"יש לי סגל לצאת איתו לקרב; זו קבוצה של גוטמן? נראה"

אלי גוטמן מןחמד עוואד
אלי גוטמן מןחמד עוואד | ערן לוף

אלי גוטמן על שחקני מכבי חיפה: "מאמין בסגל מאוד". על משמעות הקבוצה עבורו: "האהדה שלי לחיפה כילד גרמה לי לאהוב כדורגל". על הדרבי: "נעשה הכול לנצח"

(גודל טקסט)

אלי גוטמן כבר ערך הופעת בכורה על הקווים כמאמן מכבי חיפה ויצא לפגרה עם ניצחון על הפועל חדרה, אבל רק היום (רביעי), לאחר כשלושה שבועות בתפקיד, הוא התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה.

גוטמן פתח ואמר: "יש לי סגל שחקנים שאני יוצא איתו לכל קרב, אני מאמין בו מאוד. יש לנו סגל של שחקנים רעבים שרוצים ללמוד. כל המסרים שאני מעביר מיושמים מהאימון הראשון. הגברנו את הקצב באופן משמעותי במיני מחנה האימונים שעשינו. התנאים פה הכי טובים ולא צריך לצאת בכלל מהמתחם, אהבתי את הגישה של השחקנים. אני יכול לומר שכל תוכנית משחק של מאמן יורדת לטמיון אם אין רוח קבוצתית, וזה מה שאנחנו עושים ב-20 ימים האחרונים. אנחנו רוצים להיות אלה שמספרים את הסיפור וזו תשובתי.


המשמעות של מכבי חיפה בשבילו:
"כילד בגיל 7-8 אבי לקח אותי למשחקים מכבי חיפה בתור ילד. אבא שלי היה אוהד שרוף של הקבוצה, כך הגיעה אליי האהבה לכדורגל. היו ימים שהוא רצה להעניש אותי אם לא עמדתי כיעדים כתלמיד, אז הוא לא לקח אותי למשחקים. זה היה קשה מאוד בשבילי ואני זוכר שבזמנו התגנבתי למשחקים. כשהייתי נכנס, אלה רגעים שאני לא אשכח לעולמים. מכבי חיפה בשבילי זו גם תחילת הדרך בליגת העל, כעוזרו של שלמה שרף בעונת הדאבל ב-1990/91. השבוע הייתי בפעם הראשונה במסדרון של סמי עופר וכשראיתי את כל התמונות וכל השמות, אתה מבין כמה גדול המועדון הזה מכבי חיפה".

 


חלון ההעברות של ינואר: "אני לא הולך לעסוק בחלון ההעברות בכלל, זה לא מכובד ואני רוצה לכבד את כל השחקנים. אם יצטרכו לקרות דברים אז הם יקרו בזמנם. לגבי נושא הכושר הגופני, אני חושב שיש לנו קבוצה שיכולה לעמוד בקשיים. מצאתי פה קבוצת כדורגל עם בחורים מאוד צעירים עם מוטיבציה, שרוצים להתקדם. האם זו קבוצה של אלי גוטמן? נראה בהמשך, אם זה יקרה אומר לכם. הסגל שווה מאבק בדרבי הקרוב".

הדרבי הקרוב: "אנחנו עובדים יום יום ועובדים קשה. אנחנו קבוצה שמתמקדת בכדורגל קבוצתי ויודעת מה היא רוצה בכל רגע נתון, יודעת ללחוץ.. אני רוצה  שהקהל יגיד שהוא יחזור הביתה שזו קבוצה מאומנת. כחיפאי ואחד שגדל בעיר הזאת, אני יודע מה המשמעות של דרבי ואנחנו מגיעים מוכנים ונחושים. להפועל חיפה יש המון שחקנים כישרוניים והקבוצה עשתה עונה נהדרת בשנה שעברה, נעשה הכל כדי לנצח את הדרבי".

התפקוד של מאבוקה: "הדגש שנתתי לפני המשחק היו דגשים מאוד קבוצתיים, לא אמרתי למאבוקה להתמקד יותר בהגנה ואם הוא אכן הגן יותר, זה לזכותו".

 שיטת המשחק של שלושת הבלמים: "כיום כל קבוצת כדורגל חייבת לדעת לשחק יותר משיטה אחת, השחקנים צריכים להיות מאומנים ולדעת לשחק גם בשלושה בלמים. גם במחנה אימונים תרגלתי את השיטה במשחק נגד הנוער, ואני יכול לומר שהיו דברים טובים ולא מעט דברים שאפשר לשפר".


אלי גוטמן במסיבת העיתונאים (מיכאל וייסרמן)

אחד המצטיינים הבודדים של מכבי חיפה העונה, החלוץ מוחמד עוואד, התייחס לשינוי תחת מאמנו החדש: "זה שתופקדתי מתחת לחלוץ זה לא חדש בשבילי. הניצחון על חדרה לא יהיה שווה אם לא נייצר המשכיות. מה שחשוב הוא שננצח רק כקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי