אופיר חיים: "הפועל ת"א לא מרוסקת ולא במשבר; המטרה: פלייאוף עליון"

שרון ניסנוב, אופיר חיים
שרון ניסנוב, אופיר חיים | אודי ציטיאט

המאמן הוצג והודה: "הביקורת על כך שאין לי ניסיון נכונה, אבל תסתכלו על עפולה ותראו שהיא משחקת הכי טוב בלאומית. קיבלתי הזדמנות שאני לא מתכוון לפספס". שרון ניסנוב: "הוא מאמן העתיד של ישראל"

(גודל טקסט)

אופיר חיים העביר הבוקר (רביעי) בראשון לציון את אימון הבכורה בהפועל תל אביב, כשבשלב זה הוא עושה זאת ללא עוזר מאמן, על אף בקשתו למנות את יגאל אנטבי, בקשה שטרם התקבלה על ידי ראשי המועדון.

באסיפה הראשונה שקיים המאמן עם שחקניו החדשים, אמר להם אופיר חיים: "הפועל תל אביב מועדון ענק, אימפריית כדורגל, ואני מאמין בכל שחקן שנמצא כאן. אתם לא צריכים להוכיח כלום, הפועל ת"א תעשה את שלה ואת מה שמצפים ממנה העונה".

מיד לאחר מכן ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים ראשונה להצגתו של אופיר חיים, בה גם לקח חלק אחד הבעלים, שרון ניסנוב. תחילה התייחס המאמן לכך שזו תהיה קבוצה ראשונה שלו בליגת העל: "אני לא ישן כבר יומיים. זו קבוצה גדולה בליגת העל ואני מתרגש. הודות לקובי רפואה יש כאן קבוצה אנרגטית שמשחקת כדורגל טוב – כזו שהגיעה לאין ספור מצבים ולא הבקיעה. הכניסה שלי הרבה יותר קלה, כי זו לא קבוצה מרוסקת ושלא נמצאת במשבר".

 

במה הוא מאמין: "כדורגל שמח והתקפי, ללחוץ כל הזמן את הכדור ולנצח משחקים. אני חושב שהפועל ת"א מספיק טובה כדי לטפס בטבלה והמטרה היא פלייאוף עליון, אני מאוד מאמין בזה".


הציפיות הגבוהות שיש ממנו ומהמועדון:
 "ברור שיש לחץ בקבוצה כמו הפועל תל אביב, אבל כשחקן מוביל בקבוצות גדולות היה עליי לחץ והצלחתי לספק את היכולת. מאמין שאעשה זאת גם כמאמן, אני לא חושש ולא מפחד ומוכן לאתגר. כבר היו לי הצעות מליגת העל לפני שלוש שנים ולא הרגשתי בשל וסירבתי, אבל עכשיו אני מוכן והולך על זה בכל הכוח. אם חיכיתי להצעה מהפועל ת"א? היו לי עוד כמה הצעות, אבל כשמועדון ענק פנה אליי, אימפריה בישראל, זה משהו אחר. חובת ההוכחה עליי כי קיבלתי הזדמנות שאני לא מתכוון לפספס".


מאמין שהוא יסיים את העונה בין שש הראשונות. אופיר חיים (אודי ציטיאט)

המטרה שהציב, הגעה לפלייאוף העליון: "אמרו שאין לי הצלחות בתור מאמן, וזה בכלל לא נכון. בראשון לציון רצו שאשאיר את הקבוצה בליגה עם התקציב הכי נמוך שלה אי פעם וכמעט הגענו לפלייאוף העליון. בשעריים קיבלתי קבוצה מרוסקת וצברנו מספיק נקודות כדי להישאר, פשוט הפער היה גדול מדי ולא הצלחנו לסגור אותו. בעפולה הייתה קבוצה כבויה ועכשיו יש קבוצה שמשחקת הכי טוב בלאומית. אם תסתכלו על המשחקים של עפולה תבינו מאיפה אני שואב את הביטחון, הכדורגל הכי טוב בלאומית עם תקציב נמוך".

על היותו חסר ניסיון: "זו ביקורת נכונה, ברור שיהיו טענות על כך שיש להפועל ת"א מאמן חסר ניסיון ואתם תבחנו אותי לפי התוצאות. מקווה שתתנו לי יומיים-שלושה של חסד, אבל אני יודע מה אני שווה ומה הקבוצה שווה. הזמן יגיד אם זה היה מהלך נכון לשני הצדדים".


חיים. לפני שלוש שנים הוא לא הרגיש בשל לליגת העל (אודי ציטיאט)

שלושה משחקים כבר בשבוע הראשון בתפקיד: "הסגל מאוד מוכשר ואני בכלל לא מסתכל על המשחקים הבאים, רק על המשחק הבא מול מכבי נתניה והמטרה העיקרית היא לנצח אותו".

עברו במכבי תל אביב: "אני מזוהה יותר עם הפועל באר שבע, בחיים לא אמרו לי שאני מכביסט. אומרים לי שאני מזוהה עם הפועל ונשארתי הפועל".

הבעלים שרון ניסנוב שישב לצדו אמר על פיטורי רפואה והבחירה בחיים: "מספר הנקודות שלנו לא היה כפי שרצינו והחלפנו מאמן, במקומו הבאנו את מי שאנחנו חושבים שהוא מאמן העתיד של ישראל. יש להפועל ת"א קבוצה טובה, כמו שאופיר חיים ראה כך גם אני חושב – זה לא שאנחנו קבוצה שמועמדת לרדת, אנחנו בסך הכל במחזור העשירי. הגיע אלינו מאמן מאוד מוכשר ואני מקווה שהכישרון שלו יבוא כאן לידי ביטוי".


"מאמן העתיד של ישראל". שרון ניסנוב מחמיא לאופיר חיים (אודי ציטיאט)

על הביקורת שהעביר זאב גרינברג: "יש אידיליה בינינו, אבל לכל אחד יש דעה ומותר להעביר אותה. אנחנו מחליטים על פי רוב וזו הייתה החלטה משותפת עם המאמן. יכול להיות שאם הייתם מדברים איתו לפני שלושה חודשים הוא גם היה חושב שצריך להחליף מאמן. כל פעם שעשו שינוי הוא היה לטובה, אז נקווה שגם עכשיו. אני חושב שההתנהלות שלנו טובה מאוד ולא רק אני חושב ככה. לכל אחד מאיתנו יש דעה משלו ואנחנו מסתדרים מצוין".


תקציב המועדון:
"יש לנו מאמן חדש, אני מקווה שהיכולת תשתפר ושנבקיע יותר שערים ושגם יהיה לנו יותר מזל. אם נצטרך לשנות או לחזק בינואר, נעשה זאת". 

המטרות להמשך העונה: "אנחנו רוצים להיות קבוצה טובה, כזו שהקהל ייהנה ממנה כי יש לנו את האוהדים הכי טובים ונאמנים בארץ. גם אני, כאחד שהפועל ת"א חשובה לו גם מלפני, מרגיש שיש לנו בקבוצה דרך ושחקנים צעירים שגדלו כאן. מקווה שהדרך הזו תביא אותנו לתוצאות טובות ושתהיה קבוצה שכולם מרוצים ממנה – וכשאני אומר כולם אני מדבר על הקהל הגדול. מרגישים שיש משהו טוב בהפועל תל אביב, למרות שציפינו להיות במצב הרבה יותר טוב בטבלה".

בקשתו של אופיר חיים לצרף את יגאל אנטבי: "תוך שבוע יהיה עוזר מאמן בהפועל ת"א. זה נעשה בשיתוף פעולה עם המאמן ובסוף יהיה עוזר שהמאמן יבחר".


חיים ואנטבי. יעבדו יחד גם בהפועל ת"א? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי