צפו בתקציר: צמד של עוואד סידר למכבי חיפה מהפך ו-1:2 על הפועל ת"א

מכבי חיפה
מכבי חיפה | עדי אבישי

שני שערים של החלוץ המוכשר (51 ו-88) העניקו שלוש נקודות ואולי הצילו לפרד רוטן את המשרה. גול של עידן כהן (41), אחרי 400 דקות רצופות ללא כיבוש, לא הספיק לאדומים שרחוקים שתי נקודות בלבד מהקו האדום

(גודל טקסט)

לפחות בינתיים, פרד רוטן יכול לנשום לרווחה. אחרי פתיחת עונה נוראית שכללה ניצחון אחד בשבעה מחזורים וביקורות מכל כיוון אפשרי, מכבי חיפה השיגה הערב (שני) מהפך מצמד של מוחמד עוואד המצוין וגברה על הפועל תל אביב 1:2 במושבה. למרות מצבן העגום בטבלה, שתי הקבוצות – שהגיעו למשחק עם ניצחון אחד כל אחת – הציגו משחק קצבי שיכול היה להסתיים בתוצאה גבוהה יותר, אך האדומים היו נאיביים יותר וספגו בדקה ה-88 גול שעלה להם במשחק.



בניגוד לציפיות, המשחק במושבה – לעיני כ-8,500 צופים – נפתח בסערה עם קצב טוב ומצבים קורצים ליד שני השערים. כבר בדקה ה-3 מכבי חיפה ככל הנראה קופחה לאחר שאוראל דגני נגע בכדור בידו בתוך הרחבה, אך זיו אדלר התעלם. הירוקים המשיכו ללחוץ, אך כהרגלם לא היו מספיק מדויקים ושילמו על כך ביוקר.


בדקה ה-21 רז מאיר הציל שער בטוח כשחילץ ברגע האחרון מהקו. ארבע דקות לפני ההפסקה, הפועל תל אביב מצאה את הרשת אחרי 400 דקות רצופות ללא שער והאצטדיון רעד. גיא חיימוב הצליח להדוף ניסיון אדום מתוך הרחבה, אבל עידן כהן – המגן הימני – הגיע ראשון לכדור חוזר החוזר ומזווית קשה שלח טיל שלא השאיר לשוער הירוק שום סיכוי, 0:1 לחבורה של רפואה במחצית.

 
 

 שחקני מכבי חיפה חוגגים ניצחון ראשון מאז המחזור השני (עדי אבישי)

 

הפועל תל אביב פתחה את המחצית השנייה טוב יותר, אך החמיצה שני מצבים קורצים הפעם היא הייתה זו שנענשה. במקום להעלות את האדומים ל-0:2, רמזי ספורי איבד את הכדור במצב קורץ ובסיומה של התקפה מתפרצת נהדרת של הירוקים רז מאיר מצא את מוחמד עוואד ששלח בעיטה חזקה לרשת העליונה וקבע 1:1 במושבה.


עד לסיום שתי הקבוצות ניסו להכריע את המשחק, אבל מי שהצליח לעשות זאת היה מוחמד עוואד הנפלא עם שער דרמטי שקבע מהפך בדקה ה-88. רז מאיר, שבישל את הראשון, ניסה לבעוט מתוך הרחבה אך הוא לא היה מספיק מדויק והכדור שלו הגיע לחלוץ הצעיר  שדחק מקרוב לרשת ונתן את האות לחגיגות הגדולות של הירוקים.



לבקוביץ' ודגני מאוכזבים אחרי ההפסד הדרמטי (עדי אבישי)


בעקבות התוצאה מכבי חיפה העלתה את מאזנה לתשע נקודות מתוך 24 אפשריות ובמאזנה שני ניצחונות בשמונה מחזורים. הירוקים, שדורגו מתחת לקו האדום ערב המחזור, טיפסו עד למקום השמיני ובדיוק בעוד שבוע (שני ב-21:00) מצפה להם משחק סופר מסקרן מול בית"ר ירושלים וניר קלינגר. מנגד, הפועל תל אביב במקום ה-11 עם ניצחון בודד מפתיחת העונה וארבעה שערי זכות בלבד. אם לא די בכך, במחזור הקרוב מצפה לה משחק חוץ בטרנר מול הפועל באר שבע (ראשון ב-20:30).


עוד לפני פתיחתו של המשחק, מכבי חיפה והפועל תל אביב עלו לכר הדשא עם חולצות בצבע ורוד, זאת ביוזמה "גמאני" והאגודה למלחמה בסרטן לרגל חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד שמצוין בחודש אוקטובר. מטרתה של המחווה היא להזכיר לנשים כי גילוי מוקדם סרטן השד יכול להציל חיים.

 
 


(עדי אבישי)

אוהדי מכבי חיפה במחאה נגד יעקב שחר (עדי אבישי)

מעודדים ללא הפסקה. אוהדי הפועל תל אביב (עדי אבישי)


הרכבים
הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', עידן כהן, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, ניר לקס, שי אליאס, רמזי ספורי, קאיו אלבס (אמיר עגייב, 46), אחמד עאבד, פייסל מוליץ' (ג'וזף גנדה, 77).


מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנטס מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, עאיד חבשי, רז מאיר, נטע לביא, ג'ורג' מנדג'ק, שלומי אזולאי (סיידובה סומא, 76), ניקיטה רוקאביצה (סינטיהו סלליך, 67), מוחמד עוואד, שון ויסמן.



מהלך המשחק
*עוד לפני שריקת הפתיחה חלק מאוהדי מכבי חיפה – שמאסו במצב הקבוצה – הניפו שלטים נגד הבעלים יעקב שחר.


דקה 1: קרב המאכזבות במושבה יצא לדרך, מי תצא לדרך חדשה בסיום המשחק?



שלומי אזולאי (עדי אבישי)


דקה 3: מנדג'ק הוריד לעוואד שבעט מ-16 מטר, אך הכדור פגע בידו של דגני ויצא לקרן. זיו אדלר, שהיה קרוב לאירוע, התעלם.


דקה 6: אזולאי בעט מחוץ לרחבה, לבקוביץ' היה במקום וקלט.


דקה 13: רוקאביצה שלח בעיטה מ-15 מטרים ופספס רק במעט את המסגרת.



שחר ביציע. חלק מקהל הירוק יצא נגדו (עדי אבישי)


דקה 17: עוואד מצא את אזולאי שממצב לא רע בעט גבוה מעל השער.


דקה 20, הזדמנות אדירה להפועל תל אביב: מוליץ' הגיע ראשון לריבאונד אחרי הדיפה רעה של חיימוב, אבל מאיר הצליח להציל מקו השער ברגע האחרון.


דקה 24: עאבד הרים כדור חד היישר לראשו של מוליץ' שנגח ליד הקורה.




 כמעט סידר למוליץ' את הראשון. עאבד (עדי אבישי)


דקה 33, הזדמנות ענקית לירוקים: מאבוקה העביר רוחב מצוין לאזולאי, אך הקשר בעט ברשלנות מ-11 מטרים והכדור שלו נהדף על ידי ההגנה האדומה.


דקה 35: אזולאי הרים טוב משמאל, ויסמן הגיע ראשון ונגח מקרוב החוצה.



לא מבין איך הכדור עדיין לא נכנס. פרד רוטן (עדי אבישי) 


 

דקה 41, אחרי 400 דקות ברציפות ללא שער, הפועל תל אביב עלתה ל-0:1: גיא חיימוב הדף כדור מסוכן, אך עידן כהן הגיע ראשון ושלח טיל לרשת. שער ליגה רביעי העונה לאדומים אחרי ארבעה משחקים רצופים בהם לא הצליחו למצוא את הרשת.



התפרצות רגשות אחרי השער המיוחל. עידן כהן (עדי אבישי)

אליסון דוס סנטוס בפוזה די מוכרת (עדי אבישי)


דקה 46: המחצית השנייה במושבה יצא לדרך, אמיר עגייב החליף את קאיו – שספג בחצי הראשון כרטיס צהוב. האם אנחנו עדים ל-45 הדקות האחרונות של פרד רוטן כמאמן מכבי חיפה? 


 

דקה 48: עגייב מסר למוליץ שבעט חזק, גיא חיימוב ירד היטב ומנע את השני.

דקה 51, מכבי חיפה השוותה ל-1:1: ספורי מסר לא טוב ופספס הזדמנות אדירה להכפיל את התוצאה. הירוקים חטפו את הכדור ויצאו להתקפת מעבר בסיומה מאיר מצא את עוואד שבעט בעוצמה לרשת הגבוהה. מהלך יפה של הירוקים, שהצליחו לקום מהקרשים וחזרו למשחק.



עוואד ומאבוקה חוגגים את השער היקר (עדי אבישי)


דקה 67: סינטיהו סלליך נכנס במקום ניקיטה רוקאביצה.


דקה 72: מוליץ' שלח כדור חופשי חזק, חיימוב ירד היטב והדף את הסכנה.

 


גיא חיימוב (עדי אבישי)


דקה 76: סיידובה סומא עלה מהספסל על חשבונו של שלומי אזולאי המאכזב. מנגד, ג'וזף גנדה – אחרי כמעט שנה בה לא שיחק בשל פציעה קשה בברכו – החליף את פייסל מוליץ וזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל האדום.


דקה 78: עגייב ניער בקלות את דוס סנטוס ובעט ברגל שמאל כדור שטוח שחמק החוצה.


דקה 83: עוואד הסתובב היטב ברחבה ושלח בעיטה טובה ברגל ימין, אבל לבקוביץ' התעופף נהדר והדף לקרן.


דקה 88, מכבי חיפה עלתה ל-1:2: רז מאיר ניסה לבעוט, אבל הוא לא היה מספיק מדויק והכדור הגיע לעוואד שדחק מקרוב לרשת. מהפך במושבה!





גיבור המשחק. מוחמד עוואד (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי