רשמית: גיא לוזון פוטר מבית"ר ירושלים; רוני לוי מועמד מוביל להחליפו

גיא לוזון
גיא לוזון | אודי ציטיאט

אחרי פחות מחצי שנה על הקווים בבירה ועל רקע פתיחת העונה המאכזבת, הבעלים משה חוגג הודיע למאמן על סיום תפקידו. עוד ברשימת המועמדים לצד רוני לוי: שרון מימר, עמיר תורג'מן ואלי כהן. גם ערן לוי הגיב להחלטה

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי: בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, הודיע היום (שני) על פיטוריו של המאמן גיא לוזון אחרי שבעה מחזורים בלבד לתוך עונת 2018/2019 בליגת העל. ההחלטה המכריעה הגיעה לאחר שאמש הקבוצה סיימה בתיקו 1:1 מאכזב מאוד באשדוד ונותרה עם חמש נקודות בלבד, מתחת לקו האדום.


בהודעה שמסר חוגג נכתב: "ההחלטה להיפרד אינה פשוטה כלל וכלל. גיא מאמן כדורגל מצוין ואדם מקסים, יש בינינו חיבור טוב ושיח בריא, אך המצב של הקבוצה והתוצאות מתחילת העונה לא הותירו לי הרבה ברירות ולעתים אין מנוס מפעולות שאינן נעימות. אני מאחל לגיא בהצלחה ובטוח שדרכינו תצטלבנה בעתיד".


זו השנה השנייה ברציפות שבה לוזון מסיים את תפקידו במהלך העונה העונה, לאחר פיטוריו ממכבי חיפה בעונה שעברה. אל הקבוצה מהבירה הוא הגיע בחודש מאי האחרון, עוד בתקופתו של אלי טביב כבעלים של המועדון. מאז רכש את הקבוצה משה חוגג קיבל לוזון כמעט כל שחקן שחפץ בו, אך לא הצליח לחולל תפנית בקבוצה והשיג ניצחון בודד בשבעה משחקים. בית"ר הידרדרה עם לוזון למקום הלפני האחרון עם חמש נקודות בלבד, עם 23.8% הצלחה בלבד. לוזון מסיים גם עם מאזן עגום של שבעה שערי זכות ו-17 שערי חובה.


לבעלי בית"ר יש רשימה לא קטנה של מועמדים, כאשר כרגע השם המוביל הוא של רוני לוי, שפוטר לאחרונה מאנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית. עוד שמות: שרון מימר, עמיר תורג'מן ואלי כהן. ההחלטה על זהות האיש שיגיע כדי להציל את הספינה הטובעת של בית"ר תתקבל בקרוב מאוד.


גיא לוזון. עתידו יוחלט היום (אודי ציטיאט)
גיא לוזון. עתידו יוחלט היום (אודי ציטיאט)


אתמול, בסיום המשחק באשדוד, הגיע הבעלים חוגג לאיזור חדר ההלבשה של בית"ר ירושלים, החליף כמה מלים עם היושב ראש אלי אוחנה ועזב את האצטדיון. חוגג ואוחנה, שנראה גם הוא מאוכזב ואפילו מיואש מהתוצאה שהושגה, העדיפו שלא לקבל החלטה מיידית בשעות שאחרי המשחק והשניים קבעו לדבר בשעות הבוקר כדי לדון בעתידו של המאמן. עוד לפני המשחק, היה ברור שכל תוצאה מלבד נצחון תגרום כנראה לזעזוע בנוגע להמשך דרכו של לוזון, שהוברח בסיום המשחק מיציאה צדדית בליווי אנשי משטרה ומאבטחים. הבעלים חוגג חשב לצאת ולדבר עם האוהדים עם יציאתו מהאצטדיון, אולם לאחר שראה את זעמם של האוהדים, כשחלקם דרשו ממנו בצעקות לפטר את לוזון ולעשות זעזוע, העדיף להיכנס לרכבו ועזב את המקום.


כ-3500 אוהדי בית"ר הגיעו לאצטדיון באשדוד וניסו לדחוף את השחקנים מהיציע. עוד לפני המשחק, כבר עם הגעת אוטובוס הקבוצה לחניית האצטדיון, המתינו עשרות מהם וקיללו את המאמן לוזון וקראו לו להתפטר. הקריאות למאמן המשיכו לאורך דקות רבות במשחק עצמו וגם בסיום המתינו כ-300 אוהדים זועמים ודרשו מחוגג ואוחנה לפטר את לוזון, תוך שהם שרים ללא הפסקה, "תתפטר, תתפטר" ו-"לא רוצים את לוזון בטדי".


חוגג. לא דיבר עם האוהדים בסיום (דני מרון)
חוגג. לא דיבר עם האוהדים בסיום (דני מרון)


סוגיה נוספת שליוותה את המשחק הזה היא הפיצוץ ביחסים בין לוזון לקשר ערן לוי, שנופה מהסגל לקראת ההתמודדות. לוזון נשאל על כך בסיום וענה בצורה שהצליחה להפתיע את אנשי הקבוצה וגם לא מעט שחקנים: "זו אחת ההחלטות הכי קלות שהיו לי בחיים, מסיבה פשוטה – כשהמשקל ואחוזי השומן של שחקן הם לא של ספורטאי אני לא מרוצה מרמת האימון שלו, לכן זו החלטה קלה. ערן מבחינת איכויות כמו פס, בעיטה וטכניקה הוא שחקן מדהים. בכדורגל צריך לרוץ ולהיות דינמיים ואני לא יכול כמאמן לקבל את העובדה ששחקן אחד ירוץ פחות. אם הוא יגיע למדדים הנכונים מבחינת משקל ואחוזי שומן ובאימונים ירוץ, יהיה דינמי ויהיה בערכים מהם אני מצפה משחקן אז הוא ישחק באהבה".


זמן קצר לאחר שבית"ר ירושלים הודיעה רשמית על פיטורי המאמן, ערן לוי כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "שומע בזיונו יידום וישתוק, תולה ארץ על בלימה", משפט שאמר רבי נחמן מברסלב שמשמעותו שגם כשפוגעים בך, עלייך לקבל זאת באהבה ולהמשיך בעשייה.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"שומע בזיונו יידום וישתוק, תולה ארץ על בלימה" #איןעודמלבדו

A post shared by Eran Levi 10 ערן לוי. (@eranlevi10) on



בסביבתו של לוי סיפרו שהקשר היה המום מצורת ההתבטאות של לוזון בראיון סיום המשחק. אחד ממקורביו של לוי אמר לספורט1: "גיא דיבר בצורה מגעילה, לא מכבדת, מעליבה ולא ראויה כלפי שחקן שעשה דבר או שניים בכדורגל הישראלי. חבל שמאמן בוחר לדבר בצורה כל כך פוגענית, מזלזלת ולא מכבדת כלפי שחקן שלו. כנראה שנגמרו ללוזון התירוצים והוא בחר להסיט את האש לכיוונו של ערן".


גם שחקנים בקבוצה שעמדו מחוץ לחדר ההלבשה ושמעו את הדברים שאמר אז המאמן על לוי נראו מופתעים מעוצמת הדברים שנאמרו. שחקן בקבוצה אמר הלילה לספורט1: "באמת לא מכובד שמאמן מתבטא בצורה כזו. מותר למאמן להחליט את מי הוא רוצה בסגל ואת מי לא. אבל גם אם הוא חושב ככה על שחקן כזה או אחר, הוא היה חייב לשמור את הדברים לעצמו, או לפחות להתבטא בצורה אחרת. המשקל של ערן לוי היה ידוע גם כשהוא הוחתם בקיץ בקבוצה, זה עדין שחקן עם איכויות שלא רואים הרבה כמוהו בליגה. אתמול הוא דיבר ככה על ערן, מחר זה יכול להיות עליי או על שחקנים אחרים בקבוצה. זה בטח לא יעזור עכשיו למצב הרע שבו נמצאת בית"ר".


ערן לוי.
ערן לוי. "היום זה הוא, מחר זה שחקן אחר בקבוצה" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי