26 שנים הוא חיכה: כך התגבש המינוי של גוטמן

אלי גוטמן
אלי גוטמן | ראובן כהן, מכבי חיפה האתר הרשמי

לפני כשנתיים הצהיר שבכוונתו להפסיק לאמן, אבל הייתה קבוצה אחת ממנה קיווה לשמוע. כשאלאך התפטר, רוטן התעמת, מאס התעלם ופיני זהבי המליץ, הדרך נסללה. וייסרמן על השתלשלות האירועים במכבי חיפה

(גודל טקסט)

קצת לפני יותר משנתיים הצהיר אלי גוטמן כי בכוונתו לסיים את קריירת האימון. המאמן סיים אז את דרכו בהפועל תל אביב וסיפר כי הוא מרגיש שנשחק יותר מדי בשביל להמשיך ולהעביר אימונים אחרי שעשה דברים גדולים בכדורגל הישראלי –  מזכייה בכל תואר אפשרי, הגעה לליגת האלופות ואימון הנבחרת.

בסביבתו הקרובה של גוטמן ידעו כי מדובר בהחלטה אמיצה, אבל גם ציינו כי לגוטמן יש חלום עבר, אי שם מתחילת שנות התשעים, שהיה שמח להגשים – לאמן במכבי חיפה. באותה תקופה היה גוטמן בתחילת דרכו ושימש כעוזרו של שלמה שרף בדאבל ההיסטורי, אבל גם כ-26 שנים אחר כך הוא נשאר עם התשוקה להתייצב לאימון בכפר גלים כמאמן ראשי. תואר למכבי חיפה? זה כבר בכלל יהיה חלום. לשמחתו, על אף הנסיבות, ההזדמנות הגיעה.

המהלך החל לצבור תאוצה למעשה אחרי הפסדה הביתי של מכבי חיפה למכבי נתניה. לאחר אותו הפסד פנה המנהל הטכני מו אלאך לבעלי חיפה יעקב שחר וביקש להתפטר. שחר, שראה כי אין שום שינוי העונה מהשנים האחרונות, הבין כי התיאוריה סביב מנהל טכני/מקצועי לא הוכיחה את עצמה במכבי חיפה ושצריך למצוא פיתרון אחר. שחר, כהרגלו, לא לקח החלטה פזיזה וביקש מאלאך להישאר שבוע נוסף, עד למשחק מול הפועל תל אביב, ובמקביל החליט לבנות תוכנית מגירה.


מרדכי, אוסמו, גוטמן ואנטמן שהיו שותפים לאליפות ב-90/91 (ראובן כהן, מכבי חיפה)

הבעלים פנה למקורביו וביניהם עוזרו עוזי מור וסוכן השחקנים פיני זהבי. האחרון אף הגיע לישראל במטרה לעזור לחברו הקרוב מהכרמל להתמודד עם עוד משבר מקצועי. בסביבתו של שחר מספרים כי כבר אז הוחלט שלא ימונה מנהל טכני חדש בשלב זה וששוב המושכות יופקדו אצל אוטוריטה ישראלית – משמע מאמן ישראלי בכיר. "גם על כר הדשא ובכלל במתחם כפר גלים הייתה חסרה מנהיגות, וזה מה ששחר חיפש" אמר גורם בכיר שהוסיף, "יענקל'ה הבין שרק מאמן ישראלי יכול וצריך לשנות את הגישה של השחקנים ושל המועדון כולו".

מי שחשב שהניצחון על הפועל תל אביב ירגיע את הרוחות, טעה. כבר במהלך אותו יום ועוד לפני היציאה לכר הדשא, התנהלו שיחות קשות בין הצוות ההולנדי והמאמן פרד רוטן – שאף ביקש מחברי ההנהלה לא להיכנס לחדר ההלבשה. שחר הבין כי השינוי חייב להיעשות במהרה, אלא שכהרגלו בעסקים לא ביצע החלטה פזיזה. בתחילת הבעלים נפרד מאלאך ורוטן ובמקביל כבר שמע לעצתו של זהבי למנות את אלי גוטמן.

 

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, כבר אז נערכה שיחה בין שחר לגוטמן בה ביקש הבעלים לשמוע את דעתו של המאמן וגם זהבי ערך שיחות עם המאמן. הנשיא רצה לתת שקט למערכת ולבצע את השינוי בפגרה, אבל גם כאן הגיע העימות מול ההולנדים. שחר נתן את המינוי הראשי לרוב מאס כדי שזה שהגיע לקבוצה לפני רוטן יעביר את המשחק מול ביתר ירושלים לצדו של איתי מרדכי, אולם מאס בחר לשמור אמונים דווקא לחברו רוטן ולא לבעלים כשלא ביצע שום שינוי ואף התעמת עם חלק מאנשי המועדון.

שחר שמע על ההתנהלות של עוזר המאמן, או המאמן הראשי הזמני באותם ימים, והבין כי השינוי חייב להיות מיידי ועוד לפני המשחק בשבת מול הפועל חדרה (20:30, ישיר בספורטHD4). גוטמן מצדו המתין להצעה רשמית, אך הבהיר בפני אנשי מכבי חיפה כי הוא מחויב לעבודתו כפרשן ועד אשר תתקבל החלטה לא יעזוב את משרתו בטלוויזיה. כאשר שחר וגוטמן הגיעו לפגישה הרשמית, היה ברור לשני הצדדים שהחוזה ייחתם. זה היה ברור בעיקר לשחר, שכלל לא פנה (גם לא באמצעות אנשים מטעמו) לרוני לוי שנחשב למועמד נוסף.


שחר. בשלב מוקדם הוא הבין שגוטמן יהיה מאמנו (ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה)

כבר בשיחתם הראשונה גוטמן הבהיר בפני שחר את ה'אני מאמין' שלו ובעיקר הסביר לבעלים כי הוא בטוח שיכול להוציא את מכבי חיפה מהשנים הרעות. "היה מספיק לראות את התשוקה והרעב של גוטמן בשיחות ואת הרעיונות שלו לגבי שיטות משחק כדי להבין שמגיע לכאן מאמן במלוא המוטיבציה מצד אחד, אבל מצד שני גם מאמן שמכיר את כל מגרעות המועדון" אמרו בחיפה.

דבר אחרון שנתן את האות לחתימה הייתה דעת הקהל החיפאי. שחר מבין כי בשביל שכמות המנויים הגבוהה תישאר כפי שהייתה בשנים האחרונות וכדי שהקהל הירוק ימשיך לתת את אמונו, הוא צריך ללכת על פי משנתו. דעת הקהל הייתה ברובה בעדו של גוטמן וכך הוא עמד כבר היום כשהוא לבוש בטרנינג ירוק באימון הבוקר של מכבי חיפה.

ראו גם:

* ככה באים? גוטמן מסיים שבוע של קרקס תקשורתי מיותר לחלוטין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי