דראפיץ': "לוקח אחריות על הפציעות". ברשצקי וגוזלן יפתחו

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי נתניה דיבר במסע"ת לקראת רעננה (שבת, 16:00, ישיר בספורט4): "בסרביה דוחפים את השחקנים עד הסוף". על מכבי חיפה: "רוני לוי לא נכשל שם, הוא והם זה כמו גירושין". בנימין צפוי לחזור ל-11 של קורצקי

(גודל טקסט)
כשהיא במומנטום של שני ניצחונות רצופים על מכבי חיפהוהפועל באר שבע, מכבי נתניה תתארח מחר אצל הפועל רעננה  (שבת, 16:00, שידור ישיר בספורט4)  במטרה להתקדם אל מקום בפלייאוף העליון. הבוקר, ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ'.


"אנחנו עוד רחוקים מלהיות הקבוצה של העונה שעברה. אנחנו עדיין לא באותה צבירת הנקודות. ניצחנו קבוצות גדולות וגם בשנה שעברה עשינו את זה. לא צריך לנצח קבוצות גדולות כדי להיות בפלייאוף העליון או לקחת אליפות. צריך לנצח קבוצות מהדרג השני. אנחנו הולכים למשחקים מול קבוצות עם תקציבים נמוכים יותר, קבוצות שצריכות את הנקודות. אנחנו עדיין מחפשים את עצמנו בליגה. אם נרצה להיות בפלייאוף העליון, צבירת הנקודות שלנו צריכה להימשך. המשחק הזה ייתן לנו תמונת מצב לפני הפגרה אם אנחנו הולכים למעלה או למטה".



סלובודאן דראפיץ'. "לא הקשבתי למאמן הכושר" (ערן לוף)


על פציעתם של שלושת השחקנים: "מאמן הכושר אמר לי שזה יכול לקרות ואני לוקח אחריות. ברנקו ורגוץ' ואביב אברהם חזרו מפציעות. קיבלנו שלושה שערים מול בני יהודה ולא אהבתי את השערים שספגנו. יניב מדר (מאמן הכושר) אמר לי שאם הם הולכים לשחק מול חיפה, קשה לו להאמין שהם יכולים לשחק גם מול הפעול באר שבע. אמרתי שאני לוקח אחריות וניצחנו את חיפה. אני אוהב לדחוף את השחקנים שלי עד הסוף כי דרך אימונים טובים וכושר אתה יכול להגיע לתוצאות. רצנו 112 ק"מ, דינמו קייב רצה היום 120 וברצלונה 103-104. 112 זה מדד ברמה גבוהה ואני מרוצה. לפעמים השרירים לא רגילים לכמויות הללו וצריך לתת מנוחה. לא שמעתי למאמן הכושר ובדרך כלל אני מקשיב. הייתה לי הרגשה שהם כן יכולים לעשות את זה וטעיתי. לגבי בצ'יראיי, הוא עשה שני משחקים עם הנבחרת שלו ובשנה שעברה הוא לא שיחק 90 דקות הרבה פעמים. הוא שיחק מול מכבי חיפה ואז דיברנו על מנוחה והוא אמר לי שהוא מרגיש שהוא יכול לשחק. אני מפגר סרבי מה אני אעשה? (צוחק). בסרביה יש מנטליות רק לדחוף ולעבוד קשה. יש לנו סגל עמוק ואני מרוצה גם מהמחליפים. למדתי מהמקרה הזה שלפעמים אתה עושה טעויות בדרך למטרה ואני לא שמעתי למאמן הכושר. המטרה של המועדון היא ללכת קדימה ושלכל קבוצה יש כישרונות, אתה צריך להביא משהו אחר. השחקנים האלה מגיעים לפה ומתאמנים ביום משהו כמו שלוש שעות. בישראל רגילים להתאמן שעה וקצת. אנחנו מנסים לגדל דור חדש שיעבדו אחרת".


המחליפים עושים את ההבדל: "גם נגד חיפה מוטי ברשצקי נכנס טוב ועשה הרבה ספרינטים. שובל גוזלן היה צריך שיהיה לידו חלוץ טוב שיבוא ויוריד לו את הקוף כי היה עליו לחץ שבא כחלוץ ראשון. בשיחות אישיות איתו הרגשתי שקל לו יותר מאז שפאטוס בצ'יראי בא. הוא שחקן כשרוני וזה צריך להתפרץ. גם טים היה צריך לנוח ולהרגיש שיש עוד בלמים טובים. יש מלחמה רגילה על ההרכב שזו הפריבילגיה שלנו".


מכבי חיפה עדיין ללא מאמן: "לא רואה את עצמי מועמד לשם. אני במכבי נתניה וטוב לי איפה שאני. שכל אחד יטפל בבעיות שלו. מה שקורה שם קורה כבר שבע שנים. אני מתפלל לכדורגל הישראלי שמכבי חיפה תהיה איפה שהיא צריכה להיות. יעקב שחר משקיע כל כך הרבה כסף ועצוב לי בשביל המועדון כי אני רוצה שהכדורגל יילך קדימה. רוני לוי שהיה שם סיים במקום הרביעי ולקח גביע. כל היום כותבים שכולם נכשלו שם אבל רוני לוי הצליח שם. הוא הצליח לעשות משהו ובעונה אחרי פיטרו אותו. רוני לוי ומכבי חיפה זה כמו גירושין שאתה נפרד וחוזר ובסופו של דבר אתה מבין שאי אפשר אחד בלי השני. שיחתום שם לעשר שנים יהיה בסדר".



"רוני לוי הצליח במכבי חיפה" (ערן לוף)


על השיטה: "זה כמו בבית הנייר. אל תאמינו מה שמאמנים אומרים. כל אחד עובד על השני. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לשחקנים. צריך שיהיה לנו ידע נרחב על השיטות ולדעת להשתמש בהם. קיבלנו הרבה גולים בליגה ורצינו לעצור את זה. כולם חיכו שנשחק כמו בשנה שעברה ואומרים שעכשיו משחקים אחורה. יש לנו עדיין גיבנת בשערי החובה וצריך להוריד את זה. מה שהיה שנה שעברה שיכלנו לספוג שני שערים ולתת ארבע לא יכול לקרות ואנחנו צריכים להיות זהירים".


לאחר מסיבת העיתונאים, ערכה נתניה את האימון המסכם למשחק. ברנקו ורגוץ', פאטוס בצי'ראיי ואביב אברהם שנפצעו מול הפועל ב"ש לא כשירים כמובן וייעדרו. את מקומם יתפסו למעשה שלושת המחליפים באותו משחק: טים הויבך, מוטי ברשצקי ושובל גוזלן. דראפיץ' וברדה ערכו הבוקר לשחקניהם אסיפת וידאו והתרכזו בדברים החיוביים מהמשחק מול ב"ש, אך גם הזהירו מסגנון המשחק של רעננה.


 

הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, דודי תירם, ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד, ניקו אולסק, סתיו פיניש, מוטי ברשצקי, שובל גוזלן, גיא מלמד.



מנחם קורצקי ימשיך לשחק עם שני בלמים
הפועל רעננה תארח מחר את מכבי נתניה באצטדיון רמת גן והיא תנסה להמשיך במומנטום החיובי אחרי הניצחון 0:1 על מכבי פתח תקווה במחזור האחרון.


שחקני הקבוצה זכו למחמאות על היכולת שהציגו ועל המחויבות במגרש בדרך למרכז הטבלה. בקבוצה טוענים כי שני המשחקים הקרובים לפני פגרת הנבחרת מחר נגד מכבי נתניה ומחזור לאחר מכן בחוץ נגד הפועל תל אביב יקבעו את המשך העונה.


שחקן במועדון אמר: "בכל משחק אנחנו רוצים להתרחק כמה שיותר מהקו האדום. חובה להביא המשכיות מחר כי מכבי נתניה היא קבוצה חזקה, ולכן צריך להרים בעוד רמה את היכולת".



בן בנימין עשוי לחזור להרכב (דני מרון)


המגן ירדן כהן, אחד ממצטייני המשחק האחרון שבישל את שער הניצחון ליואב תומר, ימשיך לשחק כמגן שמאלי ויותיר את עמנואל אמבולה על הספסל. נכון לאימונים האחרונים המאמן מנחם קורצקי מתכוון להמשיך במערך של שני בלמים, בן בנימין שנעדר מהמשחק האחרון בשל מות אביו, עשוי לחזור להרכב.


למאמן מנחם קורצקי ברור כי מכבי נתניה היא קבוצה התקפית שיוצרת המון מצבי הבקעה ולשחקניו תהיה משימה קשה בעיקר במרכז המגרש לעצור את התקפות המעבר של האורחים שניצחו את הפועל באר שבע במחזור הקודם.


הרכב משוער: אסף צור, עדי נמני, עידו לוי, בן והבה, ירדן כהן, בן בנימין, נימניה ניקוליץ', מירקו אורמוש, מרטין אלאניס, אריאל נגוואקם, קייס גאנם (כרם ארשיד).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי