אלירן, לאן? מכבי תל אביב חייבת את עטר מול בית"ר ירושלים

אלירן עטר
אלירן עטר | אודי ציטיאט

שנה אחרי שעבר ממכבי חיפה (בסכום כולל של 4.4 מיליון שקל), החלוץ פתח טוב את העונה, אך עדיין מתקשה להזכיר את השחקן שהוביל את הצהובים. לפני שש שנים לאליפות אולי הערב, בטדי, הוא יתחיל להחזיר את ההשקעה?

(גודל טקסט)

לראות את הבלם טל בן חיים משחק לראשונה בחייו נגד מכבי ת"א, הקבוצה בה גדל ושאת מדיה לבש ב-150 משחקי ליגת על, זה חתיכת סיפור. גם לעקוב אחרי הביצועים של איתי שכטר במדי התל אביבית מול האקסית מירושלים, שבה כבש 32 שערים בשתי עונות, נשמע רומנטי ומסקרן.

שני הדברים האלה יקרו הערב (ראשון ב-21:00) באצטדיון טדי, במשחק המרכזי של המחזור השישי, אבל דומה שהעיניים יהיו נשואות לא פחות לעבר אלירן עטר, שרק לפני שנה וחודש נרכש ממכבי חיפה בסכום אסטרונומי יחסית – ונראה שעדיין לא הצדיק את ההשקעה.

מה זה אסטרונומי? ובכן, לפי הפרסומים העבירה מכבי ת"א למכבי חיפה לפני שנה סכום שנע סביב שני מיליון ו-700 אלף שקל. אולי זה סכום סביר, אבל החישוב עוד לא הסתיים כאן. מלבד זאת העבירו התל אביבים לחיפה גם את הקשר שלומי אזולאי, שתג מחירו במכבי ת"א היה 400 אלף יורו (מיליון ו-700 אלף שקל). העברת אזולאי לחיפה במסגרת עסקת עטר מניבה את התוצאה הבאה: עטר עלה למכבי ת"א 4.4 מיליון שקל, קצת יותר ממיליון יורו. הוסיפו שכר נטו בגובה 425 אלף יורו לעונה ותקבלו סכומים שיכולים להספיק לקבוצות ליגת העל לעונה שלמה.


סכומים שיכולים להספיק לקבוצות ליגת העל לעונה שלמה. אלירן עטר (דני מרון)

נכון, בעונה שעברה כבש עטר שבעה שערים למכבי ת"א, אבל ברור לכולם שזה עדיין לא אותו עטר של עונת האליפות ב-2012/13, שבה הוכתר למלך השערים בזכות 22 הכיבושים שלו – גם לא זה של עונת 2008/09 בבני יהודה, אותה סיים עם 14.

עכשיו מחכים כולם לפריצה המחודשת הגדולה בצהוב. את העונה האירופית הוא התחיל טוב מאוד עם חמישה שערים במוקדמות הליגה האירופית, וגם בליגה יש לו כבר שני שערים (לרשת הפועל רעננה בניצחון 0-4), ואת גביע הטוטו הוא הביא למכבי ת"א עם שער ניצחון ענק בשלהי המשחק מול מכבי חיפה. אבל גם אחרי כל זה, רק פציעתו של זהבי סללה את דרכו לסגל נבחרת ישראל לקראת שני משחקי גביע האומות – וגם זה אחרי התלבטות בינו לעידן ורד מבית"ר ירושלים ולמאור מליקסון מהפועל ב"ש.

כשעטר הגיע למכבי ת"א, אמר אז הבוס ג'ורדי קרויף: "אלירן הוא שחקן אותו אין צורך להציג לאוהדי מכבי, כיוון שאנו מכירים אותו היטב ויודעים מה הוא יכול להביא לקבוצה ולמועדון. אנו מאושרים שהשלמנו את העסקה". עטר עצמו אמר: "אני מאוד שמח ונרגש לחזור למכבי. אני מאוד מחכה לעלות שוב על הדשא לפגוש את החברים החדשים וכמובן את הקהל של מכבי שאני כל כך אוהב".


עונת פריצה מחודשת? אלירן עטר (אודי ציטיאט)

עטר כבר כיכב בעבר אצל הצהובים. את עונת 2012/13 הוא סיים עם תארים אישיים של "כדורגלן העונה" ו"מלך שערים", מלבד התואר הקבוצתי החשוב – אליפות המדינה. התקופה ההיא, היפה ביותר בקריירת המשחק שלו, הובילה לכדורגל הצרפתי והוא נמכר לריימס.

בסיום אימון הקבוצה שלשום בקריית שלום התבשר החלוץ על הזימון המחודש שלו לנבחרת. הלילה, מיד לאחר סיום המשחק בטדי, הוא יעשה את הדרך יחד עם הנציגים הנוספים של הקבוצה לבית המלון בהרצליה להתכנסות הנבחרת – והוא בוודאי ירצה לעשות זאת אחרי משחק מוצלח הערב.

אצטדיון טדי אמור לאכלס הערב למעלה משתי רבבות צופים, ומשטרת ישראל נערכת בהתאם. קשר הקבוצה דור פרץ, שגם הוא זומן לסגל הנבחרת, אמר לקראת המשחק: "כמו תמיד, משחק קשה. אנחנו צריכים להיערך בהתאם ולבוא מוכנים. בית"ר קבוצה טובה כמו בכל שנה והעונה הם התחזקו מהותית. נצטרך להראות על המגרש את היכולת שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי