כתב אישום הוגש נגד יצחק אספה על הפקרת ארי נשר ז"ל

יצחק אספה
יצחק אספה | אבשלום שושני

כחודש לאחר תאונת ה"פגע וברח" בשדרות רוקח, פרקליטות מחוז תל אביב מאשימה את קשר מ.ס אשדוד בנהיגה בשכרות, הפקרה ושיבוש הליכי משפט: "הוא שיקר לשוטרים". בין השאר ניסה להפליל את חברו

(גודל טקסט)
פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד כדורגלן מ.ס אשדוד יצחק אספה בגין נהיגה בשכרות, הפקרה ושיבוש הליכי משפט בעקבות תאונת ה"פגע וברח" בה היה מעורב לפני כחודש בשדרות רוקח בתל אביב בשעת לילה מאוחרת, בה נהרג הנער ארי נשר ז"ל וחברו נפצע.


אספה בן ה-20, חייל בשירות סדיר בצה"ל, ניסה במהלך החקירה להפליל את חברו וטען שהוא זה שנהג ברכב בזמן התאונה וגם סיפר לחוקרי פרקליטות תל אביב כי מיעט לשתות אלכוהול באותו לילה, למעט מספר לגימות שלקח מכוס חברו. כשנשאל אספה על רגע הפגיעה בנשר ובחברו, סיפר כי "שמע רעש חשוד מרכבו ובנורת חיווי לתקלה שנדלקה". המשטרה טענה כי ארבע שעות אחרי התאונה, אז עבר אספה בדיקת ינשוף, נמצא כי הוא שתה אלכוהול פי חמישה מהכמות המותרת לנהג צעיר – למשטרה ידוע כי שלושת החברים שתו 2.7 ליטר אלכוהול במועדון בנמל תל אביב, אבל הפרקליטות לא יודעת לומר כמה מתוכם שתה אספה.


לפי כתב האישום, אספה החל את אותו ערב במועדון "לייטהאוס" בתל אביב שם חגג כדורגלן אחר יום הולדת. אספה וחבריו הזמינו שלושה בקבוקי וודקה ובשעת לילה מאוחרת בחרו להמשיך למסיבה נוספת. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג אספה בשדרות רוקח בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש, יותר מהמותר בדרך עירונית זו. במקביל, רכב נער בן 16 על אופניו החשמליים והרכיב את חברו ארי נשר ז"ל. עוד לפי המתואר בכתב האישום, כשמכוניתו של אספה הייתה במרחק של כ-15 מטרים סטה רוכב האופניים ממסלולו והתנגש בעוצמה בחלקו הימני הקדמי של הרכב. נשר ז"ל הוטל למרחק של כ-23 מטר ממקום התאונה.


הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב הקיה. כתוצאה מהתאונה הועפו המנוח והקטין בעוצמה מהאופניים והמנוח הוטל למרחק של כ-23 מטרים ממקום התאונה. 



אספה. "שיקר לשוטרים" (אבשלום ששוני)


למרות ההתנגשות החזיתית, אספה המשיך בנסיעתו ועצר במפתיע לאחר מספר שניות, אולם המשיך בנסיעה איטית, עצר פעם נוספת ונמלט מבלי לשים לב למתרחש ו/או להציע עזרה למנוח ולחברו ששכבו פצועים במקום. עוד צוין בכתב האישום כי אספה ביקש מחברו להתקשר לחברת "אלדן" ולדווח על תאונה במטרה שגרר יגיע למקום וימשיך עם הרכב למוסך, במטרה לטשטש ראיות. לאחר מכן חזרו אספה וחברו למקום התאונה, הבחינו בכוחות המשטרה ובחלקי הרכב על הכביש – אבל לא פנו לכוחות, אלא חזרו לרכב והמתינו לגרר. רק ב-5:20 לפנות בוקר הגיעו לרכב הפגוע שוטרים שביצעו סריקות באיזור ולדברי אספה הרכב נפגע עת שחנה בזמן הבילוי במועדון וכי חברו הוא שנהג. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי