מי יעצור את מכבי תל אביב הנפלאה של איביץ'?

ריקן, גלזר, פרץ, סבוריט
ריקן, גלזר, פרץ, סבוריט | ערן לוף

התשובה ההגיונית, אחרי צליחת המוקש בקריית שמונה: כנראה שאף אחד... אלא אם כן באר שבע או בני יהודה מתכננות לנו עונה ממש בלתי נשכחת. אורי אוזן מנתח

(גודל טקסט)

אחד ממונחי הפולקלור של הכדורגל הבריטי שמתייחס למגרשי חוץ קשים אומר: "האם הוא יכול לעשות את זה בערב קר ורטוב בסטוק?" אז בישראל אין סטוק, מזג האוויר בנובמבר מצוין ובקושי יש גשם, אבל אם יש משחק חוץ קשה, שניצחון בו מסמן דרך, זה המשחק בקריית שמונה.

מוליכת הטבלה מכבי ת"א הגיעה למשחק החוץ המאתגר מול קריית שמונה, רגע לפני היציאה לפגרת הנבחרות והשזרוע, כשהיא יודעת שהיא יכולה להגדיל את היתרון בראש הטבלה לשבע נקודות, יתרון משמעותי ביותר בשלב כה מוקדם של העונה. ולדימיר איביץ' ביצע שני שינויים בהרכב. הראשון, כפוי: גלזר במקוםגולסה הפצוע. השני, טקטי: ריקן, בעל האוריינטציה הטקטית, במקום אופואדו שירד לספסל.

 


מנגד, קריית שמונה הגיעה למשחק בכושר נפלא, אחרי ניצחון על מכבי פתח תקוה במחזור הקודם. ואלון אחמדי מתברר כרכש נהדר, דזיוגאס ברטקוס ייצב את ההגנה ושמר על רשת נקיה בחמישה משבעת המשחקים שבהם פתח והקבוצה התמקמה בחלק העליון של הטבלה. חיים סילבס עלה ב-4:3:3 לא שגרתי. מבחינה הגנתית, מי שיצא למגנים היו דווקא הקשרים המרכזיים, סמואל בראון ועדן שמיר (בדר"כ במערך כזה, מי שיורד עם המגנים הם שחקני הכנף). המטרה הייתה לנצל את היציאות של המגנים קדימה ולצאת מהר למעברים, עם אחמדי ושכר בשטחים שבין המגן לבלם.


רמת האימון הגבוהה – ורק משתפרת ממשחק למשחק. איביץ' (ערן לוף)

המשחק נפתח בצורה חלומית מבחינת סילבס. יואל אבוחצירא בן ה-22, שפתח בעמדת החלוץ, חטף כדור לדן גלזר במרכז המגרש והוציא את אחמדי להתקפה במסירת עומק מדויקת, אחמדי בעוד פעולה אישית יפה השתחרר מפיבן והחזיר כדור חד לאזור הפנדל, לשם הגיע אבוחצירא שהעלה את קריית שמונה ליתרון בנגיחה נפלאה. ק"ש לא הצליחה לנצל את השער כדי לייצר מומנטום ומכבי השתלטה על המשחק. היציאות של שמיר ובראון למגנים, גרמו ליתרון מספרי של האורחים במרכז המגרש והמצבים לא איחרו להגיע. בסופו של דבר, מכבי השוותה בכדור נייח יפה של אצילי, אבל היא יכלה בקלות לרדת למחצית גם ביתרון.

סילבס הגיב במחצית השנייה כשעבר ל-5:2:1:2, כדי לייצר מצב של מגן מול מגן ולמנוע את היתרון של מכבי ת"א במרכז השדה. המשחק אכן מעט התאזן אבל מכבי המשיכה לשלוט בעיקר בזכות דור פרץ, שנמצא בתקופה נפלאה, ודור מיכה. התנועה הנהדרת של שניהם במרכז המגרש, הקשתה מאוד על הקישור של המקומיים. מכבי עלתה ליתרון בדקה ה-65 אחרי כדור עונשין מ-11 מטרים של אצילי, שהגיע בעקבות נגיעת יד ברחבה של שמיר אחרי כדור קרן. שער חמישי ברציפות של מכבי ת"א שמגיעה אחרי מצב נייח (2 קרנות, 2 בעיטות חופשיות ופנדל אחד, שהגיע גם הוא אחרי קרן). לאיביץ' זה הספיק.  הוא עבר למערך מראה למערך של סילבס (שלושה בלמים), נעל את המשחק וחזר הביתה עם עוד שלוש נקודות.

מכבי ת"א פתחה את העונה בצורה נפלאה. זה בא לידי ביטוי בשליטה של איביץ' בסגל, רמת האימון הגבוהה שרק משתפרת ממשחק למשחק, השיפור האישי של שחקנים, חוסר התלות בשחקן ספציפי, הגיוון בחלק הקדמי, התיאום הנהדר בהגנה. הרבה שנים לא הייתה פה קבוצה כל כך דומיננטית, שנראית בשלב כה מוקדם של העונה כמועמדת אבסולוטית לאליפות. רק התעלות יוצאת דופן של האלופה מבאר שבע, שכרגע מתקשה לייצר רצף של ניצחונות קלים, או של בני יהודה שתנסה להמם את כולם ולהמשיך בכושר המטורף שלה, יוכלו לגרום למוליכה לחשוש ואולי להכניס אותה ללחץ. מי יודע, אולי הפגרה הארוכה יחסית לשלב כזה של העונה, תשנה משהו בכיוון שהליגה הולכת אליו. כי כרגע נראה שגם ערבים קרים ורטובים בסטוק לא יעצרו את החניכים של איביץ' בדרך להגשמת המטרות שלהם העונה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי