אלאך יעזוב רק אם יבקש, מנחם הורחק לשני משחקים

מו אלאך
מו אלאך | ערן לוף

בניגוד להערכות, במועדון מבהירים כי אין כל כוונה לסיים את דרכו של המנהל הטכני, אך פיטורי רוטן על הפרק. ביה"ד של ההתאחדות השעה את המגן לעוד משחק בנוסף להרחקה האוטומטים. הקופים הירוקים הודיעו על מחאה

(גודל טקסט)
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר ערך אתמול (שלישי) מספר שיחות עם המנהל הטכני מו אלאך ועם מקורביו, אבל טרם קיבל החלטה אם לפטר את המאמן ההולנדי פרד רוטן.


האחרון עדיין ממשיך להעביר אימונים כרגיל וממתין להחלטת הבעלים, שאינו מתכוון לפעול בפזיזות ובעיקר מעוניין לשמוע על תוכנית חלופית או מאמן שמבחינתו יידע להוציא את הקבוצה לדרך החדשה. "שחר רוצה להיות בטוח שפיטורי רוטן זה הצעד הנכון ושהמאמן החדש שיגיע יביא את השינוי המיוחל. לכולם ברור שצריך לבצע זעזוע", אמרו בחיפה.


בניגוד לדעה הרווחת כי לא יעמוד על הקווים בקרוב, נראה כי המנהל הטכני מו אלאך ימשיך במועדון. לאחר ההפסד למכבי נתניה עלו ספקולציות כי כל הצוות ההולנדי כולל אלאך יעזוב, אך ביממה האחרונה מבהירים במכבי חיפה כי עזיבתו של המנהל הטכני תתבצע רק אם הוא עצמו ירגיש כי לא יוכל יותר להשפיע על הקבוצה. "אלאך יעזוב רק אם הוא יבקש להשתחרר. אם שחר ירצה מאמן מסוים ואלאך יבין שאינו יוכל לעבוד עם אותו מאמן,  אז הוא בעצמו יבקש ללכת". בכל מקרה השיחות בנושא יימשכו גם היום וההערכה כי ההחלטה תתקבל עד יום שישי, כדי לנסות ולהגיע מוכנים למשחק מול הפועל תל אביב ביום שני.



מנחם. יחזור רק למשחק נגד הפועל חדרה (ערן לוף)


מי שבוודאות לא ישחק מול האדומים הוא המגן סאן מנחם, שהורחק הערב על בית הדין של ההתאחדות לכדורגל למשחק אחד. כזכור, המגן השמאלי דחף את ויקי כחלון במשחק האחרון של הירוקים נגד מכבי נתניה והורחק בכרטיס אדום ישיר, כך שהעונש מבית הדין יכלול הרחקה למשחק נוסף בנוסף להשעייה האוטומטית מהמשחק הקרוב. משמעות הדבר היא שמנחם יחמיץ את המשחקים נגד הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים ויחזור למשחק נגד הפועל חדרה במחזור העשירי.

"היה כדור חוץ שלנו אחרי שהם הוציאו החוצה כי שחקן שלנו שכב על הדשא אני רציתי להחזיר להם מהר כי היינו בפיגור", אמר מנחם במהלך הדיון. "ויקי כחלון הגיע אליי בריצהכשהכדור היה אצלי כדי להזיז אותו ועשיתי תנועה עם היד והוא נפל. אחרי עשרים שניות הוא גם וחייך אליי. אני בן 25 ומשחק 12 שנים וזו הפעם הראשונה שלי כאן, היו לי בעבר שני אדומים של צהוב שני. אני לא שחקן אלים ולא הייתה לי כוונה כזו".




בתוך כך, ארגון הקופים הירוקים הודיעה היום על מחאה בשל מצב הקבוצה, בעקבותיו לא יגיע למשחק הקרוב. "בסוף העונה שעברה הצהרנו שבמקרה ולא נראה שינוי מהותי במועדון מבחינה מקצועית, ומבחינת התנהלות ראשי המועדון – אנחנו נפעל עד אשר יהיה פה שינוי. כבר בתחילת העונה ראינו שמצב הקבוצה ממשיך לשאוף לבינוניות ואף מתדרדר מעבר לכך. אומנם מאז שהגיע מוחמד אלאך בהחלט חל שינוי מסויים בקבוצה, אך ההתנהלות הכוללת המשיכה להיות לקויה, לא מסודרת ועם אפס שאיפות להישגיות. למרות זאת, כאמור כפי שהצהרנו בעונה שעברה, עשינו מהמחזור הראשון כל מה שרק אפשר כדי לדחוף את הקבוצה והשחקנים, אך לצערנו זה לא עזר, ונראה שהעונה הזו התחילה בדיוק מאותה נקודה שהסתיימה העונה שעברה, ומשבוע לשבוע המצב אף נהיה גרוע יותר.

"אנחנו רואים בהתנהלות של ראשי המועדון והצוות המקצועי זלזול בקהל האוהדים ברמות החמורות ביותר. בעקבות מצב הקבוצה, התנהלות ראשי המועדון ואי פיטורי המאמן – אנחנו קוראים לאוהדים להחרים את המשחק נגד הפועל תל אביב. גם אחרי המשחק פעולות המחאה יימשכו עד אשר יהיה שינוי אמיתי בצוות המקצועי – אנו קוראים לאוהדים שאכפת להם להצטרף אלינו ולהביע את דעתם מול משרדי וולוו ברחוב המסגר ביום ראשון אחה"צ (שעה מדויקת תפורסם בהמשך). חשוב לנו להדגיש שהמחאה היא לא נגד השחקנים, שנותנים מעצמם משחק אחרי משחק. הטענות שלנו הן לראשי המועדון ואלו המנהלים אותו מבחינה מקצועית".



ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "ארגון שחשוב מאוד לקבוצה. נעשה הכל שיחזרו להיות איתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי