האם עידן ורד יכריע את המפגש בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה?

ניר קלינגר, עידן ורד
ניר קלינגר, עידן ורד | דני מרון

עם היסטוריה במכבי חיפה ולאחר שכמעט עבר לשורותיה בקיץ האחרון, עידן ורד יחזור הערב לסמי עופר כשחקן מפתח בבית"ר ירושלים. איך זה ייגמר?

(גודל טקסט)

 

21 במאי, דיווח באחד האתרים. "עידן ורד קיבל הצעה לשוב למכבי חיפה בחוזה לשנתיים, עם אופציה לעונה נוספת. ורד סיפר על ההצעה לשחקנים בהפועל חיפה לפני משחק הליגה ביניהם".

21 במאי, אתר נוסף. "מכבי חיפה בוחנת את האפשרות לצרף את ורד, בו מעוניינת גם הפועל ב"ש. הקשר, שמחזיק בחוזה לשלוש שנים בבית"ר ירושלים, מעוניין לעזוב מיד".

7 ביוני, אתר אחר. "אחרי שסאגת מאור בוזגלו נמצאת מבחינת המועדון מאחור, במכבי חיפה עוקבים אחרי ההתפתחויות בגזרת קשר בית"ר ירושלים".
19 ביוני, אחד העיתונים. "מכבי חיפה תאיץ בימים הקרובים את המשא ומתן על ורד בניסיון לצרפו. מאחורי הקלעים כבר יש שיחות עם בית"ר, והמסר שעבר לירוקים הוא כי תמורת חצי מיליון יורו הוא ישוחרר".

17 יולי, אתר אינטרנט נוסף. "התקדמות בנוגע לעסקת העברת ורד מבית"ר ירושלים למכבי חיפה. על פי מקורבים לעסקה, חיפה העלתה את ההצעה עבור הקשר וההערכה היא שהעסקה כולה תיסגר בשבוע הבא".

7 באוגוסט, אחת מתחנות הרדיו. "הירוקים מאמינים כי בימים הקרובים תימצא הנוסחה שתנחית בסופו של דבר את ורד בכפר גלים, לאחר שלאחרונה הצטמצמו הפערים בין הנהלות מכבי חיפה ובית"ר ירושלים".

8 באוגוסט, אתר אחר. "מכבי חיפה רוצה את ורד לפני שיגיע בעלים חדש לבית"ר ירושלים".

הערב, 5 בנובמבר, זה יקרה. ורד יפגוש את מכבי חיפה, אבל עדיין כיריב לכל דבר ועניין. הוא יגיע עם קבוצתו, האחרונה בטבלה בית"ר ירושלים, למשחק תחתית שכמה שזה נשמע מוזר ולא רציני, זו עובדה. מכבי חיפה מרוחקת רק שתי נקודות מהקו האדום, ורק ארבע מבית"ר. המשימה שעומדת על הכתפיים של ורד היא לחלץ את הקבוצה שלו מהמקום האחרון דווקא מול הקבוצה שאליה אמור היה לעבור בקיץ ואת מדיה לבש יותר פעמים מאשר מדים של כל קבוצה אחרת.

 

לוורד בן ה-29 הייתה קדנציה בירוק בה נטל חלק ב-130 משחקי ליגה, מלבד עוד 45 משחקים בגביע המדינה, בגביע הטוטו ובליגה האירופית. הוא נרכש כשהיה בן 21 מבית"ר ירושלים ותקופה קצרה לאחר שהגיע נפגע קשה בכתפו ונאלץ להחמיץ את משחקי הקבוצה עד סיום העונה אחרי שעבר ניתוח מסובך בצרפת. ההמשך בלט בחוסר יציבות לא מעט בגלל הפציעות שמנעו את הקידום שלו.

הערב הוא יגיע לסמי עופר כשהוא שחקן משמעותי, אולי הכי משמעותי, בבית"ר ירושלים. "בפעם האחרונה שהייתי שחקן הרכב משמעותי, חשוב ומוערך זה היה בעונת האליפות של מכבי חיפה עם אלישע לוי", אמר ורד בראיון שנערך איתו לפני משחק ליגה בין שתי הקבוצות, "אני זוכר את העונה שלי במכבי חיפה, לקחנו אז אליפות, כבשתי, בישלתי והרגשתי נפלא", הזכיר הקשר את העובדות שכל אחד מאוהדי מכבי חיפה מכיר טוב מאוד.

בביקור הראשון שלו העונה בסמי עופר הוא חגג כיבוש לרשת של הפועל חיפה בתיקו 2-2, ואת עונת 2016/17, הטובה ביותר בקריירת המשחק שלו, הוא סגר עם שער לרשת של עומרי גלזר בניצחון 0-2 על הירוקים. העיר חיפה, כך נדמה, עושה לו את זה. המוטיבציה גוברת, היכולת עולה והעובדה שהוא כבש עד היום לרשת של הפועל חיפה יותר שערים מאשר כבש מול כל אחת מ-17 הקבוצות שנכנעו לו – לא מקרית. גם מכבי חיפה "סבלה" ממנו. תארו לעצמכם שהוא הספיק להכניע את ניר דוידוביץ' בעונה שבה שיתף פעולה בבית"ר ירושלים עם אריק בנאדו, שמעון גרשון, ברק יצחקי, עמית בן שושן, עידן טל וטוטו תמוז.

מאמן הכדורגל זאב זלצר, שזימן את ורד לנבחרת עד גיל 19 עוד בהיותו שחקן הכח עמידר ר"ג, אמר עליו אתמול: "הכישרון שלו גדול יותר ממה שהוא הציג עד היום. זה שחקן שמשחק גם עם הראש, ולא רק עם הרגליים. שחקן אנרגטי מאוד שחייב להגיע רחוק. אין סיבה שלא. אני לקחתי אותו לנבחרת בזכות הטכניקה והכישרון ואז גיליתי שמדובר גם בשחקן מאוד חכם ובעל השפעה גדולה על המשחק. כשהיה אצלי בנבחרת הוא מצא חן בעיניי עוד יותר מאשר הסיבות שהביאו אותי לזמן אותו. הוא היה איתנו במוקדמות אליפות אירופה ואחר כך בשלב העילית. יכול להיות שהפציעה בכתף מנעה ממנו לעשות את קפיצת הדרך כבר לפני כמה שנים, אבל הוא בהתקדמות יוצאת מן הכלל. אני תמיד אחיה בדעה שהוא יכול להפיק עוד יותר ממה שהפיק עד היום".
אז מספר 8 בצהוב-שחור, ששיחק עד היום 239 משחקים בר"ג, בחיפה ובירושלים, יפגוש את האקסית היחידה שהוא יכול לפגוש וינסה לכבוש שער מספר 41 בליגת העל ולהתקרב למכבי חיפה כדי נקודה אחת. יצליח או ייכשל? זה תלוי גם בחבריו לקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי