"מעמדו של רוטן לא השתפר, עדיין קיימת אפשרות שיפוטר"

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

למרות הניצחון על הפועל ת"א, עתידו של מאמן מכבי חיפה עדיין בספק ובמועדון לא פוסלים אפשרות שיעזוב: "שחר רצה לראות שיפור ביכולת וזה לא קרה". ההולנדי ביקש מעוזרו לא להגיע לבית המלון: "הוא משדר לחץ"

(גודל טקסט)

תחושה מוזרה ליוותה אמש (שני) אצל אנשי מכבי חיפה אחרי הניצחון הדרמטי 1:2 על הפועל תל אביב באצטדיון המושבה. מצד אחד, היו לא מעט חיוכים בקרב השחקנים שחגגו ניצחון ראשון מאז המחזור השני. מנגד, הצוות המקצועי והמאמן פרד רוטן שידרו לחץ רב בעקבות חוסר הוודאות סביב עתידם במועדון.

למרות הניצחון, במועדון הסבירו שהבעלים יעקב שחר טרם קיבל החלטה סופית לגבי המשך דרכו של רוטן והצוות ההולנדי. "הקבוצה אמנם השיגה שלוש נקודות, אבל מעמדו של פרד לא השתפר פלאים", הסביר גורם במועדון הירוק. "שחר וראשי הקבוצה רצו לראות שיפור משמעותי ביכולת וזה לא קרה. אם מאבוקה לא מציל מול ספורי וחיימוב לא עוצר דקה קודם לכן, סביר להניח שהיינו מדברים אחרת. בימים הקרובים תהיה החלטה ולא מן הנמנע שנראה בכל זאת זעזוע".

במועדון סיפרו שהם טרם החלו בשיחות רשמיות לגבי מחליפו של רוטן, וזה יקרה רק לאחר שתתקבל החלטה סופית. למרות זאת, שמם של יוסי אבוקסיס, רוני לוי ואלי גוטמן הוזכר. בחיפה הופתעו מהלחץ הרב בו היה מצוי המאמן לפני המשחק ונדהמו כשהוא שביקש מעוזרו איתי מדרכי לא להגיע לבית המלון ואילו מחברי ההנהלה הוא דרש לא להיכנס לחדר ההלבשה.


פועל מלחץ? פרד רוטן (עדי אבישי)

"לא ביקשנו הסבר, כיבדנו את בקשתו של רוטן, אבל נראה שהוא פועל מלחץ", אמרו במועדון. גם בקרב השחקנים סיפרו שהמאמן מתנהג אחרת בתקופה האחרונה כשבמחצית הוא היה נשמע נחוש והבהיר להם: "לא משנה מה, את המשחק הזה אתם לא מפסידים". שחקן בקבוצה: "קשה לעבוד כשמדי יום מתעסקים בסיום דרכו של המאמן, אך יחד עם זאת ציפינו ממנו להתנהל בצורה אחרת".

והיו גם מחמאות. במועדון היו מרוצים מהחילופים שביצע ההולנדי שהעלה את סלליך, סומא וזנטי שאף תרם לכיבוש שער הניצחון. "רוטן למד מהטעויות ולא התעקש להשאיר את סלליך ביציע ואת סומא בקצה הספסל. היה כיף לראות במחצית השנייה שלושה שחקני בית בחלק הקדמי שלנו".


עוואד. "היה כיף לראות שלושה שחקני בית החלק הקדמי" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי