הסיוט ההולנדי נגמר: רועי קהת יחזור למרכז הבמה תחת גוטמן

רועי קהת
רועי קהת | ערן לוף

אחרי מכבי תל אביב, גביע עם קריית שמונה וקפיצה לאירופה, קהת היה אמור להיות הפליימייקר שיוציא את מכבי חיפה מהבוץ אלא שתחת הצוות ההולנדי הוא בילה בעיקר על הספסל וביציע. ומה עכשיו?

(גודל טקסט)

השנים האחרונות של מכבי חיפה ייזכרו לא רק כשבע השנים הרעות של המועדון, אלא גם כשנים של מהפכות. מדי חצי עונה או עונה שלמה הגיע צוות מקצועי חדש למועדון הירוק, ניסה לחולל מהפכה וסיים בכישלון חרוץ.

גם בשבוע שעבר הסתיים עידן נוסף, העידן ההולנדי. המנהל הטכני מו אלאך, שהגיע לישראל בחודש אוקטובר של עונה שעברה, והמאמן פרד רוטן שהגיע כמה חודשים מאוחר יותר, התפטרו בזה אחר זה והשאירו את יעקב שחר בהתלבטות נוספת בדרך למהפכה; התלבטות שהסתיימה הבוקר,עם מינויו של אלי גוטמן למאמן הקבוצה.

רוב השחקנים ואנשי הצוות הניהולי בחיפה לא הזילו דמעה בגלל הפרידה מההולנדים. אולי דמעות של שמחה. אחד כזה יכול להיות הקשר, רועי קהת. קהת בן ה-26 נחשב עד לא מזמן לאחד הקשרים הטובים בישראל ולבטח היה כזה כאשר הגיע לחיפה, בתחילת עונת 2016/2017. כמעט בכל התקופה שלו במדי הירוקים היה קהת משחקני המפתח של הקבוצה, לבטח אחד כזה שנמצא תמיד בסגל הרחב למשחק. כך היה גם בתחילת הקשר עם רוטן ואלאך ונדמה היה שלא צפוי להיות שינוי במעמדו של קהת.

אבל, משהו קרה בקיץ האחרון. הצוות המקצועי איבד אמון בקשר, שאיבד את מקומו בהרכב ואף בסגל הקבוצה. מפתיחת העונה שותף קהת רק בשני משחקים, הראשון במסגרת גביע הטוטו נגד בני סכני,ן כאשר עלה מהספסל במחצית השניה; והשני כמחליף הדקה האחרונה של המשחק נגד הפועל באר שבע.

אז מה קרה למעמדו של הקשר המוכשר? קשה לדעת. קהת נחשב לאחד האנשים האיכותיים גם בחדר ההלבשה ולכן ההחלטה "למחוק" אותו מהסגל הפתיעה רבים. קהת גדל במחלקת הנוער סקציה נס ציונה ומכבי תל אביב, אבל הפריצה הגדולה שלו בבוגרים הגיעה דווקא בליגה הלאומית, במכבי יבנה.  שם, לאחר חצי עונה מוצלחת, הוא הצליח לתפוס את עיניו של איזי שרצקי, שמיהר לרכוש אותו וקהת סייע לקריית שמונה לזכות בגביע ההיסטורי. לאחר מכן הצליח קהת לצאת גם לאירופה לאוסטריה וינה וכאמור לפני שנתיים חתם במכבי חיפה. כעת מקווה קהת לצאת לדרך חדשה עם מכבי חיפה ועם המאמן החדש, אלי גוטמן. האחרון מכיר ומעריך את קהת ואין ספק שייתן לו הזדמנות להוכיח את עצמו.

רוטן. משום מה לא סמך על קהת (ערן לוף)
רוטן. משום מה לא סמך על קהת (ערן לוף)


ייתן הזדמנות לקהת. אלי גוטמן (ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי)

המאמן יוסי זוזוט, שליווה את קהת ביבנה, אמר השבוע: "אני לא מבין איך שחקן כמו קהת, שהיה משמעותי בעונה שעברה, איבד את מקומו בתחילת העונה בכזו קלות. קהת הוא מסוג השחקנים שמאוד מחויב למאמן, למערכת ומאוד מפתיע שהוא לא מוצא את עצמו בסגל. זה אחד השחקנים היותר איכותיים שאימנתי וסוג של שחקן שכל מאמן חולם עליו. הוא לא שחצן, אחד שבא לעבוד כל אימון. יש לו תשוקה בלתי רגילה לעזור לחברים או לתת גול מהקו השני. בעיניי, חבל לכדורגל הישראלי ששחקן כזה יושב ביציע, כי מדובר בקשר מרכזי בעל אינטלגנציה גבוהה". 

גם המאמן המפוטר של בני סכנין, בני בן זקן, ששימש כעוזרו של ברק בכר בעונת הזכייה של קריית שמונה בגביע, נשמע מופתע:  "מההיכרות שלי עם רועי הוא שחקן ואדם מאוד שלם, יש לו את כל החבילה. הוא שחקן חרוץ עם אנרגיות טובות, שמסוגל לעשות גם הגנה וגם לייצר מספרים. אני משוכנע שהוא יכול לתרום למכבי חיפה, כי מעבר ליכולות המקצועיות הוא גם דמות חיובית ואחד ששואף להישגים אישיים וקבוצתיים". 

פרשן ספורט1, אורי אוזן, מנתח את העונה וחצי האחרונות של קהת אצל הירוקים ופחות מופתע: "העונה האחרונה לא הייתה עונה מוצלחת, והצוות המקצועי ההולנדי החליט לתת את המפתחות בקישור לשלומי אזולאי ולג'ורג' מנדג'ק. המאמנים העדיפו אותם וקהת שילם את המחיר. קהת מתחרה בקישור עם אזולאי, מנדג'ק ואפילו סלליך שהועדף לפניו. זה קורה לשחקנים גדולים שיש מאמן שפחות מעריך אותו, אבל בעיניי כרגע יגיע מאמן חדש וקהת יקבל צ'אנס נוסף להוכיח את עצמו. אם רוטן היה נשאר אז קהת היה חייב בשביל עצמו לעזוב כבר בחודש ינואר. הוא בגיל המתאים ואלה השנים היפות של הקריירה שלו בכדי להיות שחקן מפתח בכל קבוצה בכדורגל הישראלי. הוא אישיות נהדרת ומאמן חדש יכול להוציא ממנו הרבה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי