השתלשלות העניינים: מפיטורי לוזון להתפטרות קלינגר

ניר קלינגר
ניר קלינגר | ערן לוף

השבוע שהחל בפיטוריו הצפויים של מאמן בית"ר ירושלים המשיך במועמדותו המפתיעה של מאמן הפועל חיפה, המשיך בשיחות קשות שלו עם יואב כץ בדרך לעזיבת התפקיד לקראת החתימה המסתמנת בקבוצה מהבירה

(גודל טקסט)

בתום סאגה לא פשוטה, הודיע היום (חמישי) ניר קלינגר על סיום דרכו בהפועל חיפה אחרי תקופה כוללת של שנה ועשרה חודשים וצפוי להיפגש בקרוב עם בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג בדרך לסיכום כמאמנה החדש של הקבוצה מהבירה.

מועמדותו של קלינגר לקבוצה מהבירה עלתה במפתיע ביום שני האחרון  לאחר פיטוריו של המאמן גיא לוזון, לצד שמות כמו רוני לוי ויוסי אבוקסיס והאפשרותלצרף צוות זר. בסופו של דבר הפך קלינגר למועמד ההבכיר לתפקיד, אך יואב כץ לא הסכים לשחרר את מאמנו למרות שהאחרון הביע את רצונו לעזוב לבירה, וניהל איתו מספר שיחות קשות. בנוסף הבהיר אלי אוחנה לבעלי הפועל חיפה שבית"ר לא תפנה למאמן תחת חוזה, אך כל הצדדים הבינו שפרידה של קלינגר ממחזיקת הגביע תהיה עניין בלתי נמנע, שהיום כאמור הפכה לרשמית.

ניר קלינגר פרש ממשחק פעיל בקיץ 1998 והחל את קריירת האימון כעוזרו של אברם גרנט במכבי תל אביב. קבוצתו הראשונה כמאמן ראשי הייתה בית"ר באר שבע מהליגה הלאומית. בעונת 2002/03 מונה למאמן הצהובים אותם הוליך לאליפות בעונתו הראשונה ולשלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה בתולדות המועדון ב-2004/05 ובאותה עונה גם זכה בגביע המדינה. בדצמבר 2005 התפטר קלינגר בעקבות כישלון פרויקט ה"גלאקטיקוס" הרהבתני. לאחר מכן אימן קלינגר בליגה הקפריסאית את כשאימן בשתי קדנציות שונות את פראלימני ובנוסף גם א.א.ק. לרנקה, א.א.פ. פאפוס, א.א.ל. לימסול ונאה סלמיס פמגוסטה, כשבין לבין בדריך בקדנציה קצרה ולא מוצלחת את הפועל באר שבע.

במאי 2012 אימן לראשונה את הפועל חיפה למשך עונה אחת לפני שעבר למ.ס. אשדוד ובהמשך שימש כמנהל מקצועי במכבי שעריים והמשיך באותו תפקיד כשחזר לאדומים מהכרמל בדצמבר 2016. במארס 2017 מונה למאמן הקבוצה במקום דני גולן ועונה לאחר מכן הוליך את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה, למקום הרביעי בליגת העל ולאחר מכן באלוף האלופים על חשבון הפועל באר שבע. היום הוא פותח פרק חדש בקריירה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי