כמעט כמו אליפות שביעית: האם ראדי יוציא את סכנין מהבוץ?

מהארן ראדי
מהארן ראדי | עדי אבישי

כוכב סכנין לא מגלה שמץ מהיכולת שסייעה לו לקחת אליפויות עם מכבי ת"א והפועל ב"ש. האם זה ישתנה בשבת (20:30, ספורט4) מול מוליכת הטבלה שנתנה לו ללכת? לחמן, דורה וסואן משוכנעים שעוד יש לו מה להציע

(גודל טקסט)

אחד המעברים הגדולים של הקיץ האחרון התרחש דווקא בבני סכנין, שהצליחה להחזיר לשורותיה את הקשר מהראן ראדי. ראדי, כידוע, זכה בשש אליפויות רצופות ואף זכה בכינוי "קבלן אליפויות". בסכנין, על רק פתיחת עונה מקרטעת, אף אחד אפילו לא חולם שהוא ימשיך השנה את הרצף. ועדיין, ברור ששמחו שם להיפגש עם אחד השחקנים הגדולים ששיחקו אצלם. 

כמו בכל הקריירה של ראדי, גם ההחלטה לעזוב בקיץ את הפועל באר שבע באה בהפתעה גמורה. עם זאת, כל מי מכיר את השחקן יודע כי הוא תמיד לוקח החלטות מחושבות על כר הדשא עבור משפחתו. ראדי בן ה-36 חזר לקדנציה שנייה לקבוצה שהייתה בבחינת שינוי משמעותי בקריירה שלו. בעונת 2011/2012 הוביל ראדי את סכנין לפלייאוף העליון,  כשסיים את העונה עם 13 שערים ו-10 בישולים. כעת, עם חזרתו לקבוצה, לא מעט אנשים הופתעו והניחו שהוא הבין ככל הנראה שהוא נמצא אחרי שיאו וכבר חושב על פרישה מכדורגל.

לפני שלוש שנים, אם ניזכר, ראדי היה במקום שונה בקריירה שלו והחליט לעזוב לאחר שלוש אליפויות רצופות את מכבי תל אביב, שאותה יפגוש בשבת הקרובה (שידור ישיר בספורט4, שבת, 20:30). מי שיודע מה עבר על ראדי במכבי תל אביב, מבין שחוסר ההערכה שקיבל גם בתקופה בה שיחק הובילה אותו אז להיכנס לחדרו של ג'ורדי קרויף ולבקש לעזוב לבאר שבע. "אני מאוד מעריך אותך, אבל אולי כדאי שתישאר עוד עונה איתנו, תילחם", פתח המנג'ר את השיחה. "מצד שני, אני מכיר אותך. אתה בנאדם שרוצה לשחק ואני לא יכול להבטיח לך שזה יקרה העונה. כשיבוא מאמן, אתה תראה שאין פרות קדושות. הוא יכול להעדיף שחקן מסוים על שחקן אחר".

ראדי אמנם הקשיב וחיכה, אבל ככל שחלף הזמן ראה כיצד קשרים אחרים משחקים בעמדה שלו והחליט להסתכל קדימה. השיחה הבאה עם קרויף לא איחרה לבוא. "אני רוצה לעזוב", קבע ראדי בשיחה. לקרויף לא נשארה ברירה. "תחליט מה שתחליט, לא אעמוד בדרכך", אמר לו. "אבל תזכור, אם תחליט שאתה רוצה להישאר, אקבל אותך בזרועות פתוחות". בסופו של דבר עבר ראדי לקבוצה המתחדשת של ברק בכר.


ראדי. השתלב נהדר בבירת הנגב (דני מרון)

גם בבאר שבע חיכו לו לא מעט הפתעות. ראדי ידע כי יתקשה להשתלב בהרכב בו שיחקו בקישור ג'ון אוגו, אובידיו הובאן ורועי גורדנה שהיה אז בכושר נפלא, אבל הוא חיכה בסבלנות ובמהלך העונה הראשונה שלו הפך לשחקן הרכב לגיטימי, לצידם של שני שחקנים זרים ולאחד השחקנים החשובים בפאזל של בכר.

מאמנו מהקדנציה הראשונה בסכנין, שלומי דורה, אומר על ראדי: "מי שעושה שש אליפויות ברציפות נמצא בכושר מצוין. אני מכיר את מהראן מצוין, יש לו ביקורת עצמית גבוהה וימים יגידו אם החזרה לסכנין הייתה החלטה נכונה. כרגע לא הולך שם לכל הקבוצה וכאשר זה יתחבר ביחד, גם מהראן יהיה טוב יותר. יש שם חומר שחקנים מצוין, שצריך להיות במקום יותר גבוה. צריך לזכור שסכנין זה לא הבית שלו והוא שיחק שם רק עונה אחת. כשהבאתי אותו ולא מעט אנשים הרימו גבה, אבל הוא הוכיח את עצמו בענק. אני לא חושב שהוא מראה סימפטומים של סוף קריירה, במיוחד שאנחנו עוד בתחילת העונה. הוא היה דמות דומיננטית בשש השנים האחרונות והיו לו הרבה הצעות בקיץ האחרון. היה לו טוב בסכנין וזאת אולי אחת הסיבות לחזרתו. אני מקווה שהוא יחזור לעצמו בקרוב ויהיה חלק משמעותי בקבוצה, גם העונה".

גם אייל לחמן בטוח שעוד נראה יותר מראדי: "סכנין עשו החלטה מצוינת והם צריכים סבלנות. לסכנין יש כיום את הקישור הכי טוב במדינה שכולל את ראדי, חאלד חלאיילה וקלאודימיר. ראדי זה בחור שפילס את הדרך בציפורניים, עם הרבה אופי. לא בכדי הוא חתום על כל כך הרבה אליפויות והוא האחרון שאפשר בכלל להתחבט בדריכות שלו או בנחישות שלו. סכנין צריכה להיות קבוצת צמרת וראדי יכול להוביל אותה לשם".

אחד מכוכבי העבר והבכירים בסכנין, עבאס סואן, מרגיש שראדי יכול להנהיג: "אין ספק שמהראן מוכשר ובעל יכולות מצוינות. לא הולך לו בינתיים, כפי שלא הולך לכל הקבוצה, אבל הוא ייתן את החלק שלו בזמן אמת. הוא צריך שיהיו לידו עוד שני קשרים שיעשו את העבודה שחורה והוא יהיה זה שינהל את המשחק. הוא שאפתן וספורטאי שמכבד את עצמו ורוצה להצליח. הוא הגיע לתארים ולרמה הגבוהה ביותר בזכות הרצון לשאוף לנצח, והרצון הזה לא הלך לשום מקום".


ראדי בסכנין. ישוב להוביל? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי