מיכאל זנדברג הודיע על פרישה: "תודה לך, כדורגל"

מיכאל זנדברג
מיכאל זנדברג | עדי אבישי

בגיל 38 ולאחר שלא מצא קבוצה העונה, הודיע הקשר שזכה בחמש אליפויות רצופות במכבי חיפה ובבית"ר על תליית הנעליים. היה חלק מהקמפיין ההיסטורי של הירוקים בליגת האלופות וגם זכה בשלושה גביעי מדינה

(גודל טקסט)

מיכאל זנדברג בן ה-38, הקשר שזכה באליפויות ובגביעים עם מכבי חיפה, בית"ר ירושלים וגם זכה להניף את גביע המדינה עם הפועל רמת גן, הודיע היום (רביעי) על פרישה לאחר שלא מצא קבוצה בקיץ האחרון. "תודה ענקית לטל מנקס, יניב פז ונעם לוי, וכמובן לאורי מרגלית חברי הטוב והמוכשר, שבלעדיו כל זה לא היה קורה.. ובעיקר, תודה לך, כדורגל", כתב זנדברג בפוסט בפייסבוק. 

זנדברג החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל רמת גן, אבל פרץ במדי הפועל פתח תקווה אליה עבר ב-1997 ושיחק בשורותיה חמש שנים, עד שנרכש על ידי מכבי חיפה תמורת 270 אלף דולר. עוד קודם לכן, כשהיה בנוער של האורדונים, זיהה אותו זאביק זלצר, אז מנהל נבחרות הנוער של ישראל, שזימן אותו לנבחרת הנוער. בנבחרת הבוגרת היו לו 20 הופעות והוא כבש ארבעה שערים – הבכורה הייתה מול ליטא ב-2002, משחק בו הוא גם כבש.

עם מכבי חיפה הוא זכה בשלוש אליפויות וגם השתתף בשלב הבתים של ליגת האלופות – הייתה זו אז הקבוצה הישראלית הראשונה שעשתה זאת – והוסיף לארון התארים שתי זכיות בגביע הטוטו. בקיץ 2006, ימי ארקדי גאידמק, עבר לבית"ר ירושלים וזכה בסיום עונת הבכורה באליפות רביעית ברציפות ונבחר לשחקן העונה. גם עונה לאחר מכן הצהובים-שחורים זכו באליפות, השנייה שלו בבירה והחמישית ברצף וגם הוסיף גביע מדינה ראשון – מה שהפך לדאבל ראשון שלו. עונה לאחר מכן ירד לספסל ונפרד בתום העונה עם גביע נוסף לאוסף.

אחרי שתי אליפויות ושני גביעים בבירה עבר בקיץ 2009 להפועל תל אביב, אבל חצי עונה לאחר מכן המשיך לבני יהודה ובתום חצי שנה עזב למכבי פתח תקווה. סדרת פציעות באותם שנים הקשו עליו וגם במלאבס הוא התקשה והמשיך ב-2011/12 להפועל חיפה. הוא חזר להפועל רמת גן ב-2012/13 וזכה עמה בגביע המדינה, אבל מאז נדד בין קבוצות הליגה הלאומית ושיחק בהפועל רמת השרון, הפועל ראשון לציון ובעונה שעברה בהפועל רמת גן.


חמש אליפויות ברציפות במהלך קריירה אדירה. זנדברג (אריאל בשור)

בראיון קצר שהעניק היום לאתר הרשמי של מכבי חיפה אמר: "השנים בירוק היו מהטובות והזכורות בקריירה שלי. המועדון הזה תמיד יישאר בליבי. המסע בליגת האלופות אלו רגעים שאני אנצור אותם לעד. אני מאחל לכל שחקן לחוות את הדבר הזה. היינו ראשונים והיה טירוף בלתי נשכח".

לראיון שערכנו עם הקשר בחודש מארס האחרון לחצו כאן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי