מהלך חד צדדי לחלוטין: מאחורי הקלעים של פיטורי קובי רפואה

קובי רפואה
קובי רפואה | דני מרון

הפגישה בה הבהיר שלא יתפטר, הנתק עם ההנהלה שגרם לשחקנים להבין שהכיסא רועד, המחלוקת על שילוב הרכש, הלחצים שהופעלו על האחים ניסנוב, הפיצויים והמועמדים להחליפו. האירועים שהובילו לזעזוע בהפועל ת"א

(גודל טקסט)
הפועל ת"א עוברת ממשבר למשבר, והבוקר (שני) ימשיכו במועדון בבדיקות ובשיחות למצוא מאמן מחליף לקובי רפואה שפוטר אתמול על ידי בעלי הקבוצה, האחים איציק ושרון ניסנוב, שהחליטו שלא להמתין עד סיום הסיבוב הראשון ונקטו במהלך חד צדדי לחלוטין באמצעות הודעה לתקשורת. כפי שפורסם אתמול המועמדים הבכירים להחליף את קובי רפואה הם רוני לוי וגיא לוזון, אך גם שמו של אופיר חיים מהפועל עפולה עלה.


בסיטואציה מסיימת גם מסאי דגו מהפועל פתח תקווה עשוי להגיע למועדון האדום, לאחר שכבר נפגש בעבר עם האחים ניסנוב כשרפואה הודיע על התפטרותו בתחילת העונה (לפני שחזר בו), והשניים הציעו לו לחלוק בתפקיד יחד עם שרון מימר. בנוסף בודקים הבעלים מהלך שבו ימונה שחקן העבר משה סיני למנהל המקצועי, אך הדבר עשוי להתממש רק אם ימונה מאמן מדרג הביניים, למשל חיים או דגו, מתוך הבנה ברורה שלוזון ולוי לא יסכימו לעבוד תחת מנהל מקצועי ולא לשמש בתור הדמות המקצועית הבכירה.




סיפור סיום עבודתו של רפואה החל כבר לאחר תוצאת התיקו נגד הפועל רעננה באצטדיון המושבה שאחריו יצאה ליגת העל לפגרת משחקי נבחרת ישראל נגד גואטמלה וסקוטלנד. הנתק בין הניסנובים לקובי רפואה הדהד עוד קודם לאחר ההפסדים חסרי המזל נגד הפועל באר שבע ומכבי חיפה. השחקנים ראו את "הברוגז" הילדותי והפנימו כי עמדת המאמן רועדת. "למאמן אסור לסמוך על השחקנים שיתנו לו כתף בזמן מצוקה", אמר גורם במועדון. "היו מספר שחקנים שהמאמן נתן להם באופן קבוע את המקום בהרכב על פני שחקנים אחרים, וכשהעיר להם מקצועית על טעויות שעשו, הם נעלבו והאשימו את המאמן כי העליב אותם בחדר ההלבשה".


קובי רפואה ושחקניו יצאו בתחילת הפגרה לחופשה בת חמישה ימים אותה ניצל המאמן לטיסה לגרמניה ולהשתלמות מקצועית בהרטה ברלין מהבונדסליגה אליה יצא בשליחות המועדון, אבל כששב ארצה הבינו כולם במתחם האימונים חודורוב כי הרוחות סוערות ובמועדון לא מרוצים מהקו המקצועי של המאמן. גורם בסביבת המועדון אמר: "להפועל תל אביב הגיעו מספר שחקנים שההנהלה הביאה כמו רז כהן ועמנואל בואטנג, ועל פי ההנהלה היו מיועדים להרכב הראשון, אך כהן שנרכש מהפועל כפר סבא בחצי מיליון שקלים והתאושש מפציעה כמעט ולא ראה הדשא. בואטנג שהגיע כדי להשביח ולמכור אותו תמורת רווח כספי לא נספר כלל על ידי המאמן שהעדיף רכש אחר שהגיע מחוץ למועדון".



רפואה וניסנוב (עדי אבישי)


קובי רפואה האמין כי הרכש ההתקפי שכלל את עומר דמארי, אחמד עאבד ורועי זיקרי ייתן לו את הגולים והדחיפה לתוך הפליאוף העליון, אך השלושה "נחנקו" מול השער ולמעט ניצחון בודד על הפועל חיפה 0:1 מגול של אמיר עגייב, התותחים שתקו. כל שבוע דובר על תיקון במחזור הבא והנחמה האמיתית הייתה שהקבוצה מורכבת מהרבה שחקני בית בהם עידן כהן, ניר לקס, רמזי ספורי, רז שלמה ושי אליאס ורפואה נהג להדגיש כי הזרים שלו הם הישראלים תוצרת בית.


בימים האחרונים הבינו במועדון האדום כי דברים חדשים לא צפויים לקרות והחשש היה שכבר במחזור הקרוב בחוץ נגד מכבי נתניה ואחריו נגד מכבי פתח תקווה ובית"ר ירושלים הקבוצה לא תצליח להתרומם. גורמים רבים לחשו על אוזנם של האחים ניסנוב ודחקו בהם להקדים בעשרה ימים את סיום עבודתו של המאמן ולא להמתין לתום הסיבוב הראשון, על אף שהבעלים העדיפו להעניק לרפואה.

בפגישת הבהרה בפרשת אדי גוטליב ועמית מלכה, שרק הוסיפה שמן למדורה ובקרב הבעלים שררה ביקורת על תפקודו של רפואה באירוע, הובהר לניסנובים על ידי המאמן כי לאחר ההתפטרות הראשונה שלו בקיץ, אין לו כוונה להתפטר שוב. בהפועל תל אביב הבהירו למאמן כי במידה שיהיה מהלך פיטורין הוא יקבל ארבעה חודשי שכר (44 אלף שקל נטו) והרכב יעמוד לרשותו. אתמול לאחר אימון הקבוצה, כשרפואה היה בביתו, בישרו לו אנשי התקשורת על ההודעה בנוגע להפסקת עבודתו בהפועל תל אביב. בשלב זה יעזוב בקרוב את המועדון גם עוזר המאמן נמרוד קוסטיקה ועל פי המאמן החדש, בחלון ההעברות של ינואר יעזבו שחקנים נוספים ואחרים יגיעו במטרה שהאדומים יתקעו יתד בליגת העל.



האירוע המכוער הוסיף שמן למדורה. גוטליב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי