פרד רוטן התפטר מתפקידו כמאמן מכבי חיפה: "הוא הבין שזה עניין של זמן"

פרד רוטן
פרד רוטן | דני מרון

אחרי התפטרותו של המנהל הטכני מו אלאך, המאמן ההולנדי נועד עם הבעלים יעקב שחר והודיע לו על סיום דרכו בתום תשעה חודשים: "הגעתי לכאן לאור בקשתו של מו ובגלל מחויבותי אליו אני מבקש להשתחרר"

(גודל טקסט)

אחרי התפטרותו של מו אלאך מתפקידו כמנהל הטכני של מכבי חיפה, גם פרד רוטן התפטר הערב (חמישי) מתפקידו כמאמן הקבוצה לאחר שיחה שנערכה בינו לבין הבעלים יעקב שחר. עוזר המאמן רוב מאס ומאמן השוערים ארנו ואן זוואם יישארו בתפקידם ומי שצפוי לעמוד על הקווים במשחק ביום שני מול בית"ר ירושלים הוא העוזר השני איתי מרדכי.

במכבי חיפה לא הופתעו מבקשתו של רוטן. "הוא הבין שזה עניין של זמן עד שהוא לא יהיה כאן והעדיף להיפרד במהרה", הסבירו בסביבתו של המאמן. לאחר האימון שנערך מוקדם יותר היום כבר היה ברור שזמנו בכרמל קצוב והסיבה שבגללה ההולנדי לא הופיע לארוחת הקבוצתית הייתה שיחה שקיים עם אלאך ולאחריה בישר לשחר על החלטתו.

רוטן נפרד: "הגעתי למועדון לאור בקשתו של מו אלאך ובגלל מחויבותי אליו אני מבקש להשתחרר מתפקידי כמאמן הקבוצה. אהבתי להיות במועדון כמו מכבי חיפה ואני מקווה ומאחל הצלחה בהמשך הדרך". המאמן ההולנדי, שהגיע לכרמל במהלך עונת 2017/18, החליף כזכור את גיא לוזון ותחת הדרכתו המשיכה הקריסה הירוקה כשהקבוצה סיימה בפלייאוף התחתון לראשונה מזה 30 שנה וסיימה את העונה במקום העשירי – הנמוך ביותר שלה מאז עלתה לליגה הבכירה ב-1981.

 

מאז ראובן עטר אי שם בעונת 2012, שמונה מאמנים עזבו את מכבי חיפה. אריק בנאדו, אלכסנדר סטנוייביץ', מרקו בלבול, רוני לוי, רנה מולנסטיין, גיא לוזון וכעת כאמור גם פרד רוטן הצטרף לרשימה.

ההודעה הדרמטית של מכבי חיפה אתמול על פרידה מהמנהל הטכני מו אלאך לא הפתיעה רבים. במועדון אישרו כי כבר לאחר ההפסד מול מכבי נתניה הודה אלאך בפני הבעלים יעקב שחר כי אינו עמד במשימה מבחינה מקצועית ולכן לוקח אחריות ורוצה להתפטר מהקבוצה.

לאור ההתפתחויות בימים האחרונים, אווירה לא פשוטה הייתה היום באימון הקבוצה. שחקנים בקבוצה סיפרו על חוסר שקט ולחץ גדול מצד הצוות המקצועי ההולנדי בכלל והמאמן פרד רוטן בכלל, כשצוות האימון הזר אף לא הגיע לארוחה הקבוצתית והיה בנתק עם שאר המועדון. "מצבו של רוטן לא טוב ונראה שהוא עושה כל דבר כדי לא להיות כאן", אמר שחקן בקבוצה והוסיף: "זה לא עושה טוב להכנות שלנו". גם בקרב ראשי הקבוצה לא אוהבים בלשון המעטה את ההתנהלות של המאמן, שעשוי לסיים את דרכו עוד לפני המשחק נגד בית"ר ירושלים.

שחר מצדו אומנם הביע הערכה על ההחלטה הג'נטלמנית של אלאך אך ביקש לדחות את הפרידה בשבוע ימים. בחיפה אף ציינו כי לאורך כל הקיץ וגם בפתיחת העונה, הייתה אמונה מלאה באלאך כי יצליח לבנות קבוצה ראויה שתנסה לשחזר את ימיה הגדולים משמע לא הייתה כל כוונה מצדו של הבעלים להיפרד מאלאך, שכאמור ביקש להתפטר מהקבוצה.


רוטן. התפטר מתפקידו (דני מרון)

בנוסף, גורמים בכל זאת ציינו את העובדה כי אלאך עצמו לא הבין לאורך כל הדרך כי הגיע למועדון גדול. "אלאך אולי בנה פרוייקט מיוחד בויטסה אבל זה היה מועדון קטן עד בינוני בהולנד, ומכבי חיפה זה מועדון ברמה אחרת. כאשר הוא ציין בפני העיתונאים כי המטרה היא להגיע למקום 5-6 זו הייתה טעות קשה בעיקר כלפי הקהל הגדול" אמר גורם במועדון שהוסיף: "הוא לא הבין לעומק שהגיע למועדון גדול עם קהל ענק שלא רוצה לשמוע על בינוניות. לא כל אחד יכול לשרוד בלחץ". בכרמל ציינו כי ההחלטה של אלאך הייתה קשורה אך ורק לכישלון בקבוצה הבוגרת וזאת למרות שניסה לבנות תהליך חדש במחלקת הנוער ובמערך הסקאוטינג של המועדון. "היו לו גם דברים טובים אבל הכישלון בקבוצה הבוגרת הכריע", אמרו בחיפה.

 

בחיפה לא מתכוונים למנות מנהל טכני עד לסיום העונה וכבר חושבים על המאמן הבא שצפוי להיות מאמן ישראלי. "נבנה את עצמנו מחדש ונבחן את כל האופציות, אבל לא נמנה מנהל טכני בקרוב", אמרו בכרמל. כפי שפרסמנו אתמול, בראש הרשימה של שחר והצוות שלו נמצאים רוני לוי ואלי גוטמן.

לוי צפוי לחזור בעוד כשבוע לישראל ועד אז לא צפויים להיות שיחות רשמיות בין הצדדים. מאידך, לספורט1 נודע כי כבר אתמול נערכה שיחה בין שחר לבין אלי גוטמן בה ביקש הבעלים של המועדון הירוק לשמוע את חוות דעתו של מאמן הנבחרת לשעבר על מצב הקבוצה. גוטמן מצדו הסביר כי הוא מודע לבעיות של הירוקים ואף יודע כיצד לתקן את המצב. בחיפה הבהירו כי לא מדובר בפנייה רשמית ובכל מקרה נראה כי טרם התקבלה החלטה בנושא וכולם מחכים מוצא פיו של הנשיא. "יש מספר מאמנים בכירים שרוצים להגיע למכבי חיפה, ויענקל'ה יחד עם עוזי מור יקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור המועדון" אמר גורם בקבוצה.


גוטמן. שוחח אתמול עם שחר (ערן לוף)

בתוך כך, המועדון הודיע ש"יציע אבי רן" ייחנך באופן רשמי במשחק נגד בית"ר ירושלים ביום שני, בטקס לפני המשחק בו יעניק נשיא המועדון, יעקב שחר, תשורה לאביו של השוער, משה רן. כזכור, לפני מספר חודשים סוכם על שיתוף פעולה מלא בין המועדון למנכ"ל העמותה, דוד פסו, להנצחת השוער, שנהרג בתאונה ימית בכנרת ב-11 ביולי 1987. באותה פגישה ציין מנכ"ל המועדון, אסף בן דב, כי הדבר החשוב ביותר הוא איחוד הכוחות למען הנצחתו של אבי רן שהוא חלק חשוב בהיסטוריה של המועדון. לקראת חנוכת היציע הוצאו חולצות מיוחדות שיימכרו במשחק, כשכל הרווחים ממכירתן יועברו לעמותה להנצחתו של השוער, שבימים אלה מקימה אנדרטה לזכרו ומרכז מבקרים על שפת הכנרת, המקום בו נהרג. כמו כן, ב-18 ביולי התקיים, טורניר וותיקים לזכרו, במגרש האימונים בקצף, אותו אירגן המועדון בשיתוף פעולה עם העמותה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי