הסכם היסטורי יקל על קבוצות הכדורגל בנושא עלויות השיטור

משטרה
משטרה | דני מרון

בשורת ענק לקבוצות: נחתם חוזה לרפורמה בנושא שיטור ואבטחה, כך שמעתה והלאה יידע כל מועדון כמה עליו לשלם ויימנעו העימותים התכופים מול מפקדי תחנות המשטרה. ארז כלפון: "חיסכון שיאפשר פיתוח"

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות הודיעה לפני שעה קלה על הסכם תקדימי שהושג ונחתם היום (רביעי) בין משרד האוצר, משטרת ישראל ומשרדי התרבות והספורט לביטחון פנים, לפיו תחול רפורמה בנושא שיטור ואבטחת משחקי הכדורגל בישראל. המשמעות: הקבוצות מעתה ישלמו סכום קבוע ובכך יימנעו העימותים הזכורים על כמות השוטרים הנדרשת בכל משחק ותשלום שכרם.

"בעקבות החלטת הממשלה מספר 4314 מה-13.9.98, נאלצו הקבוצות להתמודד עם עלויות שיטור ואבטחה גבוהות ומשתנות, ללא מפתח קבוע ותלויות מדי משחק בהחלטה של מפקד התחנה במחוז בו מתקיים המשחק על סדר הכוחות הדרוש. ההסכם החדש מייצר לקבוצות ודאות בעלויות השיטור ומנתק את הקשר בין הקבוצות לבין תשלום שכר השוטרים, ובכך ימנע את החיכוכים על הבסיס שבועי המתקיימים כיום בין ראשי המועדונים למפקדי תחנות המשטרה. ההסכם מקבע את עלויות השיטור שבלעדיו היו גדלות לאור שובה של הפועל ת"א עם קהלה הגדול לליגת, חזרת הקהל האורח למפגשי בית"ר ירושלים – בני סכנין ופתיחתו של אצטדיון בלומפילד החדש על 29,000 מושביו. ענף הכדורגל לא יושפע עוד מעלויות שכר השוטרים", נמסר.

בנוסף נודע כי הצדדים יפעלו תוך 90 יום לקביעה של מפתח קבוע עם כמות הסדרנים למשחקים, מה שיוביל להפחתת עלות הסדרנות במגרשים ולהקלה כלכלית על הקבוצות. בצוות יהיו חברים משטרת ישראל, מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל, משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט.


משטרת ישראל מאבטחת. החיכוכים יימנעו מעתה (ערן לוף)


ארז כלפון
, יו"ר מנהלת הליגות אמר: "מדובר בהסכם היסטורי בעל חשיבות אדירה לכדורגל הישראלי. הסכם חשוב זה, מסיים כמעט שני עשורים של חיכוכים שבועיים בין ראשי המועדונים למשטרה על עלויות האבטחה ויאפשר לקבוצות לתכנן את תקציבן באופן מסודר ותוך שליטה על הוצאותיהן. אני משוכנע כי ההסכם יביא לחיסכון משמעותי אשר אפשר יהיה להפנות לפיתוח משאבים, תשתיות והשקעה בנוער. אני מבקש להודות בשם כל המועדונים למשרד האוצר ואגף התקציבים, המשרד לביטחון פנים, המפכ"ל ומשטרת ישראל, למשרד הספורט ולהתאחדות לכדורגל".


משה זוארץ
, יו"ר ההתאחדות: "פעם נוספת מתברר כי הודות לשיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים אנחנו מצליחים לקדם נושאים חשובים, ליצר סיטואציה טובה יותר ולפעול לטובת הקבוצות, האוהדים והכדורגל הישראלי. השינוי המבורך הזה מצטרף לקודמים ויצטרף לעוד רבים שנוביל יחד מתוך הסתכלות על יעדים משותפים. המטרה ברורה, לאפשר לקבוצות להשקיע ככל יכולתן בפיתוח הענף, בקידום שחקנים ובהבטחת עתיד טוב יותר לכדורגל שלנו. מנהלת הכדורגל וההתאחדות משכילות לעבוד יחד עם משרד התרבות והספורט, המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר וכמובן כל גורם אחר והדבר מניב תוצאות מבורכות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי