גרינפלד: "אין שום קשר בין החלפת מגן הזיעה של שיימן למגן דוד"

שמואל שיימן, דוד קלטינס, ברונו איבה
שמואל שיימן, דוד קלטינס, ברונו איבה | דני מרון

השופט זכה לגידופים ברשתות בעקבות האירוע במשחק אתמול. באיגוד פרסמו הודעה רשמית וגם מבקרים: "שיימן עושה את זה כל הזמן. גם במשחק במדי באר שבע בתחילת העונה הוא התבקש להסיר את מגן הזיעה"

(גודל טקסט)

האירוע במשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים אתמול (שני) בו התבקש מגנה של ביתר ירושלים שמואל שיימן להסיר את מגן הזיעה שבידו, אשר נשא את דגל ישראל, מעורר גלים. השופט אוראל גרינפלד, אשר היה השופט הראשי במשחק, זכה מאז תום המשחק לגידופים ברשתות החברתיות וזאת עקב חוסר הידיעה והבהירות על המתרחש.

גרינפלד בחר להגיב לדברים ואמר: "כשאנו מזהים פרוט לבוש שמתווסף ללבוש השחקנים, הוא חייב להיות זהה בצבעו לסט של השחקן. חבל שמנסים לצייר תמונה שהסיבה להחלפת מגן הזיעה של שיימן הייתה בגלל מגן הדוד. יש חוקה מפורטת של פיפ"א שאני חייב לפעול לפיה ואין פה שיקול דעת למה שרשום על מגן הזיעה".

בראיון כאן ציין גרינפלד כי שירת כלוחם יס"מ וגם בעברו שירת ביחידה לוחמת מובחרת. הוא סיכם כי ימשיך להיות גאה להוביל צוות שיפוט ישראלי ברחבי הגלובוס ולייצג את המדינה.

גרינפלד.
גרינפלד. "אין קשר למה שרשום על מגן הזיעה" (Gettyimages)

בהתאחדות לכדורגל ובאיגוד השופטים הסבירו הבוקר: "צוות השיפוט ביקש מהשחקן להוריד פריט לבוש שענד על ידו במהלך המשחק בגלל שהיה שונה בצבעיו מהתלבושת אותה לבש (כאמור סט בצבעים צהוב ושחור ופריט הלבוש-מגן זעה שהיה על ידו בצבעים כחול ולבן). נבהיר, כי בעת בדיקת לבוש השחקנים במנהרה טרם עליית השחקנים לכר הדשא, השחקן הנ"ל לא ענד שום פריט על ידיו, אלא רק לאחר שהחל המשחק הוציא ככל הנראה פריט זה ממכנסיו וענד אותו".

"מספר שחקני קבוצתו ענדו על ידם טייפ בצבע שחור אשר היה תואם למדי השחקן ואושר ע"י צוות השיפוט", הוסיפו באיגוד, "פעולת צוות השיפוט נעשתה בהתאם להנחיות פיפ"א בנושא והנושא יחודד בכנס השופטים הקרוב כדי לוודא אחידות".

בנוסף, גורמים באיגוד השופטים מתחו הבוקר ביקורת על התנהלותו של שיימן: "גם במשחק שלו במדי באר שבע מול מכבי תל אביב בתחילת העונה הוא התבקש להוריד את המגן בגלל שהתלבושת של קבוצתו הייתה באדום. גם כשבית"ר שיחקה מול מכבי תל אביב הוא עשה את זה. כשעושים את הבדיקה הזאת במנהרה הוא מחביא את זה כל הזמן ואז שולף את זה עם תחילת המשחק. להגיד שזו החלטה פוליטית? אם הפריט היה בצבע הלבוש, היה ניתן לדון בזה במנהלת או בהתאחדות אם זה לגיטימי או לא. גם כאשר מאור בוזגלו נכנס כמחליף הוא התבקש ע"י השופט הרביעי לשים טייפ שחור במקום טייפ לבן, כמו שאר שחקני קבוצתו".

שיימן.
שיימן. "לא הפעם הראשונה" (דני מרון)

מבדיקה באמנת השופטים בפיפ"א, מציין סעיף חמש כי אין לאשר ציוד משחק הנושא סיסמאות או ביטויים פוליטיים/דתיים/אישיים וכו'. בנוסף, אסור לשחקנים לחשוף שום תמונה או כיתוב בעל השלכות מהתחומים שיפורטו לעיל. על כל עבירה מהסוג הזה תוענש הקבוצה ע"י הוועדה המארגנת או פיפ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי