"גיא לוזון השפיל את ערן לוי, אבל פיטרו אותו מהר מידי"

ערן לוי
ערן לוי | דני מרון

איציק קורנפיין, מנכל בית"ר ירושלים לשעבר, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לסיום דרכו של המאמן: "איבד את השחקנים והתוצאות לא היו טובות, אך היה אפשר לחכות קצת". וגם: הסגל, המאמן הבא ומשה חוגג

(גודל טקסט)

איציק קורנפיין, מנכ"ל בית"ר ירושלים לשעבר ואחד השוערים הגדולים בתולדות המועדון, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לפיטוריו של גיא לוזון, התזמון, הדחתו של ערן לוי מהסגל, האמירה המשפילה בסיום המשחק באשדוד ובחירת המאמן הבא.

קורנפיין פתח את דבריו והתייחס לפיטורים: "אני חושב שזה היה מהיר, אולי אפילו מהיר מידי. התוצאות לא היו טובות, אבל גם מה שגיא אמר על ערן לוי תרם רבות למהלך. הוא פוטר קודם כל בגלל תוצאות כי בבית"ר תמיד יש לחץ להצליח – בטח כשהבעלים משקיע קרוב ל-30 מיליון ש"ח ומביא את כל מי שפנוי. מעבר לתוצאות, לא ראו אופק או כיוון מבחינה מקצועית. גם האמירה בטלוויזיה על ערן לוי לא הייתה מכובדת ומכבדת. ברגע שמאמן מאבד את השחקנים – וזה מה שקרה באמירה הזו – הם יודעים שמחר זה יכול להיות כל אחד אחר ופה נמצאת הבעיה. האמירה הזו הייתה משפילה".

התזמון: "לדעתי ניתן היה לחכות עד המחזור העשירי. יש נסיבות מקלות – בעל הבית הגיע מאוחר ובעקבות כך גם חלק גדול מהסגל, אבל לא היה שיפור ממשחק למשחק וכמובן שגם הלחץ של הקהל לא עוזר. שעון החול התהפך ברגע שמשה חוגג נתן לגיא גיבוי. ברגע שהתוצאות לא טובות והקבוצה לא משחקת טוב, זו הייתה רק שאלה של זמן. אני מתאר לעצמי שהייתה פגישה משולשת במהלך הלילה ובה הוחלט על סיום דרכו".


"לא ראו שיפוק ואופק". גיא לוזון (עדי אבישי)

ערן לוי: "אני חושב שאי הכללתו בסגל, הרי הוא לא היה רזה יותר לפני שבועיים ולא קרה משהו דרמטי, הייתה איזו הבנה של גיא לוזון ופה הוא חשב שהוא יכול ללכת הביתה בצורה יותר ממלכתית. לערן לוי יש יכולות שאין להרבה שחקנים. ברור שצוות מקצועי רוצה ודורש מקצוענות, אבל זה ערן לוי. מבחינתי, החזית הזו הייתה מיותרת מהצד של גיא, בטח במצב בו נמצאת הקבוצה. אני לא חושב שהייתה כאן בחירה בין שחקן למאמן, כשזה מגיע למצב של שחקן מול מאמן – הנהלה תמיד צריכה לבחור במאמן, זו הגישה שלי. החזית שנפתחה, מבחינתו של גיא, לא הייתה בתזמון נכון".
.

המאמן הבא: "משה חוגג הגיע באיחור ובחירת השחקנים הייתה לא מהרצוי אלא מהמצוי. הוא הביא את כל מי שהיה אפשר, אבל אני לא חושב שיש הרבה אופק בשחקנים שהגיעו. אסור שהטעות הזו תחזור גם בבחירת מאמן. צריך לקחת את הזמן ולבחור אחד שיכול להוביל את בית"ר ירושלים להצלחות גם בשנים הבאות. אני אומר לחכות ולא לפעול מלחץ של זמן בגלל משחק כזה או אחר. צריך להסתכל לטווח ארוך ולבחור מאמן שמתאים לסגנון של בית"ר ירושלים".

הסגל: "בינואר יצטרכו לעשות שינוי מבחינת השחקנים. כל פעם שמאמן מפוטר אז השחקנים נושמים לרווחה, אבל במועדון יצטרכו לעשות חשיבה בנוגע לסגל, למרות שלצרף שחקנים טובים בחורף זה אף פעם לא פשוט. כשאתה רואה לטווח קצר וקולט שחקנים בלחץ, אתה משלם על כך ביוקר. יש עוד זמן רב עד פגרת החורף וצריך מעכשיו למצוא את השחקנים המתאימים".


קורנפיין ממליץ לחוגג לא למנות מאמן תחת לחץ (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי