"שחר מעולם לא התערב מקצועית וההולנדים כשלו בענק"

פרד רוטן, מו אלאך
פרד רוטן, מו אלאך | ערן לוף

העידן של הניהול ההולנדי תם לאחר שיחה קצרה בין רוטן לשחר. המאמן זכה לביקורת חריפה גם על התנהלותו: "התעמת עם יותר מדי אנשים במועדון". הפנייה למאמן הבא, שיהיה ישראלי, תיעשה לאחר המשחק מול בית"ר ירושלים

(גודל טקסט)

תם עידן נוסף במכבי חיפה, העידן ההולנדי. לאחר התפטרותו של המנהל הטכני מו אלאך ביום רביעי, אתמול (חמישי) הגיע תורו של המאמן פרד רוטן שהגיע לפגישה דחופה עם הבעלים יעקב שחר וביקש להשתחרר מתפקידו. במועדון סיפרו כי הפגישה בין השניים לא התארכה זמן רב כאשר לכולם היה ברור כי הפרידה בלתי נמנעת. בקרב ראשי הקבוצה הובהר כי הנשיא התאכזב מבנייתה של הקבוצה במהלך הקיץ האחרון ולמעשה איבד אמון בכך שהצוות ההולנדי הנוכחי יכול להחזיר את הירוקים לימיהם הגדולים. "זו כבר הפעם השנייה ששחר הביא מנג'ר מקצועי והעניק לו את כל הכלים והמשאבים להצליח. שחר גם עמד בכל הדרישות של הצוות המקצועי, אבל ההולנדים כשלו בענק", אמר גורם בחיפה.

בניגוד לאלאך שהיחסים בינו לבין אנשים במועדון היו קורקטיים ומכובדים, במקרה של רוטן נראה שלא פעם גרם המאמן לזעם רב בקרב ההנהלה, שגרם בסופו של דבר לקבל את ההחלטה מכרעת לפרידה. הכעס על המאמן היה במספר התבטאויות בתקשורת כאשר העביר ביקורת על בניית הקבוצה, על החתמתו של סיידובה סומא ועל הלחץ הגדול שקיים בכרמל. בנוסף, ההתנהלות של המאמן בתקופה האחרונה הכעיסה חברי הנהלה שונים ששמעו ממנו כי אינו מוכן שייכנסו לחדר ההלבשה לפני המשחק מול הפועל תל אביב והיום הופתעו כאשר רוטן והצוות ההולנדי לא הגיעו ליום גיבוש של הקבוצה לאחר האימון.

"כבר במהלך האימון רוטן היה שונה ולחוץ והיה נראה שזה עניין של זמן עד שהוא הולך", אמר שחקן בחיפה. במועדון אמרו על התנהלותו של המאמן: "אין עוררין על הרזומה שלו ולכן הוא הגיע לכאן, אבל היה נראה שהוא לא הבין שיש כאן קהל גדול שרוצה לראות דרך ותוצאות וזה לא קרה. העובדה שהיה מקובע בחילופים וגם בכך שכל האימונים שלו נערכו בשעות הבוקר ולא היה ולו אימון אחד בשעת משחק הראה מעט חוסר מקצוענות מצדו".

העתיד במועדון מעורפל, כשבשלב זה הוחלט כי איתי מרדכי ורוב מאס יעמדו על הקווים במשחק הקרוב מול בית"ר ירושלים כפי שעשו כבר בעונה שעברה לאחר פיטוריו של גיא לוזון ורק לאחר המשחק יתחילו שיחות רשמיות עם מועמדים לאימון הקבוצה. שני המועמדים העיקריים הם רוני לוי ואלי גוטמן, כאשר האחרון אומנם שוחח כבר עם שחר, אבל טרם זומן לפגישה רשמית בנושא. גם לוי שיחזור בשבוע הבא לישראל יזומן למשרדיו של הבעלים. "בשלב זה שחר מעדיף להביא מאמן ישראלי ונראה כי אופציית מאמן זר כלל לא על הפרק, אבל השיחות עם מועמדים ישראליים לא יצליחו, הכל יילקח בחשבון. שחר רוצה לבחור מאמן שירוץ עמו תקופה ארוכה ולכן לא ימהר לקבל החלטה", אמרו בחיפה.


מאס ומרדכי אשתקד. יחזרו לעמוד על הקווים (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי