צפו בתקציר: מכבי חיפה הפסידה בדרבי 3:1 להפועל חיפה

בן אז'ובל
בן אז'ובל | ערן לוף

הירוקים קיוו לצאת לדרך חדשה תחת מאמן חדש אבל גם הטקטיקה של אלי גוטמן, שהיתה קיימת, לא מנעה הפסד כואב. אז'ובל (14) ו-ורמוט (19, 55) חגגו, תמאש צימק בעצמי (71) ושטקוס עצר פנדל קריטי של רוקאביצה (80)

(גודל טקסט)

האם המשבר של מכבי חיפה כל כך עמוק שגם אלי גוטמן לא יכול לעזור לה? או אולי זה היה משחק נקודתי וצריך לתת למאמן הוותיק עוד זמן למצוא את המקום שלו? כל תשובה שלא תהיה, הירוקים קיוו היום (שבת) לחזור מהפגרה עם ניצחון שני ברציפות תחת האיש החדש על הקווים אבל גילו שיש עוד בעיות שצריך לפתור ונכנעו 3:1 להפועל חיפה שחגגה בסמי עופר.

לא חסרים דברים טובים להגיד על מכבי חיפה של גוטמן. היכולת בהחלט השתפרה, וגם ההחזקה בכדור והביטחון במסירות. אבל הנקודה שבה מכבי חיפה נכשלה שוב ושוב בשבע השנים האחרונות נותרה ללא מענה: ניצול הזדמנויות. מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה וסינטיהו סלליך הגיעו פעם אחר פעם למצב הבקעה ויצאו בידיים ריקות. בדקות הראשונות היתה אופטימיות, היתה שמחה במשחק של מכבי. עוואד בעט, המסירות עבדו ונראה שהם ממשיכים את המגמה מהניצחון על הפועל חדרה וממחנה האימונים של גוטמן בפגרה. ואז מתפרצת נהדרת של נס זמיר הסתיימה בשער עוד יותר נהדר של בן אז'ובל (14), ואם הירוקים קיוו לנער את זה מעצמם ולחזור לתקוף, חמש דקות אחר כך הגיעה עוד מתפרצת כשטעות של ריינן הגישה לוורמוט את הכדור על מגש של כסף והאקס כבש בקלות. הקבוצה של גוטמן נשברה מנטלית. שוב.

המחצית השנייה הייתה אותו סיפור. יעקב שחר ראה מהיציע את השחקנים שלו עולים בכוחות מחודשים ועם אמונה שאפשר לשנות את המצב, ויחד עם רועי קהת ועמית זנטי חידשו את ההתקפות על השער האדום. אבל שוב, חוסר מזל משווע היה בעוכריהם וגילי ורמוט ידע לנצל זאת, מביך את הבלמים ומעלה את הפועל ל-0:3 קל מדי בדקה ה-55. בנקודה הזאת האוהדים המיואשים כבר התחילו לעזוב את האצטדיון. הפעם, בניגוד לשערים הקודמים, הירוקים לא נשברו והמשיכו להגיע למצבים, אבל היחיד מהם שנכנס – למרבה האירוניה – לא היה שלהם. גבריאל תמאש ניסה להרחיק כדור קרן אבל זה פגע בכתפו ונכנס לשער הלא נכון.


אוהדי מכבי חיפה בתחילת המשחק. כמה אכזבות הם יוכלו לסבול? (ערן לוף)

הנה, אפשר לחזור מכאן, אמרו לעצמם בצד הירוק. אלא שאופי לא מתקנים בשתי דקות, וכשרוקאביצה קיבל הזדמנות נהדרת להפוך את הפער לשער אחד בלבד עשר דקות לסיום, עם פנדל ממנו יצאו חבריו לרוח חדשה וישיגו שוויון, הוא בעט היישר לידיים של שטקוס שהיה ביכולת מצוינת לאורך כל המשחק.

פעם בכמה חודשים יש תקווה חדשה במכבי חיפה. פעם בכמה חודשים מאמינים שהנאחס נשבר ושהקבוצה מהכרמל תחזור להיות הכוח שהיא היתה בעשור הקודם. אבל ה"פעם בכמה חודשים" הזה חוזר על עצמו כבר שבע שנים, והסיפור הזה מתחיל להימאס. האם אלי גוטמן מביא איתו בשורה חדשה ורק המשחק הזה היה תקלה ארעית? הרי הרוח שלו וההכוונה שלו בהחלט נראו על המגרש, נכון? דברים כאלה אי אפשר לשפוט על פי משחק אחד. סכנין מחכה לו בהמשך השבוע, ובכושר מצוין לאחר הניצחון על בני יהודה המוכשרת. והפועל חיפה? מחמאות לשרון מימר, כמובן, אבל גם להם יש עוד דרך לעשות עד שיחזרו להיות מחזיקת הגביע שהיו בעונה שעברה.

הרכבים
מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, אטיין ריינן (שלומי אזולאי 61), איעד חבשי, סאן מנחם, נטע לביא, ג'ורג' מנדג'ק, סינטיהו סלליך (עמית זנטי 46), סיידובה סומא (רועי קהת 46), מוחמד עוואד, ניקיטה רוקאביצה.

הפועל חיפה: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תאמאש, ריקי מיטרבסקי, שון גולדברג, רסמוס סטויטדט, נס זמיר, ראדו גינסארי, מקסים פלקוצ'נקו (לירן סרדל 82), גילי ורמוט (גיא משפתי 87), בן אז'ובל (גל אראל 65).

אלי גוטמן. ינצח את הדרבי החיפאי? (ערן לוף)
אלי גוטמן. מה צריך להשתנות לפני סכנין? (ערן לוף)

מהלך המשחק
דקה 1: השופט אלון יפת הוציא את המשחק לדרך בסמי עופר.

דקה 14, הפועל עולה ל-0:1: איזו התקפה נהדרת של הפועל חיפה. דווקא לאחר דקות טובות של מכבי, נס זמיר פרץ יפה והכניס לבן אז'ובל, שעבר את חבשי והכניע את חיימוב.

דקה 19, 0:2: השער הראשון שבר את מכבי חיפה. טעות נוראית של ריינן הביאה את הכדור לורמוט, שראה את הדרך פנויה, רץ חצי מגרש וכבש בקלות. אלי גוטמן בהלם.

בן אז'ובל. הבלמים של מכבי לא עומדים במהירות שלו (ערן לוף)
בן אז'ובל. הבלמים של מכבי לא עומדים במהירות שלו (ערן לוף)

דקה 50: רועי קהת, שנכנס בתחילת המחצית השנייה, הוריד מסירה נהדרת לעוואד שבעט חזק אבל הכדור נהדף לקרן.

דקה 51: כדור הקרן הגיע לריינן, שבעט מ-15 מטרים כדור ששוב הורחק לקרן.

דקה 55, 0:3: שוב אחרי דקות טובות של המארחת, גילי ורמוט תפס את ההגנה הירוקה לא מוכנה. חיימוב סגר לא טוב והפועל כבר ביתרון של שלושה שערים.

עמית זנטי. נכנס יחד עם קהת אבל למרות שהעירו את המשחק של מכבי, לא הביאו לשערים (ערן לוף)
עמית זנטי. נכנס יחד עם קהת אבל למרות שהעירו את המשחק של מכבי, לא הביאו לשערים (ערן לוף)

דקה 71, 1:3: גם שער לזכות מכבי חיפה לא נכבש על ידי אחד השחקנים שלה. גבריאל תמאש התרומם לא טוב לכדור קרן ירוק והבקיע שער עצמי. לשחקנים של גוטמן נותרו 20 דקות לעשות את הבלתי ייאמן.

דקה 80, פנדל למכבי חיפה: הנה ההזדמנות לה חיכו האוהדים שכבר התחילו לנוע לכיוון היציאה. רוקאביצה הוכשל ברחבה על ידי מיטרבסקי וניגש לבעוט את העונשין, אבל שטקוס הגיב מצוין ושמר על התוצאה ועל האוהדים מאוכזבים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי