גוטמן ייפגש עם שחר במטרה שיעמוד על הקווים נגד חדרה

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ערן לוף

המאמן צפוי לחתום על חוזה ולהגיע על מנת לנסות להציל את הירוקים ועל פי גורמים כל התנאים כבר סוכמו. הצביעו בסקר: מי מתאים יותר - גוטמן או רוני לוי?

(גודל טקסט)

המאמן אלי גוטמן צפוי להיפגש מחר (חמישי) עם בעלי מכבי חיפה יעקב שחר ולסכם סופית על הגעתו לקבוצה. במועדון הירוק מנסים לזרז את המהלך בכדי שהמאמן יעמוד על הקווים כבר במשחק בשבת נגד הפועל חדרה. על פי הגורמים בחיפה כל התנאים כבר סוכמו ורק משהו בלתי צפוי ימנע את החתימה. בסביבתו של המאמן סיפרו כי בימים האחרונים היה עסוק גוטמן בעבודתו כפרשן טלוויזיה וכבר מחר יהפוך רשמית למאמן הקבוצה. בחיפה מעריכים כי לא מן הנמנע שגוטמן גם יגיע לאימון הקבוצה ויבחן מקרוב את השחקנים.

ראשי המועדון פעלו אתמול (שלישי) במרץ במטרה לקדם כמה שיותר את החתמת גוטמן כמאמנה הבא של מכבי חיפה, אך גם אמש עדיין לא היה ברור מי יכין את הקבוצה למשחק החוץ בשבת מול העולה החדשה. השחקנים זכו היום ליום חופשי, אך לאיש עדיין לא ברור מי יחל מחר בהכנות לקראת המשחק במסגרת המחזור העשירי בליגת העל.

 

גוטמן הוא המועמד הראשי, ויש שיאמרו גם היחיד, בקרב הבעלים יעקב שחר, שביחד עם צמרת ההנהלה עושים מאמצים כבירים כדי לסגור את מינויו כמה שיותר מהר. לאחר ההפסד לבית"ר, ובעיקר לנוכח הנפילה המקצועית במחצית השנייה, מבינים בחיפה כי הצוות שכולל את רוב מאס ואיתי מרדכי לא יכול להוציא יותר מהסגל הקיים ולכן יש צורך אמיתי בדמות מקצועית אחרת, גם במטרה להשלים את הזעזוע שבפיטוריו של פרד רוטן ובעיקר למצוא שיטת משחק שתביא את יכולת השחקנים למקסימום.

תחילה חשבו ראשי המועדון להמתין עד לאחר המשחק מול הפועל חדרה לפני ההכרזה על זהות המאמן החדש, ובכך לאפשר לו שלושה שבועות שלמים של פגרה. אלא שבעקבות ההפסד שינו במכבי חיפה את הגישה והחליטו לנסות ולמנות מאמן עוד השבוע, במטרה לנסות ולצאת מהבוץ כבר בשבת מול חדרה.


גוטמן. יחתום עוד השבוע? (ערן לוף) 

דבר נוסף שממריץ את ראשי המועדון מהכרמל הם הפנים המדוכאות של השחקנים באימון השחרור שנערך אתמול, ונראה שגם הם מרגישים כי אין שום שינוי מאז התפטרותו של המאמן פרד רוטן. "מעבר לשיטה כזו או אחרת, מכבי חיפה חסרה בימים אלה מנהיג שיידע לתת את הטון גם ברגעים הקשים, ואין אחד כזה", אמר אתמול אחד השחקנים, "כל אחד מגיע ומחכה כבר ללכת הביתה. ככה אי אפשר להתקדם".

ההעדפה בנוגע למינויו של גוטמן מגיעה משתי סיבות עיקריות. הראשונה: הרצון הגדול של הקהל הירוק לראות דווקא את גוטמן, שאימן בעבר בבית"ר ירושלים ובהפועל תל אביב, ולא אימן עדיין את מכבי חיפה – יחד עם העובדה שהמועמד השני, רוני לוי, כבר שימש פעמיים כמאמן. "אין ספק ששחר מודע לדעת הקהל ולא ירצה ללכת נגדה בימים אלה", העריכו אתמול המועדון, "צריך לקרות משהו בלתי צפוי או אי הסכמה של גוטמן בכדי שלוי ימונה".

גוטמן מצידו, שכבר הצהיר בעבר כי אינו מעוניין לשוב ולאמן אחרי ששימש כמאמן לאומי, מתכוון להגיע לחיפה רק כמאמן ראשי ולא כמנהל מקצועי. "גוטמן לא ציפה לקבל הצעה עתידית ממכבי חיפה, ולכן הצהיר בעבר כי אינו רוצה לאמן עוד, אבל כרגע הוא נחוש בדעתו להוציא את מכבי חיפה מהמשבר", אמרו אתמול בסביבתו.


שחר. לא רוצה ללכת נגד דעת הקהל (ערן לוף)

אחת הסוגיות העיקריות שיידונו בשיחות בין הצדדים (שנכון לאמש עדיין לא החלו באופן רשמי) היא משך החוזה. בחיפה הבהירו כבר בתחילת העונה כי אין כוונה להחתים מאמנים על חוזים ארוכי טווח. מאידך, גם במועדון הירוק מבינים כי מאמן ברמתו של גוטמן לא יסכים להגיע לחצי עונה בלבד. בנוסף, העובדה שלגוטמן חוזה כפרשן בטלוויזיה מלמדת כי הוא לא ימהר לעזוב את מקום עבודתו רק כדי לחפש עבודה חדשה בקיץ.

"כל אחד מהצדדים מבין שאין כוונה להיאחז בקרנות המזבח, ולכן אורך החוזה לא אמור להוות בעיה", ניסו אתמול להרגיע במכבי חיפה. גוטמן עשוי להביא עמו לחיפה את הצוות שלו, בין השאר את עוזר המאמן פליקס נעים, שליווה את גוטמן במספר קדנציות. גם מאמן השוערים גיורא אנטמן עשוי לחזור לקבוצה הבוגרת במקרה שגוטמן אכן ימונה.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי