לוזון: "ערן לוי? מההחלטות הקלות בחיי". אוחנה וחוגג ייפגשו

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

בעקבות ה-1:1 באשדוד שהותיר את בית"ר ירושלים מתחת לקו האדום, בכיר במועדון אמר לספורט1: "הכל פתוח, נשב ונחליט". המאמן, שהוברח מיציאה צדדית, על החלוץ שלא נכלל בסגל וזכה לעידוד: "לא במשקל של ספורטאי"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים איבדה נקודות יקרות גם במסגרת המחזור השביעי בליגת העל כשהתארחה באשדוד וסיימה מולה ב-1:1, ועל כן עוד הלילה (בין ראשון לשני) ידונו בעלי המועדון משה חוגג ויושב הראש אלי אוחנה בעתידו של המאמן גיא לוזון, שלמרות החזרה מפיגור עשוי לסיים את תפקידו בקרוב בעקבות ניצחון בודד בשבעה מחזורים.

גורם בכיר בבית"ר ירושלים שוחח עם ספורט1 בסיום המשחק והתייחס לעתידו של לוזון: "הכל כרגע פתוח, נדבר במהלך הלילה ונקבל החלטה". לוזון מצדו טען אחרי המשחק בעמדת הראיונות כי הוא משוכנע שיישאר בתפקיד גם במחזור הבא. בסיום המשחק לוזון הוברח מיציאה צדדית על ידי כוחות האבטחה.

בסיום המשחק אמר גיא לוזון: "אני מרגיש שהקבוצה שלי באה מוכנה מאוד מהדקה הראשונה ועד הסוף וגם שיחקה כדורגל טוב. ייצרנו מצבים רבים ואנחנו בשלב מאוד קשה, אבל מתחילים לראות קבוצה. מול מכבי תל אביב ראינו ניצנים של קבוצה שיודעת מה היא רוצה, מבטלת את היריבה ויוצרת מצבים".


לוזון. הוא משוכנע שיישאר, בבית"ר טוענים שהכל פתוח (דני מרון)

אם הוא חושב שיישאר בתפקיד: "אם נמשיך לשחק בצורה הזו אז גם ננצח משחקים. אתם חושבים ששיחקנו לא טוב? שיחקנו טוב, המשכנו את היכולת הטובה מהמחצית השנייה מול מכבי ת"א ואם נמשיך כל גם יגיעו התוצאות. מבחינתי אני בטוח אהיה גם במחזור הבא, אני לא חושב על פיטורים ולא מתעסק בספקולציות".


חזרתו של מאור בוזגלו:
"ברור שלמאור יש את האיכויות שלו, אבל הוא צריך זמן. אין מה לעשות. גם בשבוע הבא הוא לא יהיה כשיר ליותר מ-20-25 דקות אחרי תקופה ממושכת מחוץ למגרשים. אני מאושר בשבילו על שבישל וזה בטוח עושה לו טוב על הלב אחרי תקופה קשה בשנתיים האחרונות. הוא ילד טוב ומקצוען, זה מגיע לו. 


בוזגלו זוכה לחיבוק מקריאף. נכנס ובישל (דני מרון)

על כך ששוב לא ניצחו: "אני ממש לא שמח, אלא מתוסכל מאוד מהתוצאה. אני גאה בשחקנים שהתנהלו והשוו במשחק לא פשוט. השוויון היה מוצדק, בוודאות. הקבוצה היום שיחקה כדורגל טוב, הזיזה את הכדור וייצרה מצבים. לא ניצחנו, אבל זו הדרך היחידה להצליח".

השארת ערן לוי מחוץ לסגל: "זו אחת ההחלטות הכי קלות שהיו לי בחיים, מסיבה פשוטה – כשהמשקל ואחוזי השומן של שחקן הם לא של ספורטאי ואני לא מרוצה מרמת האימון שלו, לכן זו החלטה קלה. ערן מבחינת איכויות כמו פס, בעיטה וטכניקה הוא שחקן מדהים. בכדורגל צריך לרוץ ולהיות דינמיים ואני לא יכול כמאמן לקבל את העובדה ששחקן אחד ירוץ פחות. אם הוא יגיע למדדים הנכונים מבחינת משקל ואחוזי שומן ובאימונים ירוץ, יהיה דינמי ויהיה בערכים מהם אני מצפה משחקן אז הוא ישחק באהבה".


ערן לוי ביציע. "בכדורגל צריך לרוץ" (דני מרון)

גם מאור בוזגלו התייחס בסיום לחזרתו ולמצב הקבוצה: "כיף להיות שוב על המגרש. עברתי חודשים מאוד קשים, עבודה קשה ומתסכלת, אבל אני עדיין חושב שהעלייה למגרש זו העבודה הכי קשה – אי אפשר להתכונן לתמיכה כזו מהקהל, להתכונן ללחץ, להתרגשות, למתח. בשביל זה אני משחק כדורגל ואוהב את זה, כל כך התגעגעתי שמדקה 15 אני בקפיצות ורוצה להיכנס. הרגשות מעורבים כי התוצאה לא טובה וזה מה שחשוב. אפשר לקחת גם דברים טובים כי חזרנו מפיגור ושלטנו במחצית השנייה ללא עוררין. אם קצת יותר ריכוז גם שלי אני יכול לסיים את המשחק עם צמד וזה בכלל יכול היה להיות קאמבק מרשים. יש לנו הרבה מה למכור".

על עתידו של גיא לוזון אמר הקשר: "אין ספק שזה לא נעים שקוראים לו להתפטר, אבל זה מצב נתון. אנחנו צריכים להתנתק מכל הרעשים ולבוא לכל משחק כאילו הוא האחרון".

חלק קטן מאוהדי בית"ר ירושלים מאס במצב המקצועי של המועדון ועוד לפני שריקת הפתיחה כ-50 אוהדים צהובים שחורים הגיעו בשעה מוקדמת לאשדוד, המתינו לאוטובוס הקבוצה מחוץ לאצטדיון הי"א וקראו למאמן גיא לוזון להתפטר מתפקידו במשך דקות ארוכות. האוהדים הבהירו ללוזון שמבחינתם זה משחקו האחרון כמאמן הקבוצה ושהוא אינו רצוי יותר בטדי. לכך התווספו גם צרור קללות וקריאות תתפטר. מאוחר יותר, כשערן לוי הגיע לאצטדיון, הוא התקבל בשואות אצל אוהדי בית"ר ירושלים. גם בסיום המשחק נותרו מאות אוהדים ודרשו את פיטוריו.


אלפי אוהדי בית"ר ירושלים ביציע. גם במהלך המשחק דרשו את פיטורי לוזון (דני מרון)

מן העבר השני, מאמן מ.ס אשדוד בלגויה מילבסקי אמר בקצרה: "אני מרוצה מהתוצאה, חלק מתכנית המשחק הייתה לתת להם ליזום יותר ולעקוץ, היה חסר לנו ביטחון בחלק ההתקפי ולכן לא כבשנו. קינדה וג'ראפי? אני חושב שכל השחקנים נראו טוב והייתה משמעת טקטית גבוהה. נלחמו כדי לנצח את המשחק, אבל הסתיים בתיקו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי