מצהוב לצהוב? בית"ר ירושלים ממתינה להתפתחויות סביב אלירן עטר

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

החלוץ מתייבש על הספסל של מכבי תל אביב שלא תתנגד לשקול מעבר כזה במידה שתגיע הצעה מהקבוצה של קלינגר. אלי דסה עדיין לא השיב על ההצעה לחתום על חוזה חדש בקרית שלום

(גודל טקסט)

שני שחקנים של מכבי תל אביב נמצאים בכותרות בימים האחרונים, שעל פי ההתנהלות של המועדון אינה מכבה את הלהבות בקריית שלום כל עוד הקבוצה של המאמן ולדימיר איביץ' מובילה את הטבלה ומסומנת כמועמדת ברורה להחזיר את כתר האליפות מבירת הנגב לתל אביב.


הסגל של הקבוצה רחב מאוד וכל מחזור מוצא מספר שחקנים בכירים ביציע הכבוד. מעבר לאי הודאות בינואר או בסיום העונה להמשך דרכם  במועדון של ארון שוינפלד, יונתן כהן, רוסלן ברסקי, מתן חוזז ועדן קארצב שכמעט ולא זוכים לדקות משחק ומבוקשים על ידי חצי ליגה הסיפור אצל הצהובים הם אלירן עטר ואלי דסה.


סאגת אלירן עטר תופסת תאוצה בשבועות האחרונים והחלוץ האהוד על אוהדי הקבוצה נראה במשחק הליגה האחרון בקריית שמונה יושב מהורהר על ספסל המחליפים תוך שהוא מאבד מאז הדרבי מול הפועל תל אביב את המעמד השמור לשחקן מהסוג שלו. בקבוצה מקפיד איביץ' להגיד כי כל החלטה שהוא לוקח היא מקצועית לגבי כל שחקן והוא האיש אשר רואה את השחקנים באימונים.


על פי הקולות סביב המועדון, עטר נכון לעכשיו אינו בתוכניות לקבל חוזה חדש וראשי המועדון אמורים להודיע לשחקן בסיום העונה אם הם רוצים אותו לעוד עונה או שתיים. שכרו של החלוץ עומד על כ-400 אלף דולר לעונה, סדר הגודל של החוזים עליהם חתומים דור מיכה, עומר אצילי ושחקנים ישראלים בכירים אחרים, אך לעטר אין חוזה שמשאיר אותו אוטומטית בקבוצה במידה שישלים 70 אחוזים ממשחקי הקבוצה. העניין הוא שאף קבוצה ישראלית (אולי למעט ב"ש ובית"ר ירושלים) יכולה לעמוד בסכומים האלה.


 


מדוע מדברים עכשיו על חודש ינואר? בסביבת המועדון טוענים כי עטר מבוקש בבית"ר ירושלים, שאמורה לבצע בינואר שינויים בסגל השחקנים. יצוין כאן כי אף גורם בסביבות המועדון לא פנה עד עכשיו למכבי תל אביב והבדיקה הנעשית היא אצל הגורמים אשר יכולים להוביל את המהלך ולהוציאו לפועל.


אותם גורמים מבהירים כי כשמכבי תל אביב רוצה שחקן ממועדון אחר, הדברים נעשים מתחת לפני השטח לפני שצפים החוצה, דוגמאות כגון איתי שכטר, גיל ורמוט ומאור קנדיל. כך גם הפעם, ונראה שבקריית שלום לא יתנגדו לקבל פנייה ישירה מכיוון בית וגן. למרות האכזבה של השחקן ממעמדו אין לו כוונה לצאת בהצהרות או לדבר על הנושא וכמו בעבר הוא מבהיר כי אין לו מקורבים אשר הוא משתמש בהם.



עטר על הספסל. בדרך לקבוצה של קלינגר? (ערן לוף)


לגבי המגן אלי דסה, הדברים טיפה שונים. דסה סירב לחתום על חוזה ל-5 שנים שהוצע לו בסכום של 450 אלף יורו לעונה לא כולל מענקים על נקודות ותארים. דסה הנחשב לאחד המגנים הטובים בליגה דרש בקיץ 800 אלף דולר לעונה נטו סכום שכולל לכאורה מענק חתימה על חוזה חדש מהלך שראשי המועדון לא הסכימו לחתום עליו.


דסה מחזיק בחוזה עד סיום העונה שהופך אותו לשחקן חופשי בחודש יוני 2019 מצרך מבוקש במועדונים בבלגיה, גרמניה צרפת וספרד. גם הפועל באר שבע, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יקפצו בשתי ידיים על אלי דסה בתום העונה. נכון לעכשיו מכבי תל אביב החתימה שחקן לעמדה של דסה, מאור קנדיל וממתינה לתשובתו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי