אליאל פרץ: "הרגשתי שאני לא מספיק מוכן להיות חלק ממכבי תל אביב"

אליאל פרץ
אליאל פרץ | אריאל שלום

אחרי שלא הסתדר בבני יהודה, הקשר שהושאל לחדרה פורח בקבוצה המפתיעה של העונה. בראיון אישי הוא מדבר על המפגש מול קבוצת האם ("על המגרש זה לא קשור לכסף") ההצלחה ("לא מופתע מהמקום שלנו") והעתיד האישי שלו

(גודל טקסט)

 זה אולי יפתיע את הדור הצעיר, אבל בין הפועל חדרה למכבי תל אביב קיימת היסטוריה ארוכה. במיוחד בשנות ה-70 הגדולות של חדרה, אז בליגה הלאומית. המשחק המפורסם ביותר היה בעונת 1977/78 כאשר חדרה ניצחה בתוצאה 1:2. הסיפור סביב המשחק היה כאשר גדול שחקני הפועל חדרה בכל הזמנים, שלום שוורץ, החליט דאז כי בשל העימות שלו לפני המשחק עם ההנהלה הוא נעלם ואינו מגיע למשחק. בחדרה ידעו כי בלעדיו לא יוכלו לנצח את השושלת הצהובה ואכן פיגרו 0:1 במחצית, אבל אז כוכב חדרה הופיע, נרשם בטופס בצורה 'דמיונית' ובמחצית השנייה גרם למהפך אדיר ולניצחון של חדרה בסיום. קצת יותר מ-40 שנים לאחר אותו משחק, וכאשר חדרה קרויה על שמו של שוורץ, תגיע הקבוצה של ניסו אביטן למפגש מסקרן מול הצהובים שייקרא 'משחק העונה' בין שתי הקבוצות הטובות בליגה.

הקשר אליאל פרץ שייך לדור הצעיר הזה, שגדל כשחדרה שיחקה בעיקר בליגות הנמוכות. העונה הצטלבו דרכי שני הצדדים: הקשר בן ה-21 הגיע כמושאל ממכבי תל אביב מתוך אמונה שיהיה אחד המנהיגים של העולה החדשה בעונה הקרובה ועבורו המפגש בשבת יהיה מסקרן לא פחות מהרצון של חדרה להמשיך ולהיות הסנסציה הגדולה של הכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים. רגע לפני המפגש, מספר הקשר בראיון בלעדי על הקשר שלו עם חדרה, הרצון להתקדם ובעיקר לחזור לצהובים כשחקן טוב יותר.

איך אתה מסכם את פתיחת העונה של חדרה?
"אני חושב שזה מאוד מפתיע, אבל האמת אנחנו אולי מופתעים מהמקום שלנו אבל לא מופתעים מהיכולת שלנו. הגעתי לקראת המחזור הרביעי ומאז שאני כאן, אני לא מופתע מהמקום שלנו כי אנחנו מציגים יכולת טובה ועובדים קשה באימונים. יש לנו גם קצת מזל בדקות האחרונות".

פרץ.
פרץ. "השתלבתי מצוין מבחינה חברתית" (אריאל שלום)

ובכל זאת, מה סוד ההצלחה של חדרה העונה?
"זה אולי יישמע כמו קלישאה אבל באמת כולם רוצים את טובת הקבוצה. כולם רוצים להצליח ועוזרים אחד לשני, וזה ההבדל מקבוצות שאולי מגיעות פחות מוכנות. זה עוזר לנו להוציא נקודות".

למרות שהגעת אחרי פתיחת העונה, נכנסת במהרה לעניינים גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית?
"
יש בקבוצה שלנו הרבה חברים צעירים. אחי (גמליאל פרץ, מ.ו.) שיחק בקבוצה לפני כשנתיים ולכן ההתאקלמות שלי מבחינה חברתית הייתה קלה יותר. מבחינה מקצועית רציתי לקבל יותר דקות ואני שמח שזה יוצא לפועל".

בחדרה מדברים העונה על קבוצה שהיא כולה משפחה. זה נכון?
"בהחלט. ההרגשה של כולם היא שלא משנה אם מנצחים או לא, אז בכל זאת דואגים לך להכל. אנחנו כמו ילדים עבור חברי ההנהלה".

אביטן.
אביטן. "נותן לך הרגשה שסומכים עליך" (דני מרון)

לאן חדרה יכולה להגיע העונה?
"המטרה הייתה ונותרה להישאר בליגה. אם נצליח להגיע מעבר לזה, כלומר לפלייאוף העליון, זאת תהיה הצלחה ענקית. אבל כרגע הראש רק בהישארות בליגה".

ספר קצת על ניסו אביטן והקשר בינו לבין השחקנים
"ניסו הוא כמו אבא של כולם. הוא שואל על כל הפרטים האישיים והוא מאמן טוב. הוא נותן לך הרגשה שסומכים עלייך ואין את זה בכל מקום. מצד שני, הוא יודע להעמיד גבולות וזה מה שמייחד אותו. כל השחקנים משחקים בשבילו".

ברמה האישית, איך נוצר הקשר עם חדרה?
"יושב ראש הקבוצה דיבר עם הסוכן שלי ואחר כך הייתה לי שיחה עם ניסו אביטן, ולמרות שקיבלתי כל מיני הצעות החלטתי שאני רוצה לשחק בחדרה כי ראיתי קבוצה מצליחה ואנשים טובים ואמרתי שזה המקום בשבילי העונה".

פרץ במדי בני יהודה.
פרץ במדי בני יהודה. "נבע הרבה מחוסר מזל" (אריאל שלום)

זאת העונה השנייה שאתה יוצא כמושאל ממכבי, לאחר שבעונה שעברה הושאלת לבני יהודה. מה לא עבד?
"אני חושב שזה נבע הרבה מחוסר מזל. כקבוצה הייתה לנו קבוצה טובה ועשינו דברים יפים וגם ברמה האישית למדתי הרבה דברים במיוחד בפן הטאקטי אבל לקח לי זמן להתאקלם. מצער אותי שלא הצלחתי להתחבר ואני מקווה שאוכל להוביל את חדרה העונה. בכל מקרה אני מאחל לבני יהודה הרבה בהצלחה".

חשבת להישאר העונה במכבי תל אביב?
"לא. מבחינתי לא כי רציתי לקבל דקות משחק. מכבי תל אביב זה המועדון הכי טוב שיש והרגשתי שאני לא מספיק מוכן להיות חלק מהקבוצה. אני מקווה להוכיח את עצמי העונה בכדי שאוכל להיות חלק משמעותי ממכבי בעונה הבאה".

אי אפשר שלא לשאול אותך על ההצלחה של הנבחרת. מה אתה אומר על הניצחונות?
"אני מאוד שמח עבור הנבחרת. יש לי הרבה חברים שהביאו הרבה כבוד לכדורגל הישראלי ומקווה שימשיכו ככה גם במשחקים הבאים".

במדי הנבחרת.
במדי הנבחרת. "מקווה שימשיכו להביא כבוד" (ערן לוף)

איך אתה רואה את יחסי הכוחות של חדרה לקראת מכבי?
"זה לא סוד שאנחנו מגיעים עם התקציב הנמוך ביותר בליגה ומכבי עם התקציב הכי גבוה, אבל על המגרש זה לא קשור לכסף. מכבי קבוצה חזקה מאוד אבל נבוא לתת לב ונשמה כדי לחזור מרוצים".

מה יהיה הגורם המכריע במשחק הזה?
"כל משחק אנחנו באים לתת את הכול. אז נכון שיש יותר התלהבות כי זה מכבי ואולי זה יפה לתקשורת, אבל מבחינתנו אנחנו באים לתת הכול בכל משחק וכמו שבאנו מול קריית שמונה ככה נבוא מול מכבי. זה משחק על שלוש נקודות".

מילה על הקהל של חדרה?
"אין ספק שמדובר בקהל מצוין וחם שדוחף אותנו בכל מקום ומכאן אני קורא להם להגיע גם בשבת. אין ספק שגם הקהל שלנו הוא חלק מההצלחה הגדולה ובלעדיו יהיה לנו קשה יותר".

אוהדי חדרה.
אוהדי חדרה. "בלעדיהם היה לנו קשה יותר" (דני מרון)

איפה נראה אותך עוד שלוש שנים?
"אני מקווה להיות בליגה הספרדית או האנגלית. בעיניי אלו שתי הליגות הכי טובות בעולם וזה החלום הגדול".

לסיום, מה ייחשב עבורך הצלחה ומה ייחשב אכזבה העונה?
"הצלחה זה קודם כל להישאר עם חדרה בליגה ולעמוד במשימה הקבוצתית. ברמה האישית לצבור כמה שיותר דקות משחק וניסיון וגם לכבוש כמה שיותר שערים ולהגיע מוכן בקיץ הבא. אם לא אצליח לבסס את מעמדי בקבוצה זה ייחשב עבורי כאכזבה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי