באר שבע תנצח לראשונה העונה?


דקה 2, מכבי פתח תקווה עלתה ל-0:1: גידי קאניוק ניצל שגיאה בהגנת באר שבע והימים את האצטדיון כבר אחרי 80 שניות. הקשר, שלא קיבל הזדמנויות רבות אשתקד במכבי תל אביב, המשיך את הפתיחה המופלאה שלו והבקיע את שערו הרביעי העונה.


דקה 8, באר שבע החמיצה פנדל
: מרסיאל הכשיל את סבא ברחבה. שיר צדק לקח אחריות, אך בעט בצורה רשלנית כדור שלא פגש את המסקרת. עדיין 0:1 למכבי פתח תקווה.



הימם את טרנר. גידי קאניוק (דני מרון)


דקה 13, הפועל באר שבע השוותה ל-1:1: כדור שוער אדיר של אריאל הרוש השאיר את בן שהר לבדו מול השוער. החלוץ, שלא נספר והיה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, לא התבלבל והכניע בקלילות את צחי גיגי.


דקה 15, מהפך, הפועל באר שבע עלתה ל-1:2: שיתוף פעולה בין שני שחקני הרכש הוליד את השער המיוחל. נייג'ל האסלביינק הכניס כדור עומק נהדר לדיא סבע ששלח פס מדויק לפינה הרחוקה. 



דיא סבע בטירוף אחרי שער הבכורה (מאיר אבן חיים)


דקה 31, באר שבע עלתה ל-1:3
: בן שהר, מי אם לא הוא, כבש את השני אחרי מסירה נפלאה של אריק סאבו ויציאה רעה של צחי גיגי. צמד לחלוץ שכלל לא היה בתוכניות של ברק בכר.



התפרצות רגשות. בן שהר עם דיא סבע (דני מרון) 


דקה 44: סולומון בעט טיל מחוץ לרחבה, הרוש זינק והדף היטב.

דקה 52: חביב חביבו המחליף קיבל כדור עומק טוב, אך לא הצליח להכניע מקרוב את הרוש


 

דקה 56: האסלביינק העביר כדור רוחב, אך סאבו נגח החוצה.


דקה 63: אירוע לא שגרתי בטרנר. ברק בכר החליף את בן שהר, הקהל הביתי הגיב בשריקות בוז צורמות למהלך של המאמן. 

 
הוכיח שמקומו על המגרש. בן שהר (דני מרון)


דקה 72, הפועל באר שבע עלתה ל-1:4: מיהאי קורהוט, שגם הוא היה בדרך החוצה מבאר שבע, בעט מ-25 מטרים כדור שטוח שהכניע את גיגי. האלופה בדרך לניצחון ראשון העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי